Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Świąteczny stół - grupa 5 latków

Świąteczny stół - grupa 5 latków

TEMAT: ŚWIĄTECZNY STÓŁ

CELE OGÓLNE: porządkowanie wiedzy na temat tradycji obchodzenia Wielkanocy.


Wykaz środków dydaktycznych: zdjęcia kwiatów, opaska (chusta).


Należy zapamiętać:
- rozpoznawanie i nazywanie wiosennych kwiatów,
- podawanie nazw potraw, które znajdują się na wielkanocnym stole.


Przebieg:

Praca z wierszem Ewy Skarżyńskiej Wielkanocny stół – czytamy dzieciom wiersz i zadajemy pytania:
Po co ludzie spotykają się przy świątecznym stole? ( Przy świątecznym stole spotykamy się by podzielić się poświeconym pokarmem).Czy dzielą się w Wielkanoc opłatkiem? ( W Wielkanoc nie dzielimy się opłatkiem tylko jajkiem.)Jak spędzają te święta?( Święta spedzają z rodziną.)Jakie potrawy znajdują się na świątecznym stole?( Na świątecznym stole znajdują się takie potrawy jak:(jajka,mazurek, lukrowana baba)

Wielkanocny stół
Ewa Skarżyńska

Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych,
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.
Palmy pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę,
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe!

„Wielkanocne kwiaty” – rozpoznawanie i podawanie nazw wiosennych kwiatów. Zadajemy dziecku pytania: Co oprócz potraw może się znaleźć na świątecznym stole? Jakie kwiaty kojarzą się dziecku z Wielkanocą? ( żonkil , tulipan)Pokazujemy dziecku zdjęcia hiacyntów, gwiazdy betlejemskiej (poinsencji),krokusa, tulipanów, chryzantem, maków, narcyzów, forsycji. Dziecko wybiera spośród nich kwiaty kojarzące się z Wielkanocą i mówi, z czym im się kojarzą pozostałe kwiaty.( gwiazda betlejemska -Świeta Bożegonarodzenia, Chryzantema – Święto zmarłych)

„Wielkanocne jajka” – Zapraszam do zabawy orientacyjno-porządkowej. Rozkładamy na dywanie kolorowe opaski ( chusty) symbolizujące jajka. Gdy muzyka gra, dziecko porusza się pomiędzy opaskami ( chustą). Kiedy muzyka ustaje, dziecko wskakuje do opaski. Zgodnie z poleceniami , przy następnym zatrzymaniu muzyki dziecko stoi przed pisanką, za pisanką, z prawej, z lewej strony pisanki, w pisance.

Data dodania: 2020-04-09 11:58:27
Data edycji: 2020-04-09 11:59:06
Ilość wyświetleń: 311
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Godło
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook