Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Zwierzęta wiejskie - grupa 3 latków

Drodzy Rodzice !
W tym tygodniu (30.03.2020- 03.04.2020) w ramach pracy zdalnej będziemy rozmawiać o zwierzętach wiejskich. Dzieci będą poznawały piosenki Trzy kurki (sł. polskie K. H. Rostworowski, mel. francuska), Dziwne rozmowy (sł. A. Alexandrowicz, muz. W. Zaliński) i Stary Donald farmę miał (sł. i muz. tradycyjne) oraz wiersze W gospodarstwie T. M. Massalskiej, Co słychać na wsi? Wandy Chotomskiej, Krowa i mucha Patrycji Siewiery-Kozłowskiej, Chodzi kurka Iwony Salach i Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował Haliny Bechlerowej (fragment).
Naszą przewodnią piosenką na ten tydzień będzie:
TRZY KURKI- w miarę możliwości bardzo proszę aby dziecko, tą piosenkę znało na pamięć, dziękuję;
https://youtu.be/WSBUwpV6qnk

Trzy kurki
sł. polskie Karol Hubert Rostworowski, melodia francuska

Wyszły w pole kurki trzy
i gęsiego sobie szły.
Pierwsza z przodu,
w środku druga,
trzecia z tyłu oczkiem mruga.
I tak w pole kurki trzy
raz-dwa, raz-dwa, w pole szły.
Będą rozpoznawać nazwy zwierząt z wiejskiego podwórka i odróżniać je od innych zwierząt (domowych, egzotycznych czy dzikich). Również będziemy odgadywać ich nazwy na podstawie wydawanych odgłosów. Ćwiczyć buzię i język, naśladując to, w jaki sposób poruszają pyskiem i jakie wydają odgłosy, oraz rozwijać sprawność fizyczną, imitując ich sposób chodzenia. Dzieci będą poznawały określenia „domów” poszczególnych zwierząt: budy, stajni, kurnika. Będą uczyły się również łączyć w pary dorosłe zwierzęta z młodymi (koń – źrebak, krowa – cielak, świnia – prosiak, kura – kurczak) i podawać ich nazwy.

Zwierzęta na wiejskim podwórku, tematy zaproponowane na ten tydzień to:
W gospodarstwie (PONIEDZIAŁEK)
Domy zwierząt (WTOREK )
Odgłosy z wiejskiego podwórka (ŚRODA )
Małe i duże zwierzęta (CZWARTEK )
Przysmaki zwierząt ( PIĄTEK )

CELE OGÓLNE: zachęcanie dzieci do uczestniczenia w zabawach; rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek; zajęcia przede wszystkim mają na celu rozpoznawanie i nazywanie zwierząt z wiejskiego podwórka;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
- W gospodarstwie – słuchanie wiersza T.M. Massalskiej. Bardzo proszę przeczytać wiersz, demonstrując sylwety zwierząt występujących w utworze.
W gospodarstwie
T. M. Massalska


Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau!
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!


Bardzo proszę, porozmawiać z dzieckiem na temat wiersza, zaprezentować sylwety zwierząt oraz poprosić dziecko, aby wydało odgłos.

Pytania pomocne do wiersza:

  • Jakie zwierzęta występowały w wierszu?;
  • Jaki głos wydaje: kogut / kura / kaczka / krowa / świnia / kot / pies?

Praca z obrazkiem – rozpoznawanie, nazywanie gatunków zwierząt, klasyfikowanie oraz czytanie globalne nazw zwierząt. Bardzo proszę, również podzielić na sylaby wyraz i przeliczyć ile jest sylab, do tego można wykorzystać klocki lub kredki. Można również przeliczyć ile jest liter w wyrazie.( W ZAŁĄCZNIKU)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dziwne rozmowy – zabawa przy piosence, dzieci słuchają piosenki, następnie dziecko, gdy usłyszy fragment z piosenki o zwierzątku, porusza się i naśladuje dane zwierzę.
https://youtu.be/jI9trIb3NJQ
Dziwne rozmowy
sł. Anna Alexandrowicz, muz. Włodzimierz Zaliński

W chlewiku mieszka świnka
i trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie,
to ona: „Kwi, kwi, kwi!”
Opodal chodzi kaczka,
co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej: „Dzień dobry”,
a ona: „Kwa, kwa, kwa.”
Na drzewie siedzi wrona,
jest czarna, trochę zła.
Gdy pytam: „Jak się miewasz?”,
to ona: „Kra, kra, kra!”
Przed budą trzy szczeniaczki,
podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię: „Cicho, pieski”,
a one: „Hau, hau, hau!”

Praca plastyczna:
„Układanka -KROWA”- bardzo proszę, rozciąć obrazek „ Krowy „ na 4 elementy, następnie dziecko niech połączy w całość obrazek, wypełniamy kredką łaty krowy.

Chciałabym, serdecznie podziękować za zaangażowanie Państwa w pracę Waszych dzieci, zdaję sobie sprawę, iż znajdujemy się w trudnej sytuacji. W miarę możliwości, wykonujcie zabawy, postaram się jak najwięcej przesłać materiałów, aby Państwu ułatwić pracę.
Z poważaniem
JOANNA TOMCZAK

Data dodania: 2020-03-30 10:53:49
Data edycji: 2020-04-02 16:30:02
Ilość wyświetleń: 1168
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
godło Polski - link do strony głównej
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej