Czcionka:

A+A-

Kontrast:

BIEDRONKI

BIEDRONKI

 

1. Mąka 

 

  • Rysowanie na mące – na talerzyk lub tackę wsypujemy warstwę mąki. Dziecko rysuje wodząc palcem po dnie naczynia.
  • Masa solna – z połączenia mąki z solą i wodą powstaje masa solna (szklanka mąki, szklanka soli i pół szklanki wody). Zabawę dla dziecka może stanowić sam proces przygotowania masy – mieszanie, ugniatanie, zanurzanie rąk i wręcz taplanie się w tworzącej się masie. Zabawą może być także tworzenie z masy solnej różnych stworów, figurek, przedmiotów. Masa ta jest bardzo plastycznym materiałem do prac, które można utwardzić poprzez wypiekanie, a następnie udekorować za pomocą farb.
  • Mąkolina – z połączenia mąki pszennej z olejem (4 szklanki mąki i pół szklanki oleju) tworzy się masa przypominająca swą konsystencją piasek. Zabawy z wykorzystaniem mąkoliny to uczta dla zmysłu dotyku, a wraz z foremkami (do piaskownicy albo do ciasta) stanowi wspaniałe przypomnienie lata.

2. Ziarna

  • Grzechotki – wsypując ziarna do jakiegokolwiek plastikowego lub metalowego opakowania po kosmetykach czy żywności stworzą Państwo znakomity instrument domowej roboty. Można również poeksperymentować z dzieckiem i stworzyć grzechotki o odmiennych dźwiękach wsypując inną ilość lub rodzaj ziaren.

 

MUZYCZNE BIEDRONKI

Poniżej linki do piosenek, których słuchamy i uczymy się w żłobku.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0&t=10s  TU PALUSZEK

https://www.youtube.com/watch?v=VMG-TPbitZw  KÓŁKO GRANIASTE

https://www.youtube.com/watch?v=XfU8Ysh0k1Y  ŻYRAFA

 

SPACER PO RÓŻNYCH POWIERZCHNIACH

Rodzic przygotowuje kilka ciekawych materiałów, takich jak np. gumowa wycieraczka, resztki wykładziny, dywanik, , miękki koc, jedwabny szalik lub kawałki aksamitu. Następnie rozkłada je wszystkie po podłodze i razem z malcem chodzi po nich po kolei na czworakach. Dotykając materiału określamy go takimi słowami, jak ,,miękki", ,,nierówny", ,,zimny" itd.
Rodzic wraz z dzieckiem powtarza zabawę wiele razy, a następnie układa materiały w inny sposób. Dzięki tej zabawie dziecko uczy się poznawać otoczenie. 

 

WYSOKIE KROKI


Zabawa ta rozwija poczucie równowagi, warto więc stymulować dziecko podczas chodzenia. Rodzic rozkłada na podłodze kilka przeszkód, w postaci małych zabawek, klocków, pudełek. Następnie pokazuje dziecku jak pokonywać przeszkody wysoko podnosząc nogi, jeśli dziecko jest bardziej rozwinięte ruchowo może również pokazać jak przeskoczyć przeszkodę.  Rodzic może ułożyć dwa tory i ścigać się ze swoją pociechą. Spróbujcie też chodzić wokół klocków.

 

ZABAWY Z RYBKĄ

Potrzebujemy  tylko ;

- rolki od papieru 
- kartkę techniczną 
- klej 
-farby
- nożyczki 
 
 
Drodzy rodzice
 
Rysujemy rybkę wycinamy z rolek papieru małe koła  to bedą nasze łezki przyklejamy ja na naszą kartkę i na końcu kolorujemy .
To jest propozycja  zabawy z użyciem rybki .
 
 
MYSZKA
 
Drodzy  państwo proszę uprzejmie  o  przygotowanie,  jeśli jest taka możliwość,  niezbędnych rzeczy  do wykonania pracy ;
- kolorowy marker
- nożyczki
- karton od butów- pokrywka 
-piłka 
Wycinamy  myszkę z  przykrywki kartonu  wycinamy nosek myszki i wrzucamy do niej piłeczkę.
 
ABECADŁO
 
PTASIE RADIO
 
BAŃKI NA STOLIKU

Do zabawy potrzebujemy dwóch słomek oraz przygotowanego przez rodzica płynu do baniek w szklance. 
W szklance pełnej wody mieszamy łyżkę stołową cukru oraz dwie łyżki płynu do naczyń, mieszamy do rozpuszczenia,połączenia składników.
Przygotowany płyn rozlewamy na stoliku i wcieramy. Najlepiej, aby stolik był na wysokości swobodnej do korzystania przez malca. Rodzic przez słomkę dmucha w rozlaną ciecz i pokazuje dziecku jak ono ma to wykonać. Powstaną przepiękne bańki na stoliku!
Zabawa ta to świetne ćwiczenie oddechowe.
 
ŁOWIENIE ZABAWEK
Dzieci uwielbiają bawić się w wodzie! W wannie, a także poza nią mogą się uczyć umiejętności przelewania wody. Rodzic pokazuje malcowi, jak się napełnia wodą pojemnik przy użyciu chochli. Pozwala dziecku spróbować  nabrać wody sitkiem i w ten sposób przekonać się o różnicy pomiędzy chochlą a sitkiem. Następnie rodzic wkłada do wanny kilka gumowych zabawek, pozwala aby dziecko spróbowało je wyłowić przy użyciu sitka i chochli. 
Zabawa nie tylko rozwija koordynację wzrokowo -ruchową, ale także uczy pojęcia objętości.
 
 
WIERSZ O JEŻU 
 
Idzie jeż, idzie jeż,
Może ciebie pokłuć też!
Pyta wróbel: "Panie jeżu,
Co to pan ma na kołnierzu?"
"Mam ja igły, ostre igły,
Bo mnie wróble nie ostrzygły!"
Idzie jeż, idzie jeż,
Może ciebie pokłuć też!
Zoczył jeża młody szczygieł:
"Po co panu tyle igieł?"
"Mam ja igły, ostre igły,
Żeby kłuć niegrzeczne szczygły!"
Sroka też ma kłopot świeży:
"Po co pan się tak najeżył?"
"Mam ja igły, ostre igły,
Będę z igieł robił widły!"
Wzięła sroka nogi za pas:
"Tyle wideł! Taki zapas!"
W dziesięć chwil już była na wsi:
"Ludzie moi najłaskawsi,
Otwierajcie drzwi sosnowe,
Dostaniecie widły nowe!"
 
 
Propozycje na okres 14-22.04.2020 r. 
 
KOGO SŁYSZYSZ
 
MAJKA JEŻOWSKA BIEDRONKI
 
ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE BIEDRONKA
 
PSZCZÓŁKA MAJA TANIEC MAI
 
ZABAWA UCZĄCA 
 
Motoryka mała to w ogromnym skrócie wszelkie czynności, które mają związek z pracą dłoni, w tym palców. Odgrywa ona olbrzymią rolę w przyszłej nauce pisania, rysowania, zapinania guzików, zawiązywania butów czy chwytania przedmiotów. Jedną z zabaw, które mogą rozwijać sprawność małych paluszków jest właśnie zabawa .
Potrzebujemy do Zabawy ;
- makaron, groch , kasze,
- butelka 
-nóż 
Robimy dziurkę  w  korku od butelki,   przez która dziecko będzie mogło swobodnie wrzucać  fasole ,groch  ,makaron dowolne rzeczy .
Butelkę mocno zakręcamy,   aby  wrzucone przez dziecko produkty, przy mocniejszym potrząśnięciu nie wypadły .
Zadaniem dziecka jest wrzucanie  do butelki fasoli , makronu, grochu do środka . :-)
 
WIERSZYKK O ZAJĄCU 
 

Uczył się zajączek w marcu śpiewu,
Leżąc na ostatniej grudzie śniegu.
Uczył się u tenora – małego skowronka,
Aż mu zazdrościła zbudzona biedronka.

Na początku ćwiczył pełne gamy,
Później cienko piszczał w refrenie soprany,
Wieczorem na głos wrzeszczał słowa w recytacji,
W nocy wył do księżyca w obszernej wariacji.

Część główną zaśpiewał w dźwięcznym barytonie,
Rytm wybijał skokiem niczym rącze konie,
A na koniec kursu trenował swój bas,
Aż od tego śpiewu dudnił cały las.

Myśli sobie zając: „Mój śpiew wszystkich wzruszy”,
A zwierzęta w lesie zatykają uszy.
Wysłały do niego ptasią delegację:
„Przestań zaraz śpiewać – dostaniesz owację”.

 

 Umiem przesypywać!
 Rodzic siada z dzieckiem na podłodze. Ustawia plastikowe kubeczki , napełnione suchymi płatkami śniadaniowymi. Rodzic pokazuje dziecku , jak się przesypuje  z jednego kubeczka do drugiego. Następnie pozwala mu samemu przesypywać. Dzięki tej zabawie dziecko uczy się koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

Czy to pasuje?

Dzieci poznają pojęcie wielkości rękoma. Dotykając przedmiotów i próbując włożyć jedną rzecz do drugiej. Uczą się, że coś jest za duże lub za małe.Pomocą do tej zabawy są kuchenne miarki różnej wielkości. Rodzic daje dziecku dwa kubeczki i pokazuje mu jak wkładać jeden w drugi. Jak dziecko rozwiąże ten problem , rodzic daje trzeci kubeczek. Chwalimy dużo dziecko podczas zabawy. Dziecko dzięki tej zabawie uczy się rozróżniać wielkości przedmiotów.

 

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w  -  Boogie woogle 

https://www.youtube.com/watch?v=LyrMNWZc6l4&t=3s  -Umyj ręce 

 
 
 
Kolorowe korale 
Jeśli macie Państwo w domu kilka rolek po papierze toaletowym albo ręczniku kuchennym oraz kawałek grubego sznurka, jesteście w stanie zorganizować idealne ćwiczenie dla małych rączek. 
 
Co potrzebujemy ;
- kilka rolek po papierze toaletowym lub ręczniku papierowym 
- farby 
-pędzel 
-sznurek w miaręD sztywny 
Dziecko pomaluje wszystkie rolki,  które uda  sie znaleźć w domu i  czekamy aż wyschną . Nastepnie przecinamy je na pół. Mieszamy kolorami i  maluch nawleka  wszystkie rolki na sznurek  i korale gotowe.
 
 
 
Domowe puzzle 

Układanie puzzli można zacząć z dzieckiem już od najmłodszych lat, wystarczy tylko dostosować stopień trudności do możliwości i wieku dziecka. 

Potrzebne rzeczy do puzzli ;
 
- 2 tej samej wielkosci kawałki kartonu 
-  kolorowy papier (ewntuannie farby)
-  Nożyczki
- Klej
- Ołówek 
 
Na   jednym kartonie rysujemy figury geometryczne,  bądź  inne kształty,  które przyjdą nam do głowy .
Nożyczkami wycinamy nasze  narysowane kształty .Wycięte puzzle odrysowujemy na kolorowym  papierze i naklejamy na puzzle  lub dajemy puzzle dziecku do pomalowania.  Karton z wycietymi puzzlami  dokładnie sklejamy z drugim kawakiem kartonu  . Zadaniem dziecka jest dopasowanie odpowiednich puzzli do wyciętych otworów .
 
 
SŁONECZKO NASZE
 
Piosenka na rozpoczęcie dnia ,pełna słońca 
-dziecko podnosi rączki do góry macha w stronę rodzica
-następnie państwo 
-podczas refrenu wspólnie ,dziecko oraz rodzic klaszcze dwa razy 
-na koniec piosenki dziecko stoi na paluszkach i wysoko podnosi rączki , jak najwyżej,  tak jakby chciało dotknąć słońca. 
 
 
 
Wrzucanie makaronu
 
 Wrzucanie makaronu do butelki. Prosta i szybka zabawa, idealna na chwile kryzysu, kiedy kompletnie brak pomysłów, wszystkie zabawki się znudziły i nie mamy niemalże nic pod ręką. Wystarczy wypić zawartość jednej butelki napoju i dać ją dziecku razem z miską dowolnego makaronu, naprawdę każdy typ da radę.
 
.....
wciskanie chusteczek higienicznych/papieru/folii do butelki. Wszystko co szeleści, skrzypi i wydaje dźwięki spokojnie się nada.  Tą zabawą ćwiczymy sprawność dłoni.
 
Rzucanie do celu 
 
Wystarczy jakiś spory pojemnik , czy to kosz, czy to miska albo wiaderko, nie ważne. Do tego kartki papieru czy kawałki folii aluminiowej. Zwijamy razem z dzieckiem małe kuleczki i próbujemy trafić do pojemnika. Można też oczywiście użyć piłeczek, ale najpierw trzeba je mieć... :-)
 
Zabawy sensoryczne 
zawijanie i odwijanie kulek w/z folii aluminiowej (kasztanów, orzechów, kamyków itd.). Zabawa bardzo usprawniająca małą motorykę i świetnie ćwicząca małe paluszki. Nie wiem co jest tak fascynującego w zawijaniu czegoś w "te sreberka", ale dzieci to kochają i potrafią tak spędzić naprawdę zadziwiająco dużo czasu.
 
Praca plastyczna "SŁONECZKO" 
Potrzebujemy:
*żółta i niebieska kredkę 
*wydrukowana kartę pracy lub samodzielnie namalować zgodnie ze wzorem
Dziecko musi wskazać duże słoneczko, a następnie małe. Następnie może pokolorować obrazek. (plik na dole strony )
 
 
Biedroneczki 
 
W poniedziałek biedroneczki 
gdzieś zgubiły swe kropeczki.  
Cały wtorek ich szukały, 
bo ich domek nie był mały. 
W środę poszły na spacerek  
przeszukały cały skwerek.
W czwartek już nie miały siły, 
więc szukanie zostawiły.
W piątek sobie przypomniały,  
że w szkatułce je schowały.  
Do soboty świętowały, 
tak im minął tydzień cały. 
Potem kropki założyły 
I w niedzielę piękne były.
Jaki morał z tej bajeczki? 
Ciężkie życie biedroneczki, 
kiedy zgubi swe kropeczki.
 
PROPOZYCJE DO 03.05 
 
PRACA PLASTYCZNA BOCIAN 
Potrzebujemy:
*2 waciki kosmetyczne okrągłe
*kawałek czerwonej i czarnej kartki
*czarny mazak
*nożyczki
*dowolna kolorowa kartka a4
*klej
Przygotowujemy kolorowa kartkę, przyklejamy na środku jeden wacik kosmetyczny. Z czarnej kartki wycinamy koło wielkości wacika i składamy je na pół. Złożone koło przyklejamy na dolny bok wacika tworząc skrzydełka bociana. Następnie przyklejamy kolejny wacik tworząc głowę bociana. Z czerwonej kartki wycinamy trójkąt i przyklejamy go jako dziób, oraz wycinamy 2 dłuższe paski aby dokleić nogi. Na koniec Bocianowi pozostaje dorysowac oko i bocian gotowy.
 
CIEPŁO-ZIMNO
Rodzic chowa w mieszkaniu plastikowe jajko lub piłeczkę i mówi dziecku, w zależności od oddalenia, w którym dziecko się znajduje w stosunku do jajka - zimno, bardzo zimno, ciepło, cieplej, gorąco.
 
ZABAWA SENSORYCZNA DLA DZIECI 
Potrzebujemy:
*rolki po papierze 
*kredki /słomki
*nożyczki
W rolce od papieru robimy dziurki "na wylot" takiej wielkości aby kredka lub słomka mogła swobodnie przez nia przejść.powtarzamy tą czynność parę razy aby otrzymać parę dziurek w rolce. 
Po skończeniu robienia dziurek dziecko bierze do rączki słomkę lub kredkę i próbuje przełożyć ją przez dziurkę na drugą stronę. Zabawa ma za zadanie nauczyć dziecko sensoryki małej, sprawności oraz cierpliwości. 
 
Tańcz - stój 
 
Pobawcie się w taniec z zatrzymywaniem. Puść wesołą muzykę i poproście, by dziecko tańczyło w dowolny sposób w rytm melodii. Ale uwaga - na pauzę musi stanąć bez ruchu! Zabawa ta daje dużo radości, możliwość wyładowania energii poprzez taniec, a jednocześnie uczy reakcji na umówiony sygnał i rozwija koncentrację.

Malowanie po folii

Malowanie farbami po foli to bardzo  niepozorna i prosta zabawa.
Gdy malowanie po kartce znudzi  się  dziecku możemy zastąpić je malowaniem po folii .
Potrzebujemy :
- folie aluminiową 
- taśma 
- pędzle 
- farby 
Folię aluminiową rozkładamy na stole lub podłodze przy pomocy taśmy przyklejamy  do stołu lub podłogi  . Zadaniem dziecka jest malowanie na foli .
 
Piosenki :
 
Maria  Konopnicka Tęcza  
 
— A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?
— Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.
Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogroda;
Malowało tęczę na znak,
Że będzie pogoda!
 
Piosenki :
 
 
 
PRACA PLASTYCZNA PIECZĄTKI OWOCOWE
 
W dniu dzisiejszym zapraszamy Państwa do stworzenia wraz z dziećmi pieczątek powstałych przy użyciu owoców i warzyw. Do zabawy potrzebować będziemy: białą kartkę, farby - najlepiej plakatowe i owoce lub warzywa - mogą to być: jabłka, gruszki, pomarańcze, cytryny, banany, ziemniaki, papryka, itd. Owoc/warzywo należy równo przeciąć na pół i następnie pomalować farbą, gotową pieczątkę należy odbić na białej kartce papieru.
 

Wiosenne tulipany

Do przygotowania naszej pracy potrzebne będą:
- kartka papieru
- nóż
- kilka ziemniaków
- farbki

Zaczynamy od przygotowania pieczątki. Ziemniaka przekrajamy na pół i postępujemy zgodnie ze wskazówkami na zdjęciu - wykrajamy kształt tulipana.
Gdy nasze pieczątki będą gotowe, możemy przejść do odciskania ich na papierze. Używajmy swoich ulubionych kolorów żeby nasza praca była barwna i wesoła.
Na zakończenie domalujmy łodygę i liście.

Biedronka co przynosi szczęście

Odrysujcie dłonie na czerwonej kartce i zróbcie czarne kropki. Następnie wytnijcie dosyć duże czarne koło i czółka 

DOPASOWYWANIE DO WZORU 

Przygotuj arkusz papieru oraz różne przedmioty do odrysowywania (klocki, zwierzątka, figurki itp.
Rodzic odrysowuje przedmioty, następnie dziecko dopasowuje klocek do odpowiedniego konturu 

 

KWIAT NA WODZIE

Potrzebne materiały:
miska (talerz głęboki)
woda
kwiatek z papieru

PotrzebNE:
1. Narysowanie i pokolorowanie kwiatka
2. Wycięcie kwiatka
3. Złożenie płatków 
4. Do miski lub talerza nalać wodę i położyć kwiatka na wodzie
5. Teraz obserwuj jak nasz kwiatek rozkwita

 

Data dodania: 2020-03-20 21:09:26
Data edycji: 2020-04-28 23:47:38
Ilość wyświetleń: 906
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Godło
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook