Drodzy Rodzice!! Z przyjemnością informujemy o tworzeniu nowej grupy 3-latków w przedszkolu Dwujęzycznym. Serdecznie zapraszamy do rekrutacji! Więcej informacji pod nr tel. 506 552 599.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Reset
Reset

Co się kryje w święconce? - grupa 5 latków

Co się kryje w święconce? - grupa 5 latków

TEMAT : CO SIĘ KRYJE W ŚWIĘCONCE?

CELE OGÓLNE: utrwalenie nazw i symboliki elementów święconki, doskonalenie motoryki małej.

WYKAZ ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH: zdjęcia różnych pokarmów, koszyka wielkanocnego.

Należy zapamietać:
- jaka jest tradycja obchodzenia Wielkiej Soboty
- jaka jest symbolika potraw w święconce.

 


Przebieg:

„Co włożysz do koszyczka?” – omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty, selekcja materiału, poszerzanie słownika, doskonalenie analizy słuchowej, zapoznanie z symboliką potraw w święconce.
Pytamy dziecko, jak obchodzi się Wielką Sobotę i co zabiera się do kościoła(Tradycyjnie w tym dniu święci się pokarmy, które są zjadane podczas śniadania wielkanocnego). Umieszczamy na stole obrazek koszyka wielkanocnego, a na dywanie rozsypujemy zdjęcia różnych pokarmów. Wśród zdjęć znajduje się siedem pokarmów, które powinny znaleźć się w koszyczku (chleb, jajko, ser, wędlina, chrzan, ciasto, sól). Dziecko ma podać nazwy wszystkich produktów oraz przypiąć do koszyczka tylko te, które powinny znaleźć się w święconce. Gdy dziecko przypina zdjęcie do koszyka, mówimy głośno nazwę produktu i dzieli ją na sylaby np. wę-dli-na. Krótko wyjaśniamy znaczenie poszczególnych potraw w koszyczku:

chleb – symbolizuje ciało Pana Jezusa, a także dobrobyt
jajko – to symbol życia i zwycięstwa nad śmiercią, podzielenie się jajkiem miało umacniać więzi rodzinne.
wędlina – miała zapewnić płodność i zdrowie
sól – to symbol oczyszczenia, miała chronić przed złem
ser – ma zapewnić rozwój stada zwierząt domowych
chrzan – miał zapewniać siłę fizyczną
ciasto (babka) – symbolizuje umiejętności i doskonałość


„Zbieramy pisanki” – zabawa matematyczno-ruchowa z elementem pantomimy.
Rozrzucamy po podłodze kolorowe pisanki wycięte z kartonu. Na hasło: Zbieramy jajka! dziecko
jak najszybciej zbiera jajka. Po zebraniu jajek siada na dywanie. Na kartce rodzic zapisuje cyfrę (od 1 do 8) i pokazuje ją dziecku. Zadaniem dziecka jest odczytanie cyfry i przeliczenie, ile zebrało
jajek. Następnie za pomocą mimiki i gestów okazuje swoje zadowolenie lub niezadowolenie
w zależności od tego, czy udało mu się zebrać więcej czy mniej jajek niż wskazuje cyfra zapisana na kartce. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

 

Zabawy manipulacyjne – przekładanie drobnych przedmiotów z jednego
pojemnika do drugiego w wybranej sekwencji, (np. .klocki) doskonalenie motoryki małej.

Potrawy do koszyka: jajka, wędlina, ser, chleb, chrzan, babka wielkanocna, sól.

Data dodania: 2020-04-08 10:41:03
Data edycji: 2020-04-08 11:23:00
Ilość wyświetleń: 626
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
godło Polski - link do strony głównej
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej