Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Co ja mogę zrobić dla Ziemi? - grupa 5 latków

Co ja mogę zrobić dla Ziemi? - grupa 5 latków

TEMAT: CO JA MOGĘ ZROBIĆ DLA ZIEMI?


CELE OGÓLNE: wdrażanie do oszczędzania wody i ochrony środowiska; doskonalenie rozumienia pojęć matematycznych dotyczących objętości


WYKAZ ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH: przybory do mycia zębów ,miska, kubek

 

Należy zapamietać:

- Co to jest zużycie wody?
- Do czego potrzebna jest woda?


Przebieg zajęć:

„Mycie zębów” – doświadzcenie. Dziecko podstawia pod kran miskę i podczas mycia zębów nie zakręca wody. Rodzic tylko moczy szczoteczkę i zakręca wodę. Nalewa jej sobie trochę do kubka, płucze zęby i wypluwa wodę do przygotowanej miski. Następnie dziecko mierzy na różne sposoby np. kubkami, butelkami, ile wody zużyło. Porównują zużycie wody. Rodzic. pyta: Kto zużył więcej wody? Czy ta woda była potrzebna? Czy można jej jeszcze użyć? Do czego?
Podsumowanie: Należy zastanowić się czy zawsze potrzebujemy tyle wody ile zużywamy, czy możemy ograniczyć jej użycie. Wodę należy oszczędzać, bo nie zawsze można ją ponownie użyć do
picia, a wody pitnej na świecie jest niewiele, większość wody jest w oceanach i morzach, a ona jest
słona i nie nadaje się do picia.

„Malarz” – tradycyjna zabawa, utrwalenie nazw kolorów. Dziecko stoi naprzeciw rodzica,
może mieć zasłonięte oczy – i prowadzi dialog.
Malarz: Stuk, puk.
Dziecko: Kto tam?
Malarz: Malarz.
Dziecko: Czego potrzebujesz?
Malarz: Farby.
Dziecko: Jakiego koloru?
Malarz: Zielonego (dziecko wymienia wybrany przez siebie kolor)
Dziecko: To go poszukaj.
Malarz szuka wymienionego koloru na ubraniach dziecka. Dziecko, wskaże, zostaje malarzem
w następnej rundzie.

„Do czego potrzebna jest woda?”– mapa myśli. Dziecko wymienia pomysły. W razie potrzeby
rodzic podpowiada
( Woda to najważniejsza substancja na Ziemi. Potrzebują jej wszystkie żywe organizmy: zarówno ludzie, jak i rośliny oraz zwierzęta. Większość z nich zaczyna swoje życie w wodzie, a potem mieszka w niej lub w jej pobliżu.
Woda jest składnikiem ciała wszystkich żywych organizmów. Ludzie, rośliny i zwierzęta przynajmniej w połowie składają się z wody, a niektóre ze zwierząt i roślin – prawie w całości (np. meduza czy ogórek).
Rośliny, aby rosnąć i rozwijać się potrzebują wody. Jest ona im niezbędna między innymi do produkcji pokarmu. Dzięki wodzie w organizmie rośliny transportowane są np. substancje pokarmowe. Wraz z wodą rośliny czerpią z gleby sole mineralne potrzebne im do prawidłowego rozwoju.
Każde zwierzę potrzebuje wody do picia, ale także po to, aby prawidłowo funkcjonować. Dla niektórych zwierząt jest ona również środowiskiem życia: w niej rozmnażają się i zdobywają pożywienie.

Data dodania: 2020-04-21 12:22:27
Data edycji: 2020-04-21 12:28:08
Ilość wyświetleń: 742
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
godło Polski - link do strony głównej
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej