Drodzy Rodzice!! Z przyjemnością informujemy o tworzeniu nowej grupy 3-latków w przedszkolu Dwujęzycznym. Serdecznie zapraszamy do rekrutacji! Więcej informacji pod nr tel. 506 552 599; 509 070 200
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Reset
Reset

Praca rolnika - grupa 5 latków

Temat : Na polu.


CELE OGÓLNE: poznanie różnic między sianem a słomą; doskonalenie umiejętności artykulacyjnych.

Najważniejsze by zapamietać:

  • róznice i podobieństwa między terenami wiejskimi a miejskimi .
  • róznice między sianem a slomą.

WYKAZ ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH:zdjecia słomy i siana, zdjecia terenow wiejskich i miejskich.

Przebieg:

Wieś i miasto” – szukanie różnic i podobieństw na podstawie zdjęć. Pokazujemy dzieciom zdjęcia
terenów wiejskich i miejskich. Prosimy o wskazanie różnic i podobieństw. Pytamy których terenów
w Polsce jest więcej, i wskazujemya mapie tereny nizinne.

„Słoma i siano” – polisensoryczne porównywanie słomy i siana, czytanie globalne.Wprodzamy
do czytania globalnego wyrazy: siano i słoma. Pytamy dzeci czym różni się słoma od siana (siano –
wysuszona trawa, pożywienie dla zwierząt, słoma – odpadowy materiał po koszeniu zboża, siano –
bardziej miękkie, słoma – szorstka, siano – zielone, słoma – żółta).

„Od ziarenka do bochenka” – opowieść ruchowo-naśladowcza połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi:

–– Pociąg: Jedziemy dziś do gospodarstwa rolnego pociągiem (ciuch, ciuch, ciuch – naśladowanie
odgłosów, dzieci tworzą pociąg). Przekonamy się, jak wygląda życie na wsi…
–– Koniki: Jedziemy na konikach do pana rolnika (odgłos kląskania).
–– Praca rolnika: Najpierw rolnik sieje zboże (siejeje, siejeje, siejeje), deszcz pada na pole (kap, kap,
kap), potem zboże rośnie i dojrzewa, a wietrzyk śpiewa (szszszsz). Słońce grzeje całe lato (uf, uf,
uf), nastała pora zbiorów, już na pole wjeżdża kombajn (wrrrr, wrrrrrrr, wrrrrrr). Kombajn przesypuje
ziarno na wozy (szszszszsz), rolnik wiezie ziarno ciągnikiem do młynarza (wrrrr, wrrrrr, wrrrr).
–– Młyn: Młynarz w młynie zmiele ziarnka (szerokie otwieranie ust i kręcenie szczęką), z ziaren
powstanie mąka. Aaaa– psik! Wpadła do nosków! Mąka jest gotowa, do piekarni jedziemy samochodem
(brum, brum, brum). Nocą, kiedy dzieci śpią (sen – chrapanie), piekarz piecze z mąki
chleb i bułki (naśladowanie ruchu wyrabiania ciasta).
–– Piekarnia: Z samego rana samochody (brum, brum) z piekarni ruszają do sklepów, by dostarczyć
pieczywo. Uwaga, jeszcze gorące (parzy – dmuchanie), ale jak pięknie pachnie (wąchanie – głęboki
wdech i wydech).
–– Pociąg: Wracamy pociągiem (ciuch, ciuch ciuch) do przedszkola.

 

Dla chętnych:

Zabawa muzyczna do piosenki ludowej Zasiali górale – osłuchanie z piosenką ludową, interpretacja
ruchowa.
(Trojak) Zasiali górale
sł. i muz. Tradycyjne

Zasiali górale owies, owies, (wolny ruch ręki – rozrzucanie ziaren raz w prawo, raz w lewo)
Od końca do końca, tak jest, tak jest!
Zasiali górale żyto, żyto, (wolny ruch ręki – rozrzucanie ziaren raz w prawo, raz w lewo)
Od końca do końca wszystko, wszystko!
A mom ci ja mendelicek, (rytmiczne uderzanie w kolana)
W domu dwa, w domu dwa! (rytmiczne klaskanie)
U sąsiada śwarnych dziewuch (rytmiczne uderzanie w kolana)
Gromada, gromada. (rytmiczne klaskanie) itd.
A mom ci ja trzy mendele,
W domu dwa, w domu dwa!
Żadna mi się nie podoba,
Tylko ta, tylko ta!
Zasiali górale owies, owies,
Od końca do końca, tak jest, tak jest!
Pożęli górale żytko, żytko,
Od końca do końca wszystko, wszystko.
A na polu góraleczek
Gromada, gromada,
Czemużeś się wydawała,
Kiejś młoda, kiejś młoda?
Czemużeś się wydawała,
Kiejś mała, kiejś mała?
Będzie z ciebie gospodyni
Niedbała, niedbała!
Ustawienie dzieci do tańca:
Zwrotki: Dziewczynki w środku koła, chłopcy na zewnątrz – dziewczynki naśladują rozrzucanie ziaren.
Refreny: Chłopcy biorą dziewczynki pod boki i tańczą z nimi na zewnątrz koła. Tam, gdzie było
rytmiczne klaskanie, pary przystają i rytmicznie tupią. Następnie powrót do środka koła i tupanie.

Data dodania: 2020-03-30 10:34:57
Data edycji: 2020-03-30 10:36:37
Ilość wyświetleń: 804
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
godło Polski - link do strony głównej
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej