Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Gdzie słychać muzykę? - grupa 5 latków

Gdzie słychać muzykę? - grupa 5 latków

TEMAT: GDZIE SŁYCHAĆ MUZYKĘ?


CELE OGÓLNE: zapoznanie się z gatunkami muzyki, z nutami , partyturą , pojęciem słowa trema.

 

WYKAZ ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH: ilustracja partytury,kredki

 


Należy zapamiętać:

gdzie można usłyszeć muzykę
co to jest trema, partytura


„Gdzie można usłyszeć muzykę?” – mapa myśli. Dziecko podaje swoje propozycje (miejsc typowychi nietypowych). W razie potrzeby rodzic zadaje dodatkowe pytania, np. Jak nazywa się specjalne miejsce, gdzie można słuchać koncertów muzyki klasycznej? (filharmonia) Gdzie odbywają się przedstawienia, w których głównie słychać muzykę klasyczną i śpiew? (opera) Rodzic podsuwa również następujące propozycje: kościoły, szkoły muzyczne, internet, koncerty plenerowe itd.

 

„Jak zapisać muzykę?” – burza mózgów, zapoznanie dziecko z nutami i pięciolinią.Rodzic zadaje dziecku pytanie: Czy da się zapisać muzykę?. Dziecko dzieli się swoją wiedzą. Rodzic prezentuje partyturę wyjaśnia, że muzykę zapisuje się za pomocą nut i linii.
Partytura – szczegółowy zapis nutowy wszystkich partii głosów dla dyrygenta. Podstawowy sposób zapisu muzyki zespołowej instrumentalnej, lub instrumentalno-wokalnej.

 

 

Blok zajęć o emocjach – trema. „Jakie to uczucie?” – zagadka:

Dopada cię to chwilę przed występem na scenie,
gdy śpiewasz, grasz na instrumencie lub gdy masz przedstawienie.
Czujesz niepokój przed tym przedsięwzięciem,
choć wiesz, że czeka cię miłe przyjęcie.
Gdy ktoś na ciebie patrzy, gdy oglądać cię chce,
to nieprzyjemne uczucie właśnie ogarnia cię. (trema)

Trema-zdenerwowanie aktora, mówcy, wirtuoza itp. przed występem i podczas występu publicznego .


„Radzimy sobie z tremą” – ćwiczenie oddechowe.Rodzic tłumaczy dziecku, że jednym z dobrych
sposobów na poradzenie sobie z odczuwaną tremą, niepokojem, zdenerwowaniem są ćwiczenia
oddechowe. Proponuje mu nauczenie się ćwiczeń oddechowych w oparciu o wierszyk motywacyjny.Rodzic recytuje wiersz, a dziecko wykonuje ćwiczenie z zamkniętymi oczami, koncentrując się na własnym oddechu:

Wiem, że to potrafię, wszystko mi się uda.
Stoję mocno na dwóch nogach, ręce trzymam na udach.
Biorę głęboki wdech nosem, ręce unoszę do góry.
Wypuszczam ustami powietrze, znikają zwątpienia chmury.
I jeszcze raz wdech nosem i buzią wydech robię.
Rozluźniam się, czuję się lekko, mam już wiarę w sobie.

Data dodania: 2020-05-09 11:40:49
Data edycji: 2020-05-09 11:41:28
Ilość wyświetleń: 925
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
godło Polski - link do strony głównej
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej