Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

SŁONECZKA

SŁONECZKA

NUTKOWE SŁONECZKA

IDZIEMY DO ZOO 

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

STARY NIEDŹWIEDŹ 

https://www.youtube.com/watch?v=trY1_BpfM2I

PANIE JANIE 

https://www.youtube.com/watch?v=dzMLZrrj5Y0

OJCIEC WIRGILIUSZ  

https://www.youtube.com/watch?v=TU9YJR4v5Qw

BOOGIE WOOGIE 

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w 

 

ZUZANNA ŻYRAFA   

https://www.youtube.com/watch?v=XfU8Ysh0k1Y&list=RDXfU8Ysh0k1Y&index=1

 

 

KOLOROWY TULIPAN

Kolorowankę wydrukować, a kółka w tulipanie wyklejać plasteliną lub zrolowanymi kuleczkami z bibuły.

 

PAN GNIOTEK

Do wykonania pracy potrzebujemy:

  •  balon,
  • butelkę 500 ml,
  • mąką ziemniaczaną lub ryż,
  • lejek,
  • słomkę lub wykałaczkę,
  • włóczkę do zrobienia fryzury naszemu stworkowi
  • czarny marker.

Krok po kroku wykonanie gniotka prezentujemy na filmie umieszczonym na dole. Na początku wsypujemy mąkę do wysokości 1/2 lub 3/4 butelki w zależności od wielkości balona. Najlepiej robić to przez lejek, poruszając w środku słomką lub wykałaczką, aby przesypywało się bez zastojów. Następnie dmuchamy balon, skręcamy go i zakładamy na butelkę. Teraz wystarczy butelkę obrócić w taki sposób, aby mąka przesypała się do nadmuchanego balona. Można to przyśpieszyć ściskając kilkukrotnie butelkę.

 

PAN GNIOTEK https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=2Asv1QetBms&feature=emb_title

 

GŁODNY PIŁECZKOWY STWOREK

Do wykonania stworka potrzebujecie piłeczkę tenisową. Piłeczkę nacinamy w połowie tak, aby powstał otwór przypominający buzię, dodatkowo można powycinać zęby. Następnie u góry robimy dziurkę i wciskamy w nią pukiel włosów zrobiony na przykład ze sznureczka, wełny, drucików kreatywnych itp. Oczka można zrobić z pinezek, guziczków. Do miseczek wsypujemy różne drobne rzeczy, którymi dziecko może nakarmić piłeczkowego stworka. Może karmić dłońmi lub łyżeczką.

 

SEGREGOWANIE SZEREGU

.Do pudełka wkładamy po kilka pasujących do siebie tematycznie przedmiotów np. kredki, piłeczki, ludziki, auta, kucyki, gumki do włosów, klocki itp. Następnie układamy je obok siebie w szeregu, dokładając jeden lub dwa przedmioty nie pasujące tematyką do pozostałych. Zadaniem dziecka jest wybrać te przedmioty, które tu nie pasują. Początkowo pokazujemy dziecku i opowiadamy, o co w tej zabawie chodzi, a po chwili dziecko zaczyna samo analizować i wybierać odpowiednie przedmioty.
 
Drugi wariant zabawy: układamy w szeregu kilka pasujących do siebie przedmiotów, a następnie prosimy dziecko, aby poszukało w pudełku- “Co tu jeszcze pasuje?” Dziecko  wybiera np.: kolejną piłeczkę czy autko.
 
ZABAWA RUCHOWA "LUSTRO"
 

Zabawa z woreczkiem

Lustro- Dorosły staje naprzeciw dziecka. Objaśnia, że teraz będą zachowywać się jak w odbiciu lustrzanym. Dziecko wykonuje czynności, które pokazał rodzic np. kładzie woreczek na głowie, podrzuca woreczek do góry, siada na woreczku, wkłada woreczek pod koszulkę itp.

 

ZABAWY Z BALONEM

Propozycje zabaw z balonikiem: 

spacer z balonikiem,
- podskoki z balonem między nogami,
- siad płaski, balon między kostkami, unoszenie jak najwyżej, opadanie,
- leżenie na brzuchu, balon w rękach przed dzieckiem, unoszenie jak najwyżej,opadanie,
- siad skrzyżny, przekładanie balonika wokół tułowia,
- pozycja stojąca, dmuchanie na balon utrzymanie go jak najdłużej w powietrzu,
- ważenie baloników, trzymanie balonika na prawej /lewej ręce, lekkie przechylanie,
- rzut balonikiem do celu ( obręcz). 

 

RZUT DO CELU

Rysujemy na ziemi linię, za którą ustawiamy dziecko. W pewnej odległości od dziecka rysujemy duże koło. Zadaniem dziecka jest rzucenie piłeczki, woreczków do koła.
Zamiast koła możemy położyć na ziemi hula – hop, duży kosz, karton. Możemy lekko modyfikować zabawę wprowadzając różne kolory piłek lub woreczków. Wówczas prosimy dziecko, aby rzuciło do koła piłkę w kolorze czerwonym lub niebieskim. 
 

 

KOLOROWANKA ZAJĄC

Kolorowankę wydrukować.Zajączka pokolorować dowolną techniką lub wyklejać kulkami urolowanej w paluszkach plasteliny.  

 

ŻABKA ŁAPIĄCA MUCHĘ
 
Potrzebne materiały:
-rolki po papierze toaletowym;
-podkładka, kubek,
-pędzel i farby;
-nożyczki;
-czarny marker;
-sznurek lub wstążka;
-klej;
-tektura;
 
Drogi rodzicu:
1.Malujemy rolki po papierze toaletowym na zielono. Czekamy chwilę aż wyschną.
2.Z tektury wycinamy OCZY, JĘZYK, ŁAPKI oraz muszkę.
3.Przy pomocy zszywacza mocujemy muszkę na wstążce/sznurku.
4.Jedną z rolek spłaszczamy na jednym z końców i spinamy zszywaczem. Do środka wsadzamy sznureczek lub wstążeczkę, tak by muszka została na zewnątrz rolki.
5.Przy pomocy kleju mocujemy oczy, język i łapki. Markerem obrysowujemy kontur i gotowe!
 
CUKROWA PISANKA
 
Do stworzenia "CUKROWEJ" pisanki będą Państwo potrzebować:
 
-wydmuszki jajek
-podkładki, pędzelki i farby;
-patyczki do szaszłyków;
-miseczka z cukrem
 
1. Wydmuszkę jajka wkładamy na patyczek od szaszłyka. Przy pomocy rodzica malujemy ją farbkami.
2. Pomalowaną i jeszcze MOKRĄ wydmuszkę umieszczamy nad talerzykiem i posypujemy dokładnie cukrem. Nadmiar strząsamy spowrotem do miseczki.
3. Przygotowane wydmuszki odkładamy na bok, gdyż muszą wyschnąć.
GOTOWE!
 
ĆWICZYMY SPRAWNOŚĆ DŁONI
 
 
 
KWIATEK Z PATYCZKÓW DO USZU
 
Do wykonania tej pracy potrzebne jest:
- kartka kolorowa lub biała
- patyczki do uszu
- kredki
- klej
Na środku kartki rysujemy kółko, które dzieci zamalowują lub wyklejaja plasteliną. Patyczki przecinamy na pół. Wokół kółka przyklejamy patyczki do uszu. Gdy patyczki zostaną przyklejone rysujemy łodygę do kwiatka oraz liście, mozna dokleić z kolorowego papieru lub wykleić plasteliną.
 
 
Propozycje na okres 14-22.04.2020 r.
 
Symetryczna zabawa dla dzieci
 
Do zabawy wystarczy kartka przedzielona na pół oraz kilka przedmiotów, które posiadamy w domu w parach ( po 2 sztuki np. klocki, autka, łyżeczki, figury geometryczne itp.). Zabawa polega na układaniu ich wzdłuż osi symetrii lub inaczej w odbiciu lustrzanym. Taka zabawa świetnie stymuluje rozwój dziecka oraz uczy planowania i odtwarzania. 
 
Żonkile z papilotek
 
Do wykonania pracy potrzebna jest kartka papieru, dwie żółte papilotki, kawałek żółtej i zielonej bibuły, nożyczki i klej. Z dwóch papilotek wycinamy kształt kwiatu Żonkila, z bibuły skręcamy łodygi i wycinamy trawę oraz liście, a na koniec przyklejamy wszystko na kartkę.
 
Zwierzęta z dłoni
 
image.png


Potrzebna nam będzie kartka papieru, mazak oraz naklejki i kredki.
 
Na kartce odrysowujemy mazakiem dłoń dziecka. Rysujemy na niej oczy i buzię, żeby powstała jakaś postać np. rybka. Ozdabiamy rybkę kolorowymi wzorkami i naklejkami. Jest to ciekawe i proste ćwiczenie, które pozwala rozwijać myślenie i wyobraźnię malucha.
 
Karuzela
 
Silny jak lew
 
Jak kto skacze 
 
 
Zabawa naśladowcza

Prosimy malucha o wyciągnięcie jednej ręki, drugą rączką maluch wykonuje ruchy zgodnie ze słowami wierszyka.


Głaszcze rączka: gładź, gładź, gładź

Szczypie rączka: aj, aj, aj,

I łaskocze: gili, gili, gili

Stuka rączka: stuk, stuk, stuk (pukamy o podłogę, zgiętym paluszkiem)

Szura rączka: szuru, szuru, szuru (pocieramy jedną dłonią o drugą)

Drapie rączka: drap, drap, drap (drapiemy otwartą dłoń drugą ręką)

Tańczy rączka: tańcz, tańcz tańcz.

 

ZABAWY RUCHOWE

Zabawy ruchowe dla dzieci - odcinek 1
https://youtu.be/m2WsGrvCx_w 

Zabawy ruchowe z Pipi i Myszką Minnie - Odcinek 2
https://youtu.be/H0I1BRT3N7M 

Zabawy ruchowe z Pipi i Scooby - Odcinek 3
https://youtu.be/TgBhPVMcR7c

 

LODY

Wiosna kojarzy nam się z piękną pogodą i wyjściem na lody. Dziś wykonamy naszą ulubioną słodycz na kartce!

Potrzebne Państwu materiały:
-kolorowe kartki, 
-nożyczki, klej
-pomponiki lub guziki
-mazaki

Z kolorowych kartek wycinamy 3 duże koła jako gałki lodów. Następnie z brązowej wycinamy trójkąt służący nam za wafelek.
Gotową kompozycje przyklejamy na kartkę. Gałki lodowe przyozdabiamy przyklejając kolorowe pomponiki lub guziki.

 

Chrup owoce, jedz warzywa- to na zdrowie świetnie wpływa!

https://youtu.be/pxbeqdngnXg

 

Dopasuj odpowiednie kolory:

https://youtu.be/2BwXAlODL18 

 

Zajączek wielkanocny:

https://youtu.be/Pd5zFaBZSVQ

 

Suchy kolorowy makaron
 
Potrzebne:
-paczka makaronu kolorowego lub samemu mozna wykorzystać różne rodzaje makaronu, pokolorować
-pojemniki
 
W tym zadaniu dzieci będą segregować makaron, według koloru makaronu do pojemników.
Dzieci poprzez to rozwiną umiejętności zapamiętywania oraz utrwalą kolory.
 
 
 Telefon z kubków
Do wykonania telefonu potrzebne będzie:
- dwa kubki np. po jogurtach lub śmietanie
- sznurek
Zaczynamy od tego, że trzeba najpierw na dnie kubków wykroić otwór. Po zrobieniu otworu w  kubkach przeciągamy sznurek i robimy supełki , aby sznurek nam nie wypadł. Taki telefon może dziecku zrobić dużo frajdy.
 
 
 Piasek kinetyczny
 
Potrzebne 
- 1kg mąki
-1 szkl. Oleju
Wrzucamy do miski, dodajemy olej i zagniatamy jak ciasto.
 
 
 
Marchewkolina
 
Potrzebne rzeczy:
3-4 marechewki
mąka ziemniaczana
foremki do ciastek, wałek
 
Marchewki gotujemy do miękkości(nawet można rozgotować), odcedzamy i blendujemy albo widelce rozgniatamy. Marchewkową masę wrzucamy do miski i dodajemy mąkę ziemniaczaną na oko, trzeba dodawać mąkę i wyrabiać. Po wyrobieniu masy dziecko może lepić, np. zwierzątka, ciastka, kto co woli.
 
 
Stukaj tak jak ja
Rodzic stuka np. w stolik, garnek, miskę. Dłonią lub łyżką, patykiem. Następnie prosi, aby dziecko tak samo stukało jak rodzic.Można bawić się wyklaskiwanie i wytupywanie. Robienie hałasu spodoba się dzieciom oraz rozwinie ich rytmiczność, naśladowanie, koncentracje.
 
 
CIECZ NIENEWTONOWSKA
Ciecz nienewtonowska pod wpływem nacisku zmienia swoje właściwości. Zwykle taka ciecz zmienia swoją “twardość” czasami do tego stopnia, że można po niej chodzić. Ważne, aby robić to szybko i mocno naciskać stopami na powierzchnię cieczy. Natomiast w przypadku zabawy dłońmi gdy szybko chwycimy ciecz i zgnieciemy to utworzy się kulka, natomiast zwalniając nacisk, ciecz spłynie nam z dłoni.  
Do zrobienia takiej 
cieczy potrzebne nam jest:
- 1kg skrobi ziemniaczanej
- chłodna woda
- głębokie naczynie
Wodę dodajemy do momentu, gdy masa stanie się jednolita, lecz jeszcze nie  płynna.
Powinna być nieco twardsza od ciastoliny.
Możemy pochować zabawki, które dzieci mają odnaleźć w tej cieczy.
 
 
WIERSZ 
 
Stuk, stuk, stuk…
Kto tam? Kciuk.
A kuku kochany kciuku.
Wstawaj drugi paluszku, wstawaj, wstawaj leniuszku.
Stuk, stuk, stuk…
Kto tam? Kciuk.
A kuku kochany kciuku.
Wstawaj paluszku największy zaraz słońce dzień upiększy.
Stuk, stuk, stuk…
Kto tam? Kciuk.
A kuku kochany kciuku.
Wstawaj paluszku serdeczny patrz, już widać blask słoneczny.
Stuk, stuk, stuk…
Kto tam? Kciuk.
A kuku kochany kciuku.
Wstawaj paluszku mały, już na świecie dzień biały.
Ja jestem mały paluszek i najdłużej spać muszę…
Wstawaj mały paluszku, już dosyć leżenia w łóżku.
(wszystkimi po kolei paluszkami dotykamy kciuka recytując jednocześnie poszczególne fragmenty)
Mnie się chce spać, ja nie chcę wstać.
Kiedy takie robisz psoty, sami pójdziemy do roboty.
Nie, nie, nie!
A kuku kochany kciuku!
No więc już paluszków pięć.
Do roboty mają chęć.
 
 

PROPOZYCJE DO 03.05

KARTY RUCHOWE
Jeśli mają Państwo możliwość, mogą wydrukować karty, jeśli nie to można również je przerysować bądź pokazywać na komputerze.( do pobrania w załączniku)
 
ZABAWA W TEATR DŁONI
 
Jak pokazać różne zwierzęta?
Wystarczy lampka nocna oraz własne dłonie.
Dowiemy się jak za pomocą dłoni pokazać ZWIERZĘTA na ścianie.
Najpierw rodzic powinien opanować sztukę pokazywania zwierząt za pomocą dłoni, by móc nauczyć swojego malucha.
Miłej zabawy! 
 
WĘDRUJĄCA WODA
 

Potrzebne Państwu materialy:
-szklanki z wodą, 
-barwniki lub bibuła

Do co drugiej szklanki wlewamy wodę a następnie dodajemy barwnik. Do zabarwienia można również wykorzystać bibułę mocząc ją w ciepłej wodzie. Do szklanek wkładamy złożone w paski papierowe ręczniczki bądź papier toaletowy. Eksperyment wymaga cierpliwości, gdyż trzeba czekać aż woda powędruje ze szklanki do szklanki.

 
 
MALOWANIE NA TALERZU
 

Potrzebne Państwu będą:
-mazaki,
-stary talerz,

Malowanie na kartkach sprawia dzieciom dużo frajdy, a co dopiero musi być kiedy mogą robić to na talerzu!
Wykorzystujemy w tym celu stary, bezużyteczny talerz oraz zwykłe mazaki.
W przeciwieństwie do kartki, rysunek na talerzu można zmyć WODĄ i rysować do woli co tylko chcemy.

 

ZABAWA WYKAŁACZKAMI

Drodzy rodzice.
Do dzisiejszej zabawy potrzebują Państwo wykałaczek!
Dzięki nim możemy ułożyć figury, cyfry, literki a nawet słowa!
Tylko UWAGA!  Wykałaczki są OSTRE! Zamiast wykałaczek do zabawy możemy wykorzystać zapałki. 

 

GUZIKOWY ZAWRÓT GŁOWY  https://youtu.be/UtzK4sXzVns 

PIOSENKI PO ANGIELSKU

Piosenki śpiewane po angielsku wcale nie muszą być nudne! Łatwo wpadają w ucho a zarazem możemy się z nich dużo nauczyć! 
 
 
APARAT Z PUDEŁKA 
 
Wykonanie aparatu jest bardzo proste! Ale potrzebujemy pomocy rodziców. 
Potrzebne Państwu materialy:
-małe pudełko (np. po telefonie bądź mydle) 
-rolka po papierze toaletowym 
-farby bądź bibuła, 
-nożyczki lub nożyk 
-kawałek kartonu lub korek od butelki
-wstążka lub sznurek. 
-naklejki, ozdoby
Na początku muszą Państwo wyciąć z dwóch stron otwór tak, by zmieściła się tam rolka po papierze toaletowym. Następnie malujemy bądź oklejamy bibułą nasz aparat. Jeśli już to zrobimy, po bokach umieszczamy wstążkę, by móc zawiesić nasz aparat na szyi. Z kawałka kartonu wycinamy nasz 'spust migawki'. Możemy zastąpić karton np. korkiem od butelki. Na koniec możemy przyozdobić nasz aparat czym tylko chcemy. Ja w tym celu wykorzystałam naklejki! Świetna zabawa! 
 
PAPIEROWY SAMOCHÓD
 

Do wykonania tego zadania potrzebują Państwo:
-małe pudełko (np. po telefonie lub mydle)
-duże guziki bądź wycięte z tektury koła
-nitka i igła, lub mocny klej
-kartka,
-marker.

W pierwszej kolejności przyszywamy guziki do PUDEŁKA lecz najprościej będzie je przykleić. Guziki możemy zastąpić kołami z tektury. Następnie wystarczy przyozdobić samochód wedle własnego uznania. Można dorysować logo konkretnego samochodu, dokleić lampy bądź dorysować drzwi i okna! 

TĘCZA

Tęcza
Maria Konopnicka
-A kto Ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?
- Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy ;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży
Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogroda ;
Malowało tęcze na znak,
Że będzie pogoda!


https://www.youtube.com/watch?v=i0Zh8q2BK-8 Piosenka Ogórek 

 
WIOSNA
 
Wiosna stroi ziemię, drzewa
I słowikom każe śpiewać.
Na rowerze wciąż szaleje,
A wiatr wieje, wieje, wieje.
 
EKSPERYMENT Z JAJKIEM I OCTEM
 
 
Części ciała
Ręce do machania,
nogi do skakania,
palce do liczenia,
a zęby do mycia.
Głowa do kiwania,
uszy do słuchania,
oczy do mrugania,
usta do śpiewania.
 
 Domowe porządki               

 

Maciek myje talerze, 
(dziecko wykonuje koliste ruchy zamkniętą dłonią udając, że myje talerz- drugą otwartą dłonią) .
Michał serwetki pierz, 
( pociera jedną pięścią o drugą).
Pranie wiesza Beata 
, (unosi nad głowa obie ręce i wykonuje nimi ruchy jak podczas wieszania prania)
Marcin kąty zamiata, 
(udaje, że trzyma miotłę obiema rękami i zamczyście zamiata).
Marysia wyciera kurz, (udaje, że ściera szmatką kurz).
Ja nic nie robię- i już! 
(zaplata ręce na piersiach).

 

 

Niedźwiadek

 

Lewa łapka 
– (pokazujemy lewą rękę)
Prawa łapka
– (pokazujemy prawą rękę)
Ja jestem niedźwiadek 
– (wskazujemy siebie)
Lewa nóżka 
– (pokazujemy lewą nogę)
Prawa nóżka
– (pokazujemy prawą nogę)
Lubię miodek, kocham miodek
– (głaszczemy się po brzuchu)
Podbieram go pszczółkom
– (robimy gest rękami w powietrzu jakbyśmy coś zabierali)
Lewą łapką
– (pokazujemy lewą rękę)
Prawą łapką
– (pokazujemy prawą rękę)
Albo ciągnę rurką
– (robimy rurkę przy ustach i ruszamy palcami)
 
 
Bileciki

 

Mam dwa bileciki, (pokazujemy dwa palce)
idę, więc do kina. (maszerujemy)
Lecz w drodze do kina (maszerujemy)
cosik mnie wygina. (wyginamy się)
To jest nowy taniec (ruszamy się na boki)
małego pingwina. (obracamy się starając się mieć złączone nogi; ręce przylegają do boków;
dłonie odchylamy na boki rozpościerając palce)
Dziesięć palców mam
Dziesięć palców mam – na pianinie gram.
i dwie rączki mam – na bębenku gram.
Dziesięć palców mam i na trąbce gram.
i dwie ręce mam, więc zaklaszczę wam.

 

Gimnastyka
 
Prawa noga, wypad w przód,
a rękoma zawiąż but.
Powrót, przysiad, dwa podskoki,
w miejscu bieg i skłon głęboki.
Wymach rąk w tył i do przodu
Już rannego nie czuć chłodu.

 

Dzieci inscenizują ruchami treść wierszyka/piosenki.
Prawa noga – noga prawa wyprostowana i uniesiona w górę,
Wypad w przód – wyciągnięta noga opada na podłogę,
A rękoma zawiąż but – skłon do wysuniętej nogi i naśladowanie zawiązywania buta,
Powrót – powrót do pozycji zasadniczej,
Przysiad – przysiad z wyciągniętymi do przodu rękoma,
Dwa podskoki – dwa podskoki w miejscu,
W miejscu bieg – bieg w miejscu,
I skok głęboki – skłon z sięgnięciem rękoma palców nóg,
Wymach rąk w tył – wysunięcie rąk do tyłu,
I do przodu – wysunięcie rąk do przodu,
Już rannego nie czuć chłodu – postawa wyprostowana.
 
Idziemy na polowanie

 

Idziemy na polowanie! (tupanie nogami)
Wysoka trawa: szu … (ręce w górze)
Idziemy! (tupanie nogami)
Niska trawa: szu … (ręce w dole)
Idziemy! (tupanie nogami)
Most! (bębnienie piąstkami po klatce piersiowej)
Idziemy! (tupanie nogami)
Błoto! (uderzanie dłońmi o policzki)
Nagle: co to?
Wilk? … Uciekamy!
(W szybkim tempie powtarzamy od tyłu gesty: błoto – tupanie, most – tupanie, niska trawa – tupanie,
wysoka trawa – tupanie)

 

 

Kotek się myje
 
Patrzcie dzieci jak się kotek myje.
Łapki, buzię, uszy, szyję. (kolejno pokazujemy)
By dzieci też się myły (grozimy paluszkiem)
i jak kotek czyste były. (pokazujemy czyste rączki)

 

 

 

 
 

 

 
 

 

 

 

 
 
 
 

 

 

 

 
 
Data dodania: 2020-03-20 22:10:28
Data edycji: 2020-04-28 23:32:59
Ilość wyświetleń: 834
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Godło
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Facebook