Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Jak powstaje chleb? - grupa 5 latków

Jak powstaje chleb? - grupa 5 latków

Temat : Jak powstaje chleb?

CELE OGÓLNE: doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych;
rozszerzanie słownika dziecka; doskonalenie umiejętności opisu, usprawnianie aparatu mowy..

Najważniejsze by zapamietać: 

  • określanie smaku, zapachu, koloru,kształtu różnego rodzaju pieczywa, porównywanie. Przyporządkowanie kawałków pieczywa odpowiadającym im zdjęciom bochenków. „Skąd się bierze chleb?” – pogadanka na temat różnych rodzajów mąki, z której pozyskuje się produkty piekarskie.
  • rozpoznawanie zawodów związanych z chlebem i jego produkcją.

WYKAZ ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH: składniki potrzebne do wypieku chleba, kawałki
chleba ze skórką, obrazki prezentujące prace na wsi, zdjęcia osób pracujących w różnych zawodach, różnego rodzaju pieczywo, bochenki chleba.

Przebieg:

,,Degustacja różnego rodzaju pieczywa” (pszenne, żytnie, razowe, bułka, rogal, bułka maślana itp.).
Dzieci dostają na talerzykach kawałeczki różnego rodzaju produktów piekarskich. Smakują pieczywo określają jego smak, zapach i kolor. Następnie dzieci próbują przyporządkować kawałki pieczywa danym bochenkom (przedstawionym na zdjęciu lub rzeczywistych) i podać nazwy różnego rodzaju pieczywa. Dzieci charakteryzują różne produkty piekarskie – porównują kolor, wielkość, strukturę i kształt (rogalik, podłużny, owalny itd.). Prosimy dzieci, by używały przy opisywaniu jak największej liczby przymiotników.

„Zawody” – Pokazyjemy zdjęcia osób pracujących w różnych zawodach (wśród nich muszą być:
piekarz, kierowca, sprzedawca, młynarz, rolnik). Prosimy dzieci o wybranie i podanie nazw zdjęć przedstawiających ludzi, którzy biorą udział w produkcji chleba.

Zabawa manualna – przygotowywanie ciasta na chleb, wypiek chleba.

Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba – usprawnianie aparatu mowy. Dziecko dostaje
kawałek chleba ze skórką. Dzieci przeżuwają, mlaskają, gryzą skórkę, oblizują się, itp.

Data dodania: 2020-04-02 15:57:23
Data edycji: 2020-04-02 16:07:25
Ilość wyświetleń: 1625
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
godło Polski - link do strony głównej
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej