Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Muzyka współczesna - grupa 5 latków

TEMAT: MUZYKA WSPÓŁCZESNA


CELE OGÓLNE: zapoznanie ze współczesnymi gatunkami muzycznymi; rozwijanie ekspresji
muzycznej i ruchowej


WYKAZ ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH:płyta cd, kostka ,tektura,flamaster

 

Należy zapamiętać:

jakie mamy gatunki muzyczne

 

Przebieg:

„Gatunki muzyczne” – zapoznanie dziecka ze współczesnymi gatunkami muzycznymi, wysłuchanie
i podawanie nazw różnych gatunków muzycznych. Rodzic włącza utwory (z własnych zasobów)
z różnych gatunków muzycznych: muzyki klasycznej, rapu, disco, rocka, jazzu itd. Dziecko stara się rozpoznać gatunki i podać ich nazwy. (cd)


„Taneczne improwizacje” – tańczenie do różnych gatunków muzycznych, określanie tempa, nastroju.Rodzic włącza utwory z poprzedniego ćwiczenia, a zadaniem dziecka jest tańczenie, tak jak prowadzi je muzyka. Następnie rodzic. ponownie włącza kolejne utwory, a dziecko określa, jak mu się tańczyło,który utwór najbardziej przypadł mu do gustu. Określa nastrój i tempo muzyki.

 

„Nasz rap” – zabawa z rodzicem, tworzenie muzyki ze znanych wierszy.. Dziecko wybiera dowolny znany sobie wiersz, najlepiej rymowany, np.Kaczka Dziwaczka, i próbuje wykonać go, rapując przed rodzicem i na odwrót.

„Taneczne rytmy disco” – wymyślanie układu tanecznego. Rodzic wyjaśnia, że disco to muzyka taneczna.Zadaniem dziecka jest wymyślenie układu tanecznego do piosenki disco. Dzieci pracują z rodzicem.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

„Muzyczne powitania” – Rodzic włącza dowolną muzykę. W chwilach, gdy muzyka milknie wydaje polecenia wykonania krótkich działań w ruchu, np.: uścisnąć rękę, uścisnąć kostki u nóg, spojrzeć głęboko w oczy itd. Dziecko podaje, ile razy się udało . ( cd)


„Pląsy muzyczne” – zabawa relaksacyjna (masażyk). Dziecko siedzi naprzeciw rodzica, rodzic wykonuje masaż pleców zgodnie ze słowami i ruchami :
Idą słonie, (na plecach kładziemy całe dłonie)
potem konie, (na plecach kładziemy piąstki)
panieneczki na szpileczkach. (palce wskazujące z gryzącymi pieseczkami – szczypanie)
Świeci słonko, (zataczamy dłońmi kółka)
płynie rzeczka, (rysujemy linię)
pada deszczyk. (uderzamy w plecy wszystkimi palcami)
Czujesz dreszczyk? (łaskotanie)

Kostka matematyczna – praca plastyczna..Wycięcie z tektury kostki i zaznaczenie na ściankach ilości oczek od 1 do 6, sklejanie kostki.

„Kostka”– zabawa matematyczna. Zadaniem jest rzut kostką.W zależności od ilości rzutu oczek należy wykonać klaśnięcie,skok obunóż,podskok na prawej nodze, podskok na lewej nodze,obrót w prawo , obrót w lewo , pajacyk , przysiad.

Data dodania: 2020-05-09 11:29:41
Ilość wyświetleń: 301
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Godło
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook