Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Pole roślin - grupa 5 latków

Pole roślin - grupa 5 latków

Temat: Polne rośliny.


CELE OGÓLNE: doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw roślin rosnących
na polu; doskonalenie motoryki małej

Najważniejsze by zapamietać:

  • rozpoznawanie roślin zbożowych, okopowych, oleistych,włóknistych – klasyfikacja, opisywanie,
  • logiczne myślenie, czytanie globalne

WYKAZ ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH:obrazki roślin zbożowych , oleistych, włóknistych , kartka ,flamastry, żółta farba.


Przebieg:

„Rośliny zbożowe” – rozpoznawanie roślin zbożowych, okopowych, oleistych i włóknistych
– klasyfikacja, opisywanie, logiczne myślenie, czytanie globalne. Pokazujemy obrazki roślin zbożowych(pszenica, owies, kukurydza, jęczmień)roślin okopowych (buraki, ziemiaki, marchew, rzepa), oleistych (słonecznik, len, rzepak) i włóknistych (len, konopie).
Prosimy dzieci by podzieliły rośliny na grupy dzieci,próbują scharakteryzować rośliny należące do jednej z grup.Pytamy czym różnią się od siebie rośliny zbożowe (kwiaty zbóż i owoce mogą tworzyć kłos, lub więch). Dzieci zastanawiają się nad nazwą „rośliny okopowe” (okopuje się je podczas sadzenia,a następnie wykopuje z ziemi).
Opowiadamy dzieciom o pochodzeniu nazwy roślin oleistych ,włóknistych (produkcja oleju oraz wytwarzanie nici i włókien).

„Kukurydza” – praca plastyczna. Dzieci rysują kolbę kukurydzy żółtym flamastrem. Zielonym flamastrem dorysowują łodygęi liście. Maczają paluszek w żółtej farbie, robią odciski tworząc ziarna kukurydzy.

Rolnik sam w dolinie – zabawa taneczna do piosenki. Dzieci stoją w kole i śpiewają piosenkę.
Jedno z dzieci jest rolnikiem, który wybiera sobie żonę, potem żona wybiera dziecko, dziecko wybiera nianię, niania wybiera kotka i tak dalej. Dzieci mogą wybierać do zabawy dowolną osobę. Każde wybrane dziecko chwyta za ręce pozostałe osoby i dołącza do kółka. Dzieci, które zostały wybrane,mogą tańczyć lub po prostu kręcić się w kole, trzymając się za ręce i śpiewając piosenkę z pozostałymi dziećmi.


Rolnik sam w dolinie
muz. i sł. tradycyjne
Rolnik sam w dolinie, rolnik sam w dolinie.
Hejże, hejże, hejże ha, rolnik sam w dolinie.
Rolnik bierze żonę, rolnik bierze żonę,
Hejże, hejże, hejże ha, rolnik bierze żonę. (×2)
Żona bierze dziecko, żona bierze dziecko.
Hejże, hejże, hejże ha, żona bierze dziecko. (×2)
Dziecko bierze nianię, dziecko bierze nianię.
Hejże, hejże, hejże ha, dziecko bierze nianię. (×2)
Niania bierze kotka, niania bierze kotka.
Hejże, hejże, hejże ha, niania bierze kotka. (×2)
Kotek bierze myszkę, kotek bierze myszkę.
Hejże, hejże, hejże ha, kotek bierze myszkę. (×2)
Myszka bierze serek, myszka bierze serek.
Hejże, hejże, hejże ha, myszka bierze serek (×2)
Ser zostaje w kole, bo nie umiał w szkole.
Tabliczki mnożenia ani podzielenia. (×2)
Osoba, która jest serem, wchodzi do kółka i się przewraca. Ta osoba rozpoczyna zabawę od nowa
staje się rolnikiem

Data dodania: 2020-03-31 13:57:41
Data edycji: 2020-04-02 16:30:47
Ilość wyświetleń: 474
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Godło
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook