Drodzy Rodzice!! Z przyjemnością informujemy o tworzeniu nowej grupy 3-latków w przedszkolu Dwujęzycznym. Serdecznie zapraszamy do rekrutacji! Więcej informacji pod nr tel. 506 552 599; 509 070 200
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Reset
Reset

Wielkanocny koszyczek - grupa 3 latków

Wielkanocny koszyczek - grupa 3 latków

TEMAT: WIELKANOCNY KOSZYCZEK


CELE OGÓLNE: poznanie tradycji święcenia pokarmów w Wielką Sobotę; zwrócenie uwagi
na estetyczny wygląd koszyczka wielkanocnego

Wielkanocny koszyczek – słuchanie wiersza Z. Domitrocy połączone ze swobodną rozmową na temat zwyczajów podczas świąt wielkanocnych. Wyjaśnienie znaczenia słowa święconka.
Wielkanocny koszyczek
Zbigniew Domitroca


W małym koszyczku
dużo jedzenia,
które niesiemy
do poświęcenia:
chleb i wędlina,
kilka pisanek
oraz cukrowy
mały baranek.
Drożdżowa babka,
sól i ser biały,
i już jest pełny
koszyczek mały

„Wielkanocny koszyczek” – zabawa dydaktyczna. Omówienie z dzieckiem, jak powinien wyglądać i co powinno się w nim znaleźć, podsumowanie zadania wcześniejszego. Można zakryć kartką obrazki zamieszczone wyżej i dziecko niech zgaduje, co wkładamy do koszyka wielkanocnego. Zadanie to ma na celu wzbogacanie wiedzy, ćwiczyć pamięć długofalową, koncentrację uwagi.

„Symbole wielkanocne” – ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej (podział na sylaby). Wzbogacanie wiedzy na temat symboli wielkanocnych: JAJKO, BABKA WIELKANOCNA, WĘDLINA, SER, BUKSZPAN,

Utrwalamy analizę i syntezę wyrazową- poznane wyrazy dzielimy na sylaby, przeliczamy ilość sylab w wyrazie.
Drodzy Rodzice, moja gorąca prośba, spróbujcie z dzieckiem, tworzenie słów z pierwszej sylaby wyrazów takich jak:
CU-KRO-WY czyli z sylaby CU np. cukier, cukierki itp.
PI-SAN-KI
KO-SZY-CZEK
BA-RA-NEK

„Kurki i ziarenka” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko swobodnie biega w rytm dowolnej muzyki. Na hasło: Kurki szukają ziarenek, dziecko zatrzymuje się, kuca i stuka palcami o dywan, podłogę.
Piosenka „ Wielkanoc”
https://youtu.be/No6K_yt4dCI

•„Co wiąże się z Wielkanocą?” – wskazywanie obrazków związanych tematycznie z Wielkanocą.

Dziecko podaje nazwę obrazka ( nie zapominamy o tym, aby dziecko podzieliło na sylaby dany wyraz), a następnie określiło, czy kojarzy się to z Wielkanocą.

Drodzy Rodzice, Drogie dzieci !
Zachęcam do zrobienia stempli – pisanka, wykorzystujemy do tego warzywo- ziemniak, robimy w nim różne wzorki i moczymy w farbie. W ten sposób stworzymy piękną kartkę wielkanocną.

Dla chętnych:
Wykonanie kurczaka z butelki plastikowej.

BUDOWA JAJKA: bardzo proszę, aby dziecko zapoznało się z budową jajka, z czego się składa, dokonuje podziału na sylaby poznanych wyrazów oraz wskazuje gdzie znajduje się białko, żółtko, skorupka. Drodzy Rodzice, bardzo proszę, wpisać lub wskazać wyrazy z ramki w odpowiednie miejsce. Bardzo dziękuje!

Data dodania: 2020-04-09 09:36:20
Data edycji: 2020-04-09 09:41:39
Ilość wyświetleń: 2017
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
godło Polski - link do strony głównej
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej