Czcionka:

A+A-

Kontrast:

ŻABKI

ŻABKI

MUZYCZNE ŻABKI

 

BOOGIE WOOGIE 

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w 

CHOCOLATE

 https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg 

UMYĆ RĘCE 

https://www.youtube.com/watch?v=LyrMNWZc6l4&t=3s 

 

 

 

 

PIES I KOT

Do wykonania pracy plastycznej potrzebne będą:

  • farby i pędzel
  • kredki
  • papier toaletowy
  • klej
  • nożyczki       

Na kartkach papieru malujemy kota i psa, tak aby ich ogonki byly jak największe.

Arkusze papieru toaletowego tniemy na 4 podłużne paski i prosimy dziecko o zrobienie z pasków kulek. Dzieci wyklejają ogonki pieska i kotka kulkami, które następnie można pomalować farbkami.

 

Jeżeli ktoś z Państwa nie ma w domu kleju, to można go zrobić w prosty sposób z mąki i wody:

- 2 pełne łyżki  mąki pszennej

- 0,5 szklanki zimnej wody

- 1 szklanka gorącej (wrzącej) wody

Mąkę należy rozmieszać w miseczce z wodą do uzyskania jednolitej konsystencji, po czym dolać wrzątek i energicznie wymieszać.

Klej przechowywać należy w lodówce.

 

DZIEŃ MARCHEWKI

Dziecko farbkami lub kredkami na pomarańczowo koloruje marchewki, nastepnie wykleja plasteliną bądź bibułą zieloną natki marchewki.

 

JAJKO PISANKA

Jajko  kolorowa pisanka- rodzic, może z dzieckiem powyklejać kolorową plasteliną kółka na pisance.

 

ZABAWA SENSORYCZNA -patyczki do nawlekania

Potrzebujemy:

  • gąbka kompielowa lub do mycia naczyń 
  • 4/5 patyczków do szaszłyków 
  • 4/5 kolorowych słomek z zależności od tego ile będziemy mieć patyczków.
  • nożyczki 

Przygotowanie:

1.Patyczki do szaszłyków wbijamy w gąbkę (ostrym końcem do dołu) w niewielkiej odległości od siebie. 

2. Słomki tniemy na równe części ok 1cm, tak aby dziecko mogło je swobodnie złapać. 

3. Pocięte słomki w składamy do miseczki nie dzieląc ich na kolory. 

4. Na każdy patyczek nawlekamy do 1 kawałku rurki z danego koloru aby dziecko widziało jaki jest kolor podstawowy. 

Następnie dziecko samo nawleka rurki na patyczek dopasowując kolor  do danego koloru bazowego. 

 

Praca plastyczna "żółte mlecze" 

Potrzebujemy:

* widelec, najlepiej plastikowy 

* biala kartka 

* żółta i zielona farba 

* pędzelek 

Koniec widelca malujemy żółta farba. Na kartce odbijamy pomalowanym widelcem kształt żółtego mlecza tworząc tzw. nierówne koło. Pod koniec pędzelek maczamy w zielonej farbie i malujemy.

 

Idziemy do ZOO - naśladowczo ruchowa

Dziecko stoi swobodnie w pokoju

a)następnie dziecko/dzieci  ustawiają się za opiekunem i maszerują

b)wspólnie klaszczą

c)podczas refrenu wymieniane są zwierzęta słoń,żyrafa .. ,w rytm muzyki dziecko skacze jak piłeczka

 

IDZIEMY DO ZOO https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM 

 

PRACA PLASTYCZNA DRZEWKO ZA OKNEM

Drzewko za oknem ,potrzebne jest

-kartka biała ,farba zielona ,pędzelek

rodzic maluje na kartce konar drzewa i gałęzie, nastepnie  pędzelkiem rączke dziecku zieloną farbą, następnie odbija na kartce. Wspólnie rodzic i dziecko mogą domalować czerwoną farbą jabłuszka.

 

PRACA PLASTYCZNA BOCIAN 
Potrzebujemy:
*2 waciki kosmetyczne okrągłe
*kawałek czerwonej i czarnej kartki
*czarny mazak
*nożyczki
*dowolna kolorowa kartka a4
*klej
Przygotowujemy kolorowa kartkę, przyklejamy na środku jeden wacik kosmetyczny. Z czarnej kartki wycinamy koło wielkości wacika i składamy je na pół. Złożone koło przyklejamy na dolny bok wacika tworząc skrzydełka bociana. Następnie przyklejamy kolejny wacik tworząc głowę bociana. Z czerwonej kartki wycinamy trójkąt i przyklejamy go jako dziób, oraz wycinamy 2 dłuższe paski aby dokleić nogi. Na koniec Bocianowi pozostaje dorysowac oko i bocian gotowy.

 

KOLOROWA MEDUZA

Do wykonania potrzeba:

  • bibuła (w dowolnych kolorach) lub to co posiadają Państwo np. kredki, farby plastelina, kolorowy papier

  • mała miska papierowa

  • kolorowa wstążka

  • oczka gotowe lub można narysować

  • biały sznurek (do powieszenia)

  • klej szkolny

  • taśma

  • nożyce

WYKONANIE:

1. Proszę zacząć od pocięcia bibuły na kwadratowe kawałki. Używamy kilku różnych kolorów aby meduza była kolorowa.              Jeżeli nie mają Państwo bibuły, można użyć np. farbek.

  1. 2. Następnie proszę pomóc dziecku przykleić kolorowe kawałki bibuły lub mogą Państwo użyć dowolnego materiału do ozdoby kredki, farby, plastelina, ozdabiając miseczkę i naklejamy gotowe oczka lub wycinamy z papieru i naklejamy.

  2. 3. Potem proszę zrobić mały otwór u góry miseczki i przewlekamy sznurek i na końcu robimy supełek i przyklejamy, żeby się sznurek trzymał.

  3. 4. Następnie od spodu miski przyklejamy kolorowe wstążki np. do taśmy dwustronnej lub za pomocą taśmy klejącej tworzymy z kolorowych wstążek macki meduzy.

ZABAWA RUCHOWA NAUKA CYFEREK

Drodzy rodzice przygotujcie dziecku na kartkach cyferki np. od 1do 7.

Cyferki mogą Państwo narysować kredką lub farba mogą być też różnego koloru, aby utrwalić też naukę kolorów. Proszę rozłożyć dziecku cyferki na podłodze.

Dziecko tańczy i bawi się przy muzyce wskakując na cyferki głośno wypowiadane przez rodzica np.2. Dodatkowo mogą Państwo wypowiadać kolory teraz kolor niebieski i dziecko skacze na cyferkę.

 

MUZYKA NAUKA LICZENIA: https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg&t=48s   

 

Czas na zabawę! O Bocianie i Żabce?

Było to tak: „Idzie Bociek, kle, kle kle. Jakąś żabkę zaraz zje...Idzie bociek, kle, kle, kle, jakąś żabkę zaraz złapie!” Zaproście rodziców i rodzeństwo do zabawy. Przypomnę, że jedna osoba jest bocianem a inne żabkami. Musicie ustalić miejsce, które będzie bezpieczne dla żabek – staw. Może to być kanapa, koc lub dywanik. Na początku zabawy bociek chodzi po łące razem z żabkami i wspólnie mówicie rymowankę: „Idzie Bociek, kle, kle kle. Jakąś żabkę zaraz zje...Idzie bociek, kle, kle, kle, jakąś żabkę zaraz złapie!” Gdy pada ostatnie słowo „złapie” żabki uciekają w stronę stawu a bocian stara się ją złapać. Złapana żabka staje się bocianem.

 

ZABAWA RUCHOWA 

 

KOCHANI a teraz wstańcie i wspólnie rodzinie spróbujemy wykonać ćwiczenia „Separacji ruchów”, polega to na tym, że jedna ręka lub noga robią coś innego niż druga

  • prawa ręka poziomo w bok, a lewa pionowo w górę
  •  prawa ręka poziomo w przód, a lewa pionowo w górę
  • prawa ręka poziomo w przód, a lewa pod kątem w górę
  • prawa ręka pod kątem w górę, a lewa pod kątem w dół
  •  

PISKLĘTA W GNIEŹDZIE

Potrzebna będzie wata, a jeżeli jej nie będziecie Państwo mieli, można użyć kulek zrobionych z chusteczki higienicznej lub papieru kuchennego. Malujemy farbami akwarelowymi lub zwykłymi na brązowo, jako gniazdo. Jak obrazek wyschnie, przyklejamy 3 kulki z waty lub papieru. Doklejamy czerwone dzióbki i oczka zrobione z ziół (małe ziarenka ,ziela angielskiego, pieprzu, czarnuszki lub rzeżuchy.

 

Zapraszamy teraz na wywiad z Panem Bocianem

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

 

Zadania na tydzień 15-22.04.2020 r.

PRACA PLASTYCZNA "TULIPAN" 
Potrzebujemy:
*rolka po papierze 
*zielona farba i pędzelek 
*kawałek zielonej kartki 
*kawałek czerwonej lub żółtej kartki 
*nożyczki 
Dziecko z pomocą rodzica maluję rolkę na zielono. Odkładamy rolkę do wyschnięcia, po wyschnięciu na górze rolki z oby dwuch stron robimy niewielkie nacięcie. Z zielonego papieru wycinamy 2 listki które dziecko przykleja na dole rolki. Z czerwonego lub żółtego papieru wycinamy kwiat tulipana i wkładamy w wycięte miejsca w rolce, tak powstaje nam tulipan. 
 
 
 
MALOWANIE MOTYLA GĄBKA 
Potrzebujemy:
*gąbka do mycia naczyń 
*gumką recepturka
*farby plakatowe
*pedzel
*dowolna kartka a4
Gąbkę składamy na pół i związujemy na środku gumką recepturka. Gładka stronę gąbki malujemy kolorowymi farbami, po czym dziecko odbija gąbka na kartce tworząc skrzydełka motyla. Rodzic może pomóc dziecku i domalować brzuszek i czułka motylkowi. 
 
 
 
ZAJĘCIA RUCHOWE "TOR PRZESZKÓD" 
 
Jeśli mamy w domu kręgle to super! Jeśli nie to do tej zabawy możemy wykorzystać również np. Butelki z wodą. Ustawiamy je w Linii prostej mniej-więcej 30cm od siebie. Zadaniem dziecka jest przejść i wrócić między "kręglami" tak aby ich nie przewrócić. Jeśli któryś z kręgli się przewróci, dziecko wraca na start i powtarza czynność od początku. 

 


Dzień dobry


Za oknami wiosenne słońce miło już grzeje, drzewa wypuszczają pierwsze zielone listki, a my za parę dni doczekamy się Świąt Wielkanocnych.

Wczoraj, kochani, zaglądaliśmy do koszyka wielkanocnego, dzisiaj dowiemy się co to jest lany poniedziałek, poznamy pisanki i kraszanki, odpowiemy na parę wiosenno-świątecznych zagadek i zrobimy kolorowe dekoracje świąteczne na patyczkach.

Jestem ciekawa co u Was słychać, jak czujecie się w domach, pewnie tęsknicie za żłobkiem i kolegami, bo my za Wami tęsknimy bardzo….

 

WIELKANOC – PISANKI, KRASZANKI

KRASZANKI nazwa pochodzi od sposobu barwienia jaj, tak zwanego kraszenia, które polega na farbowaniu na jednokolorowo, bez wzoru

PISANKI są to jajka pomalowane w różnorodne kolory i wzory


ZAGADKI:

Teraz dla tych dzieci, które lubią zgadywanki, parę zagadek wiosenno-świątecznych:



To w nim leżą na serwetce jaja malowane,

a pośrodku, obok chlebka,

spoczywa baranek (koszyk wielkanocny)


Gdy ciepły marzec powróci z wiosną

Małe puchate na wierzbach rosną (bazie)


Długie uszy, szare futro, trochę jest nieśmiały,

i z ogonkiem jak pomponik,

cały dzień po lesie goni. (zajączek)


Ma skorupkę tak jak orzech,

ale bardzo, bardzo cienką

Na śniadanie zjeść je możesz,

raz na twardo, raz na miękko, (jajko)


Co to jest? Kolorowe, malowane,

i kraszone i pisane,

Na Wielkanoc darowane (pisanki)


Kiedy śnieżek prószy, kiedy słonko świeci,

On chodzi w kożuszku, i zimą i w lecie, (baranek)


Żółciutkie, puchate, w koszu siedzą same,

głośno krzyczą: pi, pi, czekając na mamę. (kurczaczki)


CO TO JEST ŚMIGUS-DYNGUS?

Śmigus-dyngus zwany jest inaczej lanym poniedziałkiem. Jest to zwyczaj polewania się wodą w Poniedziałek Wielkanocny.


PIOSENKI:

Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne:

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

Kłótnia o pisanki. Śpiewające brzdące

https://www.youtube.com/watch?v=OHpFsw918dk

Ulubiona piosenka naszych dzieci do szaleństw na dywanie….

Maskotki – taneczna zabawa dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA

 

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

 

KONIK – dzieci kląskaniem naśladują stukot kopyt konia.

KROWA- dzieci naśladują krowę przeżuwającą trawę, kręcąc dynamicznie żuchwą.

KOT- oblizuje się po wypiciu mleka, dzieci przesuwają językiem po górnej i dolnej wardze.

PIES- biegł i bardzo się zmęczył – dzieci wysuwają język na brodę i dyszą.

ŚWINKA- dzieci wysuwają wargi mocno do przodu i naśladują ryjek świnki.

MYSZKA – bawi się w chowanego –dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony- raz z jednej, raz z drugiej strony.

MIOTŁA – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

 

PIOSENKI :Budujemy ciszę

https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM

Dziecko oraz rodzic siadają wspólnie na dywanie ,nogi na (kokardkę )

podczas refrenu dziecko relaksuje się ,naśladuje gesty rodziców

pokazuje rączkami .

 

Śpiewające Brzdące Gdacze kura ko ko ko

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

Dziecko tańczy swobodnie w pokoju ,klaszcze raz na refren

oraz uczy się odgłosów zwierząt ,naśladuje wraz z muzyką

 

PRACA PLASTYCZNA :CHMURKA Z TĘCZĄ

Z papieru białego wycinamy chmurkę (papier biały może być do pakowania śniadania)

następnie ,wycinamy kolorowe paski (paski mogą być z kolorowego czasopisma to co państwo

znajdą w domu)przyklejamy do chmurki .

 

Święta tuż, tuż(Wielkanoc)

https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08

 

CIEPŁO-ZIMNO

Rodzic chowa w mieszkaniu plastikowe jajko lub piłeczkę i mówi dziecku, w zależności od oddalenia, w którym dziecko się znajduje w stosunku do jajka - zimno, bardzo zimno, ciepło, cieplej, gorąco.

 

ZIEMNIACZANE PISANKI 


Dzisiejsza propozycja jest dla rodziców, którzy mają w domu ziemniaki.

Wydrążacie państwo w połówkach ziemniaków wzory , niech dzieci pomalują je, albo w jednym kolorze, albo w kolorowe pasy lub plamy. Niech dzieci pobawią się odbijaniem różnych kolorów pisanek. Pieczątki można umyć pod bieżącą wodą i pokolorować na inny kolor.

 

Śpiewające brzdące- hopla, hopla!

Https://www.youtube.com/watch?v=t-jveprpr9c&list=pl7lg168iac6qdazgho8zpro7nm_jiqhu2,

Dziecko tańczy dowolnie w pokoju ,podnosząc ręce do góry ,następnie klaszcze trzy razy

Skacze jak piłeczka w rytm muzyki.

 

SŁONECZKO NASZE

https://www.youtube.com/watch?v=pqfnkSTExcc

Piosenka na rozpoczęcie dnia ,pełna słońca

-dziecko podnosi rączki do góry macha w stronę rodzica

-następnie państwo

-podczas refrenu wspólnie ,dziecko oraz rodzic klaszcze dwa razy

-na koniec piosenki dziecko stoi na paluszkach i wysoko podnosi rączki jak najwyżej

tak jak by chciało do dotknąć słońca :)

 

ZABAWA SENSORYCZNA W KISIELU

Lepienie, ugniatanie, szukanie czegoś w masie jest przyjemną dla dziecka zabawą sensoryczną, dotykową i ćwiczy małą motorykę.

 

Do zabawy proszę przygotować najlepiej kilka pojemników np. miskę, tackę głębszą jakieś głębsze naczynie, które Państwo mają pod ręką.

Do zabawy będziemy potrzebować:

  • gorącej wody

  • kisiel w proszku

  • sitka, małych elementów lub figurek, łyżki, fasola, groch, ryż, makaron- wszystko co dziecko może wyłowić z kisielu rączkami

Kisiel proszę przygotować według przepisu. Po wystudzeniu wrzucamy do pojemników przygotowane elementy. Najlepiej przygotować dziecku więcej pojemników ale można zrobić w jednym. Zadaniem dziecka jest wyszukanie wszystkich elementów. W zabawie dziecko może sobie przelewać masę, łowić.

 

ZABAWA ODBICIE LUSTRZANE

Taka aktywność świetnie stymuluje rozwój dziecka, analizę i syntezę wzrokową oraz uczy planowania i odtwarzania.

Do zabawy wystarczy: kartka przedzielona na pół oraz różne przedmioty, które mają Państwo w domu w parach (po 2 szt np. łyżeczki, klocki, autka itp.). Zabawa polega na układaniu przedmiotów przez dziecko tak samo jak na wzorze obok wzdłuż linii zrobionej, można namalować lub oddzielić np. sznurkiem tak jak w odbiciu lustrzanym. Warto dziecku przy okazji takiej zabawy pokazać jak ułożone przedmioty wyglądają w lustrzanym odbiciu. Dla młodszych dzieci układamy początkowo po 3-4 przedmioty i dziecko odtwarza ten sam wzór z drugiej strony. Można stopniowo zwiększać liczbę przedmiotów, lub wykorzystać do zabawy kolorowe figury geometryczne.

 

ZABAWA RUCHOWA POKAŻ

Rodzic czyta wierszyk a dziecko wykonuje poniższe ruchy. Rodzić może pokazywać dziecku a dziecko naśladować.
Pokaż (dziecko mówi swoje Imię),

gdzie masz oko (dziecko pokazuje oko)
gdzie masz ucho a gdzie nos (dziecko pokazuje uszko)
gdzie masz rękę gdzie masz nogę (dziecko pokazuje nogę i rękę)
gdzie na głowie rośnie włos (dziecko pokazuje włosy)
daj mi rękę tupnij nogą (dziecko podaje rodzicowi rękę i tupie nogą)
kiwnij głową tak i nie (dziecko kiwa głową)
klaśnij w ręce ( dziecko klaszcze w ręce)
hoop, do góry (dziecko skacze)
razem zabawimy się !! (dziecko skacze i tańczy)

 

GĄSIENICA Z OPAKOWANIA PO JAJKACH

Do zabawy będą Państwo potrzebować:

  • opakowanie po jajkach

  • nożyczki

  • farby, pędzle, podkładka

  • klej

  • drucik kreatywny

  • czarny marker lub ruchome oczka

1. Z opakowania po jajkach proszę wyciąć kształt gąsienicy, czyli rozcinamy kartonowe opakowanie na pół i wyrównujemy brzegi.

2. Ciałko gąsienicy dziecko maluje dowolnymi farbkami i pozostawiamy do wyschnięcia.

3. Z resztek kartonowego opakowania proszę wyciąć oczy i buzie. Buzie dziecko maluje na czerwono. W oczkach rysujemy czarne kropki- możemy również użyć samoprzylepnych ruchomych oczek.

4. Z brzegu robimy nożyczkami dziurki i wkładamy w nie kilkucentymetrowy fragment drucika kreatywnego lub dowolny sznureczek albo kawałek słomki aby zrobić czułki. Zaginamy końcówki by wyglądały jak czułki. Naklejamy oczka i buzie i mamy już gotową gąsienicę.

SMOK ZIONĄCY OGNIEM

Smok zionący ogniem to przestrzenna praca plastyczna a jednocześnie zabawka ćwicząca sprawność oddechową.

Do pracy będą Państwo potrzebować:

  • rolka po papierze toaletowym

  • zielona farba, pędzel, podkładka

  • plastelina do zrobienia oczu

  • czerwona i żółta bibuła

  • klej

1. Rolkę po papierze toaletowym malujemy na zielono i pozostawiamy do wyschnięcia.

2. Pomagamy dziecku zrobić 4 kulki z plasteliny- dwie mniejsze, które przyklejamy z przodu rolki jako nozdrza oraz dwie większe z przodu rolki jako oczy.

3. Bibułę proszę pociąć na wąskie paski i pomagamy dziecku przykleić wewnątrz rolki od strony nozdrzy. I tak mamy gotową pracę dziecko może przykładać do buzi i dmuchać a kolorowe języki smoka będą falowały.

ZABAWA MUZYCZNO-RUCHOWA „GŁOWA, RAMIONA”

Głowa, ramiona…. -pokazujemy z dzieckiem obiema rękoma głowę i kolejno wszystkie wymieniamy części ciała i twarzy. Można włączyć piosenkę do pomocy z pokazywanym filmikiem:

https://www.youtube.com/watch?v=wVs408x3s88&t=493s

Głowa, ramiona, kolana, pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos.

ZABAWA MUZYCZNO RUCHOWA IDZIE JEŻ


Proszę dziecku r
ecytować bądź zaśpiewać tekst poniżej i proszę mówić dziecku jakie ruchy ma naśladować.

Idzie, idzie jeż (dziecko idzie małymi krokami)
Ten kujący zwierz
Nóżkami tup, tup (dziecko tupie nóżkami)
I pod listek siup (dziecko zwija się w kulkę w siadzie klęcznym)
Jeżu, jeżu nasz, skąd igiełki masz ? 2X
Same mi urosły! (dziecko unosi rączki do góry)


LINK DO MUZYKI JEŻ:
https://www.youtube.com/watch?v=c7hUzhIvHEg


BARANEK Z OPAKOWANIA PO JOGURCIE

Drodzy rodzice do przygotowania pracy potrzebujemy:

  • waciki kosmetyczne lub wata
  • klej

  • czarny mazak

  • nożyczki

  • ścinki czerwonego papieru lub czerwony pisak

  • pojemnik po jogurcie najlepiej „Fantazja”

 

1. Pojemniczek po jogurcie ostrożnie myjemy, by nie rozłamać opakowania na pół. Można zostawić resztki po naklejce- wtedy łatwiej będzie przykleić watę.

2. Na mniejszej części pojemnika proszę narysować oczy oraz nosek, można też przykleić ruchome oczka lub wyciąć z papieru.

3. Z czerwonego papieru proszę z dzieckiem przykleić barankowi uśmiech, można też narysować czerwonym mazakiem.

4. Większą część pojemnika proszę posmarować dookoła klejem i z pomocą rodzica dziecko przykeja na nim watę. Jeśli mamy waciki kosmetyczne to możemy je przeciąć na pół- idealnie będą pasowały. Górną krawędź pojemniczka również oklejamy watą.

Praca plastyczna "WYKLEJANE JABŁUSZKO" 
Potrzebujemy:
*plasteline bądź bibułę w dowolnym kolorze 
*klej jeśli wyklejamy bibuła 
*wydrukowany szablon jabłka lub samodzielnie namalowany kontur jabłka zgodnie ze wzorem
Z plasteliny lub bibuły formujemy małe kuleczki. Następnie dziecko wykleja jabłko w zaznaczonych miejscach na szablonie. (plik do pobrania na dole strony)
 
 
Praca plastyczna "SŁONECZKO" 
Potrzebujemy:
*żółta i niebieska kredkę 
*wydrukowana kartę pracy lub samodzielnie namalować zgodnie ze wzorem
Dziecko musi wskazać duże słoneczko, a następnie małe. Następnie może pokolorować obrazek. (plik na dole strony )
 
ZABAWA SENSORYCZNA DLA DZIECI 
Potrzebujemy:
*rolki po papierze 
*kredki /słomki
*nożyczki
W rolce od papieru robimy dziurki "na wylot" takiej wielkości aby kredka lub słomka mogła swobodnie przez nia przejść.powtarzamy tą czynność parę razy aby otrzymać parę dziurek w rolce. 
Po skończeniu robienia dziurek dziecko bierze do rączki słomkę lub kredkę i próbuje przełożyć ją przez dziurkę na drugą stronę. Zabawa ma za zadanie nauczyć dziecko sensoryki małej, sprawności oraz cierpliwości. 
 
 
PROPOZYCJE DO 03.05
 

WIEJSKIE ZWIERZĘTA KACZKA

Do przygotowania będą Państwo potrzebować:

  • gazeta ( dwie kartki różnej wielkości) lub papier śniadaniowy

  • żółta serwetka

  • papier kolorowy

  • klej

  • nożyczki

  • wata, można ją namoczyć w żółtej farbce lub gotowe piórka Dzieci formują z gazety dwie kulki- mniejszą i większą (podczas gniecenia gazety ćwiczą mięśnie dłoni), sklejają je ze sobą i po dokładnym wyschnięciu ozdabiają watą (można watę pofarbować wcześniej w żółtej farbce) lub żółtymi piórkami, z serwetki tworzą ogon kaczki. Z pomocą rodzica wycinamy dzióbki, łapki i oczka, dziecko je przykleja. Można stworzyć z bibuły staw, trawkę itp. i na tak przygotowanym podłożu położyć kaczuszkę.

WIOSENNE BIEDRONKI- NAUKA LICZENIA

Warto powoli uczyć dziecko liczenia, potem będzie dziecku łatwiej. Dzisiaj mamy dla Państwa do zaproponowania zabawę edukacyjną do wykonania samemu w domu. Wygląda efektownie i na pewno przyciągnie uwagę maluchów.
Będziemy potrzebować:

  •    kartkę
    • zieloną farbę
    • pędzelek
    • najlepiej czerwone korki ale mogą być innego koloru
    • marker
    • plasteliny

Na kartce papieru proszę namalować łodygę z liśćmi, ich ilość zależy od tego do ilu chcemy nauczyć dziecko liczyć. Po wyschnięciu na liściach piszemy cyfry w rozsypce. Dodatkowo z czerwonych korków przygotowujemy biedronki z liczbą oczek, która jest zgodna z cyfrą na liściu. Zadaniem dziecka jest dopasowanie biedronki do odpowiedniego liścia.

 

IDZIE KACZKA ZABAWA MUZYCZNO RUCHOWA

Rodzic czyta dziecku wierszyk dziecko wykonuje ruchy (w nawiasie).

Idzie kaczka, idzie kaczka, idzie kaczka (ręka prawa schodzi po lewej ręcę)
kwa (wyrzucamy ręce do przodu i robimy skłon) 2x (wyrzucamy ręce do przodu i robimy skłon)
kwa, kwa, kwa (można klaskać do rytmu)
Jedna płynie z jednej strony z jednej strony kwa (zakręcamy palcem z prawej strony ciała)
Druga płynie z drugiej strony, z drugiej strony kwa (zakręcamy palcem z lewej strony ciała).

MUZYKA KACZUSZKI: https://www.youtube.com/watch?v=5R-DhcdBE8U

Drodzy rodzice i dzieci chcemy pokazać jaki wpływ ma na środowisko segregacja śmieci i drobne prace porządkowe. Naszym tematem są Wiosenne porządki.

Mogą Państwo wytłumaczyć dziecku, że jeżeli sprzątamy i segregujemy odpowiednio śmieci przyroda i otaczające nas zwierzątka żyjące np. w lesie czują się lepiej i jest czysto.

 

Drogie dzieci żeby było czysto możemy zbierać śmieci np. z lasu- zbierając i dbając o czystość chronimy przyrodę.

 

WIOSENNE PORZĄDKI W LESIE PRACA PLASTYCZNA-GRZYBKI

Do wykonania będziemy potrzebować:

niebieską i zieloną kartkę, jeżeli nie mamy kolorowej może być zwykła biała

kawę lub kaszę gryczaną

sól

klej

ołówek

Proszę zrobić kontury grzybów. Następnie dziecko smaruje dość grubo klejem kontur grzybka i wysypuje najpierw kawę, a potem trzonek solą. Na końcu wycinamy z zielonej kartki trawę i przyklejamy do naszej pracy. Zamiast kawy świetnie sprawdzi się w tej pracy kasza gryczana.

 

ZABAWA SENSORYCZNA RĘKA, NOGA

Zabawa rozwija integrację sensoryczną i wspomaga koordynację wzrokowo – ruchową.
Będziemy potrzebować:
– kolorowych kartek;
– nożyczek;
– taśmy dwustronnej;
– ołówka.
Proszę narysować kontury stóp i dłoni. Następnie wyciąć i przykleić je według własnej koncepcji taśmą dwustronną do podłogi. Zadaniem dziecka jest prawidłowe przejście przez wyznaczoną trasę.

 

WIOSENNY POWIEW WIATRU ZABAWA MUZYCZNO RUCHOWA

Dmucha wiatr, (dmuchamy przed siebie).
Szumią drzewa, (unosimy ręce do góry i machając na boki udajemy szumiące drzewa).
Idzie burza, (stukamy rączkami o podłogę).
I ulewa, (symulujemy palcami opady deszczu).
A ja w domku schowam się, (unosimy ręce nad głowę i pokazujemy daszek).
Deszcz nie zmoczy mnie. (kiwamy przecząco palcem)
Kap, kap, kap bis2x (paluszkami pokazujemy opady deszczyku)
Kap, kap, kap

 

DO ZABAWY MOŻEMY WŁACZYĆ MUZYKĘ

MUZYKA DMUCHA WIATR: https://www.youtube.com/watch?v=RRF72F4_8yc

Drogie dzieci ostatnio rozmawialiśmy o tym jak wiosenne porządki ochrona środowiska wpływa na nasze zdrowie. Proszę pokazać dziecku krótki filmik o dbaniu o czystość natury i nauki jak poprawnie wyrzucać śmieci.

https://www.youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA

 

Poniżej praca, która wpływa na rozwijanie dotyku u dziecka i koncentracji oraz myślenia.

Proszę narysować dzieciom np. śmietnik, szufelka, drzewo, kwiat- wszystko co potrafią Państwo odrysować lub narysować, co kojarzy się z przyrodą i porządkami.

 

WIOSENNE PORZĄDKI UKŁADANKA SENSORYCZNA

Dotykanie różnych faktur pobudza receptory dotykowe, które odgrywają ważną rolę w sensoryce. Aby wspomóc dziecko proszę przygotować układankę sensoryczną.
Będziemy potrzebować:
– kartkę papieru,
– czarny marker,
– produkty o różnych fakturach według własnego uznania (patyczki, makaron, koraliki, wykałaczki, groch).
Zabawę zaczynamy od narysowania na kartce różnych konturów związanych z przyroda i porządkami. Zadaniem dziecka jest ułożenie ich wzoru z przygotowanych materiałów. Podczas wykonywania tego zadania rozwija się wyobraźnia, motoryka mała, kreatywność oraz uwaga i koncentracja.

 

PATYCZKOWA ZABAWA

 

Ćwiczenie sensoryczne jest bardzo ważne w prawidłowym rozwoju dziecka. Zabawa jest bardzo prosta proszę przygotować:

- kilku długich wykałaczek
rolkę papieru toaletowego
przedmiotów, które łatwo nałożyć na wykałaczkę

- np. słomki, koraliki, makaron, wszystko co może dziecko nałożyć na wykałaczkę.

Pracę zaczynamy od włożenia wykałaczek w rolkę papieru. Zadaniem dziecka jest nałożenie na wykałaczki przygotowanych elementów. Takie ćwiczenie skupia uwagę i koncentrację dziecka.

 

Drogie dzieci ostatnio rozmawialiśmy na temat ochrony przyrody i prac porządkowych dla zdrowia naszego i natury.

Dzisiaj drogie dzieci obchodzimy Dzień Ziemi-22 kwietnia, dlatego prosimy rodziców o krótkie wyjaśnienie dziecku na czym polega to święto.

Dzień Ziemi- jest to dbanie o naszą planetę i środowisko, żebyśmy żyli czysto i zdrowo.

Drodzy rodzice proszę pokazać dzieciom krótki filmik jak dbać o naszą planetę: https://www.youtube.com/watch?v=NbIitFKJzMQ

 

Dlatego poniżej macie zadania które, możecie wykonać z rodzicami dbając o Ziemię kilka zadań:

 

Dzień Ziemi piosenka: https://youtu.be/pRNtFXew_VE

 

EKO PRACA PLASTYCZNA-SENSORYCZNA

Do pracy proszę użyć worka np. po ziemniakach lub jeśli macie Państwo inny materiał można go użyć dziecko wsypuje do niego np. makaron, groch, fasolę co Państwo macie. Worek zawiązujemy sznurkiem. Zabawka sensoryczna dla dziecka gotowa.

 

PRACA PLASTYCZNA ZIEMIA

Proszę wydrukować i dziecko wykleja plasteliną puste kółeczka na Ziemi.

Żuk - Jan Brzechwahttps://www.youtube.com/watch?v=g3UGMDi1ejI

 

PIOSENKA DLA DZIECI DBAJ O ZIEMIĘ https://www.youtube.com/watch?v=S-AdnBeh7W4

 

Teraz zapraszam na wierszyk o Żabce, drodzy rodzice proszę włączyć dziecku krótki filmik. Po obejrzeniu z dzieckiem można porozmawiać na temat wierszyka.

 O ŻABCE-Jan Brzechwa: https://www.youtube.com/watch?v=e_0Tgqbdy6Y

Poniżej drogie dzieci jest pomysł na pracę plastyczną, gdzie możemy wykonać zabawkę z odpadów.

Mamy dla Was propozycję zwierzątka z butelki po napoju.

 

EKO ZWIERZĄTKO Z BUTELKI

Drodzy rodzice można pomóc dziecku przygotować butelkę. Do butelki dziecko dokleja oczka wycięte z papieru, można też zrobić z plasteliny lub namalować. Uszy dziecko może dokleić z foli z obu stron butelki, a ogonek dokleić z futrzanej poduszki, lub szalika, albo jakiegoś pomponu, wełny.

 

ŁÓDKI Z RECYKLINGU

Prosty pomysł na zrobienie łódek. Tym razem wykorzystamy nakrętki po butelkach i pokrywki od słoików. Zabawa godna polecenia w upalny dzień, można się przy niej trochę pochlapać.

Potrzebne będą:

  • pokrywki od słoików lub nakrętki od butelki

  • słomka lub wykałaczka

  • klej lub plastelina

  • kawałek materiału (szmatki), steropianu lub kartki z kolorowego papieru, reklamówki do wykonania żagla

  • nożyczki

Wystarczy wyciąć trójkąt z papieru lub gotowy materiał jaki Państwo macie w domu, przebić go i przełożyć przez niego wykałaczkę lub wykorzystać słomkę. W ten sposób powstaje nam żagiel, który przymocowujemy do nakrętki od butelki lub słoika za pomocą kleju, można przymocować plasteliną. Żagiel można zastąpić zwykłym kawałkiem folii wyciętej np. z jakiejś dobrej reklamówki.

 

Drodzy rodzice proszę przeczytać dziecku zagadki niech dziecko stara się odpowiedzieć.

ZAGADKI

O ŚMIETNIKU

Nikt z nas nie zaprzeczy,
że w nim dużo rzeczy:
obierki, odpadki,
gruz i zwiędłe kwiatki CO TO JEST? 
BRAWO TO ŚMIETNIK

DRZEWO
Rośnie w lesie lub przy drodze,
ma koronę oraz pień.
Mogą na nim mieszkać ptaki,
ludziom daje miły cień. CO TO JEST? BRAWO TO DRZEWO

SŁOŃCE

Żółte i gorące,
na błękitnym niebie.
Ogrzewa Ziemię,
zwierzęta i ciebie. CO TO JEST? BRAWO TO SŁOŃCE

 

PIOSENKA NASZA PLANETA PROSZĘ POKAZAĆ DZIECIOM FILMIK DO PIOSENKI:

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

 

Dzień dobry drogie dzieci dziś jeszcze dokończymy temat Czystego Lasu i jaki wpływ na środowisko aby było zdrowe i czyste.

 

CZYSTE LASY-WPŁYW CZŁOWIEKA NA ŚRODOWISKO

 

Na dzisiaj mamy dla Was propozycję na wspólna pracę plastyczna z pomocą Waszych rodziców.

EKOLIGCZNA PRACA SOWA

Drodzy rodzice proszę zabrać dziecko na spacer do lasu, parku i wykorzystać pożytecznie ten czas zbierając liście, mogą być szyszki też patyczki drobne, co dziecko uzbiera.

Na kartce papieru proszę naszkicować większe owalne koło plus drugie mniejsze koło i naszkicować oczka, które dziecko może ozdobić kredkami lub kamyczkami.  Sowę smarujemy klejem i dziecko wykleja listkami, z boku z większych listków można zrobić skrzydła sowy i gotowe.

 

Teraz mamy dla Was dzieci zabawę muzyczną połączoną z waszym tańcem.

Rodzice jeśli mogą niech pokażą wam w komputerze lub komórce krótki filmik edukacyjny z piosenką.

 

WYCIECZKA DO LASU: https://www.youtube.com/watch?v=5ptZKHWGE7I

Drogie dzieci tańczymy podskakując do piosenki skacząc z nóżki na nóżkę.

Podnosimy rączki do góry i machamy do słoneczka kręcimy paluszkami pokazując słoneczko.

Biegamy w domu lub po lesie i machamy rączkami i gonimy motylka fruwającego.

Potem klaszczemy w rączki krzycząc hurra.

Z rodzicami w lesie zawsze, możecie dzieci poszukać jakiś leśnych zwierzątek i pozbierać śmieci, aby las był czysty.

 

Dodatkowo można włączyć dziecku filmik edukacyjny o zwierzętach w lesie np. po spacerku:

ZWIERZĘTA W LESIE-FILM EDUKACYJNY https://www.youtube.com/watch?v=OPKWIj_ruxg

Pod koniec filmu dziecko z rodzicem odpowiada co zapamiętało i odgaduje zwierzątka.

 

Na bajkę na dobranoc poproście rodziców o puszczenie krótkiej bajeczki, żeby przypomnieć sobie co możecie robić z rodzicami by chronić swoje zdrowie i Ziemię.

FILM Z PIOSENKĄ EKOKULTURA https://www.youtube.com/watch?v=6jIaQJIaNCs

 

 SŁUCHANIE OPOWIADANIA A . Widzowskiej Nauka pływania

 

Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku. Nawet kiedy spał, przez sen, przebierał nóżkami jakby pływał w stawie. Nie musiał chodzić na basen, ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł się z jajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, że wszystkie zwierzęta są dobrymi pływakami: konie, psy, koty, krowy, świnie, króliki, a przede wszystkim kury. Pewnego dnia Ptaś ogłosił zawody pływackie w stawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływania były zwierzęta: pies Merduś, dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia.

- Jak to? – zdziwił się kaczorek Ptaś. – A dlaczego nie przyszły świnki?

- Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku – wyjaśnił pies.

- A konie i krowy?

- One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu.

- A króliki i koty? – dopytywał się Ptaś.

- Uciekają na samą myśl o pływaniu w wodzie.

- Całe szczęście, że jest chociaż kurczak – powiedział kaczorek, widząc stojącego nieopodal kurczaczka Pazurka.

- Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć…. – szepnął kurczak.

- Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu? – zdziwił się Ptaś.

- Chciałbym, ale… kurczaki i kurki i nie potrafią pływać.

- Ja potrafię! - pisnęła żaba Kumcia, zakładając na głowę czepek kąpielowy. –Umiem pływać żabką, delfinem, kraulem i pieskiem – pochwaliła się.

- Pieskiem to pływam ja! –oburzył się pies Merduś.

Kaczorek Ptaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu.

- Zaraz cię nauczę – powiedział i pokazał kurczakowi Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jak machać skrzydełkami.

- A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą!

- Mama mi mówiła, żebym nigdy sam nie wchodził do wody – powiedział kurczaczek.

- Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas tu jest.

- Aleja się boję….

- Nie bądź tchórzem.

- Dajmy mu spokój –powiedział pies –Ma prawo się bać.

- Merduś ma rację – powiedziała żaba Kumcia. – Niech kurczak stoi i patrzy.

- Wszystkie ptaki to super pływaki! – stwierdził rozgniewany kaczorek i chciał wepchnąć kurczaczka na siłę do wody.

Na szczęście w pobliżu przechadzała się pani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo. Osłoniła kurczaczka swoim białym skrzydłem i powiedziała:

-Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógłby się utopić! Rozumiesz, że to niebezpieczne?

- Tak…

- Czy ty Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły?

- Nie…

- A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umiesz latać, to jakbyś się czuł?

- Bałbym się.

-No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umie wszystkiego.

- Przepraszam, szepnął zawstydzony Ptaś

-Brawo. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich: słowa przepraszam

 

ROZMOWA NA PODSTAWIE OPOWIADANIA:


- Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?

- Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział?

- Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać?

- Jak oceniasz zachowanie kaczorka?

- Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kurczaczka?

- Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać?


Nikt nie jest we wszystkim najlepszy, ale każdy z nas potrafi robić coś dobrze.

Zapytajcie Państwo dzieci:

- Powiedz, proszę, co Ty potrafisz zrobić dobrze? - Jeżeli dziecko nie będzie potrafiło tego sformułować, przyjdźcie Państwo mu z pomocą i opiszcie jego mocne strony


ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Proponuję parę prostych ćwiczeń logopedycznych, usprawniających mięśnie narządów mowy: języka, warg i żuchwy.

KONIK – dzieci kląskaniem naśladują stukot kopyt konia.

KROWA- dzieci naśladują krowę przeżuwającą trawę, kręcąc dynamicznie żuchwą.

KOT- oblizuje się po wypiciu mleka, dzieci przesuwają językiem po górnej i dolnej wardze.

PIES- biegł i bardzo się zmęczył – dzieci wysuwają język na brodę i dyszą.

ŚWINKA- dzieci wysuwają wargi mocno do przodu i naśladują ryjek świnki.

MYSZKA – bawi się w chowanego –dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony- raz z jednej, raz z drugiej strony.

MIOTŁA – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

 

PIOSENKI :Budujemy ciszę

https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM

Dziecko oraz rodzic siadają wspólnie na dywanie ,nogi na (kokardkę )

podczas refrenu dziecko relaksuje się ,naśladuje gesty rodziców

pokazuje rączkami .

 

Śpiewające Brzdące Gdacze kura ko ko ko

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

Dziecko tańczy swobodnie w pokoju ,klaszcze raz na refren

oraz uczy się odgłosów zwierząt ,naśladuje wraz z muzyką

 

PRACA PLASTYCZNA :CHMURKA Z TĘCZĄ

Z papieru białego wycinamy chmurkę (papier biały może być do pakowania śniadania)

następnie ,wycinamy kolorowe paski (paski mogą być z kolorowego czasopisma to co państwo

znajdą w domu)przyklejamy do chmurki .



Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi – film edukacyjny dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U


QUIZ WIEDZY O ZWIERZĘTACH NA WSI

- Co dają nam kury?

- Jak nazywa się mała krowa?

- Co produkują pszczoły?

- Gdzie mieszkają konie?

- Co można zrobić z wełny owczej?

- Jakie zwierzęta w gospodarstwie wiejskim potrafią pływać?

- Z czego otrzymuje się jogurt?

- Z włosów jakiego zwierzęcia robi się smyczki do skrzypiec?

- Z czego robi się ser?

- Gdzie mieszkają pszczoły?

- Jakie owady zapylają kwiaty, z których następnie powstają owoce?

- Gdzie mieszkają świnki?

Tu znajdziecie Państwo grę multimedialną „Kogo słyszysz” – należy wejść w link, kliknąć start, a następnie zaznaczyć prawidłową odpowiedź.

https://view.genial.ly/5e9336bb124be30da536b6cc?fbclid=IwAR1EyEss-ZMZle9YyAi_1lL6rNpEa_qHb7A7ysyC6xvZfCygAWRwp0W

Dziś proponuje prace plastyczną Kolorowa Wiosenna Krówka .

Wspólnie z dzieckiem rysujemy krówkę ,chodzi głównie o podkreślenie łat.

Następnie dziecko wypełnia łaty ,kredką lub kolorowym papierem

Nasze dzieci uwielbiają awangardę kolorystyczną, dlatego też, zamiast czarnych łat, dopuszczalne są kolorowe….:

 

Zabawa ruchowa : „Kurka do kurnika”- wyznaczamy na podłodze miejsce „Kurnik”

Kładziemy poduszkę lub kocyk, dziecko chodzi po pokoju imówi ko ko ko i naśladuje jak idzie kurka machając rączkami jak skrzydełkami, na hasło mamy „Kura” do „kurnika” dziecko siada na podłodze w wyznaczamym miejscu.

 

Witam serdecznie



Na dzisiejszych zajęciach poznamy bliżej mieszkańców chlewika - świnki i prosiaczki.

Posłuchajcie paru informacji i ciekawostek na temat tych niezwykłych zwierząt.





ŚWINIE w niektórych krajach np. w Wielkiej Brytanii uważane są za symbol mądrości.

Jest w tym dużo prawdy, ponieważ mózgi świń zatrzymane są w rozwoju na poziomie trzyletnich dzieci. Świnie potrafią wykonywać komendy, mają uczucia, są empatyczne, tęsknią, umieją rozmawiać ze sobą i bardzo szybko się uczą.

Osoby z alergią na sierść kupują świnie jako zwierzątka domowe .

Świnie mają silną potrzebę rycia ryjkami w ziemi, ponieważ pochodzą w prostej linii od dzików. Ich największym przysmakiem, tak samo zresztą jak dzików, są żołędzie.

Świnie mieszkają w chlewikach, samiec świni nazywa się knur, samica locha albo maciora.

prosięta uczą się głosów swoich matek i rozpoznają swoje imiona, nadane im przez matki.

Jeszcze jedna ciekawostka na temat tych zwierząt – locha śpiewa swoim młodym w czasie karmienia.



Przypomnijmy sobie parę wiadomości na temat zwierząt w gospodarstwie, oglądając filmik edukacyjny:

Zwierzęta na wsi-odgłosy zwierząt

https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xw

Bajka :Trzy małe świnki https://www.youtube.com/watch?v=oY6RizCDfwM
Teraz przypomnicie sobie bajkę „Trzy małe świnki”, którą już dobrze znacie z domu i żłobka , a po obejrzeniu jej na filmiku, odpowiedzcie na pytania:

- jaki kolor miała czapka najmłodszej świnki?

- jaki kolor miała bluzka średniej świnki?

- co nosiła za uchem najstarsza świnka?

- w co bawiły się najmłodsza i średnia świnka, gdy najstarsza budowała dom?

- pokażcie jak wilk dmuchał, aby zdmuchnąć i zburzyć chatki ze słomy i z drewna?

  • co świnki wstawiły do rozpalonego kominka?
  •  

PRACA PLASTYCZNA

Dzisiejszą pracą plastyczną pozostajemy w temacie bajki „3 małe świnki”. Będziemy potrzebowali pomocy rodziców. Praca polega na narysowaniu pisakiem na rolkach po papierze toaletowym postaci 3 świnek, wilka i narysowaniu 3 domków; słomianego, z drewna i z cegieł. Można dorysować jeszcze mamę-świnkę i zrobić teatrzyk kukiełkowy na podstawie bajki. 

PRACA PLASTYCZNA

Domek dla świnki ,potrzebna jest pomarańczowa kartka oraz makaron nitki

lub inny makaron który znajdą państwo w domu. Ponieważ świnki lubią odpoczynek na słomie. Kartkę dzielimy na pół.

(stawiamy kartkę formie domku) kładziemy makaron,następnie na koniec naszą świnkę z rolki.

 

SEGREGOWANIE KLOCKÓW

Poproście państwo dzieci, żeby posegregowały klocki według jednej cechy (koloru, wielkości lub rodzaju, maluszki uczą się również w ten sposób odkładania przedmiotów).

Następnie niech dzieci porównają liczebność klocków, niech oszacują , których klocków jest mniej, a których więcej. Na koniec niech stworzą z każdej grupy klocków budowle.



ĆWICZENIE LOGOPEDYCZNE

RZEKA – dzieci naśladują łódkę płynącą po rzece od brzegu do brzegu, poruszając językiem między kącikami ust.

RYBKI – dzieci naśladują rybki, które wyskakują z wody – unoszą czubek języka w kierunku nosa, a po chwili opierają go o górne zęby, kilkakrotnie powtarzają ten ruch.

PSZCZÓŁKI – dzieci naśladują ruchy latających pszczół.

MIÓD – dzieci naśladują misia, który zjadł baryłkę miodu i oblizuje się po jego zjedzeniu.

CZYSTE POWIETRZE – dzieci wdychają świeże powietrze – wciągają powietrze nosem i wydychają ustami.

WĄŻ –dzieci naśladują językiem pełznięcie węża

SYCZĄCY WĄŻ – dzieci naśladują syczenie węża na głosce sssssss


EKOLOGICZNY DOM -BAJKA EDUKACYJNA

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

 

PRACA PLASTYCZNA WĄŻ WIOSENNY

Proponuje węża z makaronu ,dziecko wraz z rodzicem wspólnie nawlekają makaron na sznurek lub nitkę .Makaron można pomalować farbami różnymi kolorami,lub mazakami .

 

PRACA PLASTYCZNA


 Praca plastyczna wiąże się z recyklingiem. Wszyscy mamy w domach plastikowe zakrętki od butelek. .W prosty sposób można zamienić zakrętki w biedronki, narysować kropki lub po prostu zrobić z nich układankę.(biedronki z kropkami małymi i dużymi ) Życzę miłej zabawy!

PIOSENKA -WIOSENNNA POLECZKA

https://www.youtube.com/watch?v=8W4_2FokVHU

Dziecko macha rączkami, uniesionymi w górę następnie w dół ..

Maszeruje w rytm muzyki .Na refren tańczy swobodnie .

 

BAJKA EDUKACYJNA: https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY


Obejrzyjcie, proszę film o tym, jak zużyta wrzucona do żółtego, przeznaczonego dla odpadów plastikowych, butelka, trafia ponownie do fabryki.

Po obejrzeniu filmu, powiedzcie, co zostało wyprodukowane z plastikowych butelek?

Drugie życie butelki PETulki

https://www.youtube.com/watch?v=jMPDOt2zmbU

PRACA PLASTYCZNA EKOLOGICZNA GRZECHOTKA

Proszę o przygotowanie butelki plastikowej ,może być duża lub mała,zależności co znajdą państwo w domu.

Następnie wrzucamy ryż lub kaszę,groszek ,dla większego efektu można brokat:). Wszystko razem mieszamy ,i zamykamy na koniec butelkę.

 

WSPÓLNA ZABAWA W LESIE

Odsłuchaj i wybierz odpowiedni obrazek wraz z rodzicem :)

http://pisupisu.pl/przedszkole/w-lesie

 

WITAM SEDECZNIE

DBAMY O PRZYRODĘ – WYPOCZYNEK W LESIE I NAD WODĄ

 


Dzisiejsze zajęcia mają na celu uwrażliwienie dzieci na problem zanieczyszczenia środowiska i kształtowanie właściwej postawy wobec przyrody.



ODGŁOSY ZWIERZĄT

W tym filmiku, dzieci poznają odgłosy zwierząt.

Wycieczka do lasu. Zwierzęta leśne. Rymowanki o zwierzętach. Lulek.tv

https://www.youtube.com/watch?v=WKIjwCT_oMI


ĆWICZENIE RELAKSACYJNE „MUZYKA LASU”

Dzieci kładą się na plecach i przez krótki czas, w ciszy, słuchają odgłosów lasu z nagrania poniżej.

Następnie przeciągają się, siadają i odpowiadają na pytanie:

- Co słychać w lesie?

Dźwięki otoczenia, odgłosy lasu i natury:

https://www.youtube.com/watch?v=ZESbEePErKA


ĆWICZENIE ODDECHOWE RYBKI W WODZIE

Do tego ćwiczenia potrzebne będą słoik, woda, słomka i papier. Do słoika nalewamy wodę. Z papieru wycinamy kilka niewielkich rybek. Dziecko za pomocą słomki przenosi rybki do słoika.

Następnie wdmuchuje powietrze do wody powodując małe fale, wpuszczają bąbelki do wody lub robi burzę w słoiku.

CZYSTA – BRUDNA WODA

Do tego ćwiczenia będziemy potrzebowali dwa słoiki. Do jednego nalewamy czystą wodę, do drugiego celowo wrzucamy trochę ziemi.

Dzieci oglądają oba słoiki. Zastanawiają się gdzie jest czysta, a gdzie brudna woda.

Odpowiadają napytanie:

- Z którego słoika napiłybyście się wody?

- Dlaczego?

- Dlaczego czysta woda jest ważna dla zwierząt żyjących w lesie?

  • Co należy zrobić, żeby woda w rzekach i jeziorach była czysta?

PRACA PLASTYCZNA CZYSTA ZIEMIA

Wycinamy koło,lub jeśli mamy papierowy talerz, też może być inny czysty papier.

Malujemy rączki dziecku( lewą rękę zieloną farbą,prawą niebieską) odbijamy na papierze .W ten sposób pokazujemy dziecku ziemię ; zieloną z czystą wodę .

 

PIOSENKA DZIK JEST DZIK

https://www.youtube.com/watch?v=yZaZ7mSiDs8

Dziecko chodzi swobodnie po pokoju ,małymi kroczkami następnie coraz szybciej ,podczas refrenu głośno dziecko

śpiewa Dzik Jest Dzik.

 

ZABAWA BIEDRONKA

Zapraszam do zabawy paluszkowej według Krzysztofa Sąsiadka – Biedronka.

Podczas kolejnych wersów palcami jednej ręki dotykacie palców drugiej ręki, zaczynając od najmniejszego. Na koniec wykonujecie dłonią zygzaki i unosicie ją ku górze. (Podobnie jak w zabawie sroczka kaszkę warzyła).

Biedronka mała robaczki spotkała:

z tym się przywitała,

tego pogłaskała, temu pomachała,

tego zabrać chciała,

z tym się pożegnała…

i do nieba poleciała.

 

PRACA PLASTYCZNA KOLOROWY LAS

 

Stwórzcie obraz pięknego wiosennego ogrodu. Maczając paluszki w farbie namalujcie ogródek, a w nim kwiaty: bratki, tulipany, to co zobaczycie za oknem w ogrodzie.

Starajcie się paluszkami stawiać stempelki/plamki zamiast rozmazywać farbę palcami.

 

PIOSENKA BIEDRONKA https://www.youtube.com/watch?v=IMXHCmLDkZE

 

Dziecko siedzi na dywanie, powtarza słowa piosenki biedronka.

Podczas refrenu wstaje pokazuje paluszkiem gdzie jest biedronka.

Na koniec dziecko macha rączkami jak motylek.



SŁUCHANIE WIERSZA

Posłuchajcie wiersza B. Formy Dzieci dbają o środowisko

W zgodzie z przyrodą

żyją wszystkie dzieci.

Kochają jasne słonko,

które na niebie świeci.

Nie łamią gałęzi,

dbają o rośliny,

podczas wycieczek do lasu

nie płoszą zwierzyny.

Często też dorosłym

dobry przykład dają –

i tylko w śmietnikach

śmieci zostawiają.

 

KODEKS PRZYJACIELA PRZYRODY W LESIE

Zastanówmy się wspólnie z dziećmi jak powinien, na podstawie wysłuchanego wiersza, wyglądać KODEKS PRZYJACIELA PRZYRODY W LESIE:

- Czy można łamać gałęzie w drzewach i krzewach?

- Nie, dlatego, że drzewa i inne rośliny są żywymi organizmami i nie wolno ich niszczyć.

- Jak zatem powinno brzmieć hasło związane z tym pytaniem?

- może SZANUJEMY ROŚLINY W LESIE

- Czy jeżeli spotkamy rodzinę dzików w lesie z małymi warchlaczkami, możemy te zwierzęta nastraszyć dla zabawy?

- Nie, ponieważ narażamy się na atak broniących rodziny większych dzików.

- Czy możemy dotykać znalezionych w lesie zwierząt, takich jak jeże, wiewiórki czy lisy?

- Nie, zwierzęta mogą być chore i mogą na nas przenieść groźną chorobę np. wściekliznę.

- Hasło odnoszące się do tych pytań powinno zatem brzmieć SZANUJMY DZIKIE ZWIERZĘTA W LESIE.

 

QUIZ DYDAKTYCZNY „JAK DBAMY O PRZYRODĘ”

Jeżeli stwierdzenie podane w Quizie jest prawidłowe, dzieci mówią ”Tak”, jeżeli nieprawidłowe – „Nie”. Dobrze, aby każda odpowiedź była przez dzieci uzasadniona.

- Drzewa i krzewy nic nie czują, gdy łamie im się gałęzie?

- Śmieci powinno się wrzucać do specjalnych pojemników, jeśli ich nie ma – do kosza.

- Zwierzęta nie czują, kiedy się im dokucza.

- Każda woda, którą pijemy powinna być brudna.

- W lesie wolno krzyczeć.

- Wolno wyjąć z napotkanego lesie gniazda jajeczka i zabrać do domu.

- Napotkane kretowisko należy zdeptać

- Nie lubimy pająków, dlatego niszczymy ich pajęczyny w lesie

- Nie wolno kopać i niszczyć grzybów, bo jedzą je zwierzęta

- Psy lubią się wybiegać w lesie.


PRACA PLASTYCZNA

Propozycja pracy plastycznej na dziś to ZWIERZĄTKO LEŚNE ze starych gazet. Możemy zrobić parę prostych do wykonania wzorów (kółka ,trójkąty) i namawiam do wymyślania całkiem nowych kreacji artystycznych. Praca może być wycinana przy pomocy rodziców, albo wydzierana rączkami dziecka. A więc do dzieła!

 

PIOSENKA JEŻYK https://www.youtube.com/watch?v=KNjXX09QztA

Dziecko tupie nogami ,raz prawą raz lewą na zmianę .

Potem pomału przestaje i maszeruje w miejscu.

Podczas refrenu klaszcze po dwa razy .

 

Wszędzie czysto” Iwona Salach

Czysty dom i czysty ogród,

w lesie czysto, w polu też.

Czysta rzeka i jezioro

samo zdrowie wiesz mi, wiesz.

Brudu nie chce widzieć wcale

ani morze ani niebo.

Taką cichą mam nadzieję,

nie wiecie dlaczego?

Bo od kogo to zależy,

aby czysty był nasz świat.

By ptak śpiewał, strumyk szemrał

by w ogrodzie zakwitł kwiat?


W jakich miejscach wymienionych w wierszu jest czysto?

Jak wygląda świat kiedy jest czysty?

Od kogo zależy czystość świata?

Mam dla was bardzo ciekawą bajkę edukacyjną „Ekologiczny Dom”. Przedstawiamy wam Państwa Ekomalińskich i Państwa Brudasińskich. Zobaczcie co u nich słychać


Bajka 
https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs


Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

Dziecko wsłuchuje się w słowa piosenki ,siedząc na kokardkę.

Głową rusza raz w lewo raz w prawo na boki .

Pod koniec piosenki klaszcze .

 

Praca plastyczna eko - lornetka

Przygotowujemy dwie rolki papieru .Dziecko może pomalować je według własnej fantazji .Czekamy kiedy wyschnie ,na koniec przyczepiamy sznurek (aby połączyć dwie rolki)

W ten sposób powstaje kolorowa lornetka ,można odkrywać przyrodę .

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

Data dodania: 2020-03-20 20:35:44
Data edycji: 2020-04-28 22:38:17
Ilość wyświetleń: 2677
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Godło
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook