Drodzy Rodzice!! Z przyjemnością informujemy o tworzeniu nowej grupy 3-latków w przedszkolu Dwujęzycznym. Serdecznie zapraszamy do rekrutacji! Więcej informacji pod nr tel. 506 552 599; 509 070 200
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Reset
Reset

Po co hodujemy krowy? - grupa 5 latków

Po co hodujemy krowy? - grupa 5 latków

TEMAT: Po co hodujemy krowy?

CELE OGÓLNE: poszerzanie wiadomości na temat wartości odżywczych, wykorzystania i rodzajów mleka; doskonalenie współpracy w grupie.

Najważniejsze, żeby zapamietać:

  • określanie smaku,koloru i zapachu róznych rodzajów mleka- produkty mleczne , bezmleczne -klasyfikacja.
  • Znajomość wartości odżywczych mleka.


WYKAZ ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH: mleko, barwniki,wykalaczki różne rodzaje mleka (tłuste, odtłuszczone, bez laktozy), zdjęcia przedstawiające produkty mleczne i bezmleczne, duży brystol, marker, czarna farba, obrazek krowy

Przebieg:

„Zgaduj-zgadula” – wnioskowanie co będzie tematem zajęć. Na podstawie ilustracji dziecko opisuje jak wygląda byk,krowa ,cielę.

Ogromna krowa” – grupowa praca plastyczna, malowanie dłońmi. Dzieci z rodzicami wspólnie wykonują krowę w rozmiarze XXL. Jedno dziecko lub rodzic rysuje na dużym brystolu sylwetę krowy. Dzieci po kolei odciskają swoje dłonie umoczone w czarnej farbie, tworząc czarne łaty.

„Co daje krowa?” – pytamy , co daje krowa. Dzieci (niemające uczulenia i alergii) smakują różnych rodzajów mleka (tłustego, odtłuszczonego, bez laktozy), określają ich kolor, smak i zapach.
Porównują je i szukają różnic.Rodzic pokazuje dzieciom zdjęcia przedstawiające produkty mleczne(różne rodzaje serów, masło, jogurt, śmietanę, lody) oraz produkty bezmleczne (warzywa, owoce,ryby, pieczywo). Dzieci mają za zadanie nazwać wszystkie produkty i wybrać tylko te, które powstają z mleka.

Przypomnienie piosenki.,, Stary Donald farmę miał”

1. Stary Donald farmę miał ija, ija o!
A na tej farmie krowę miał ija, ija o!
Krowa mu – mu - mu, mu, mu.

2. ... świnkę miał ija, ija o! Świnka chrum – chrum – chrum, chrum, chrum;
krowa mu – mu – mu, mu, mu.
3. ... pieska miał, ija, ija o! Piesek hau – hau - hau, hau, hau;
świnka chrum – chrum – chrum, chrum, chrum; krowa mu – mu - mu, mu, mu

4. ... kury miał, ija, ija o! Kury ko – ko – ko, ko, ko; ...
5. ... gąskę miał, ija, ija o! Gąska gę – gę – gę, gę, gę; ...
6. ... kaczkę miał, ija, ija o! Kaczka kwa – kwa – kwa, kwa, kwa; ....
7. ... owce miał, ija, ija o! Owce be – be – be, be, be; …
8. ... kotka miał, ija, ija o! Kotek miau – miau – miau, miau, miau;
owce be – be – be, be, be; kaczka kwa – kwa – kwa, kwa, kwa;
gąska gę – gę – gę, gę, gę; kury ko – ko – ko, ko, ko;
piesek hau- hau- hau, hau, hau; świnka chrum – chrum – chrum, chrum, chrum;
Krowa mu – mu - mu, mu, mu.
9. Stary Donald farmę miał ija, ija o! Ija, ija o!

„Tęcza z mleka” zabawa plastyczna, zabarwianie mleka różnymi barwnikami. Dzieci mieszają substancje wykałaczkami i tworzą różne wzory.


Piramida” – doskonalenie motoryki małej w zabawach
konstrukcyjnych, budowanie piramidy z drewnianych klocków.

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu rozmawialiśmy na temat zwierząt mieszkających na wsi. Przedszkolaki potrafią już rozpoznać niemal wszystkie zwierzęta hodowlane, nie mają też problemu z identyfikacją i podawaniem nazw ich młodych. Przez kolejne dni zgłębialiśmy wiedzę na temat świń, krów, owiec, baranów i kur.
Przedszkolaki wiedzą także, skąd się bierze wełna. Potrafią odróżnić owcę od barana. Podczas zabawy w zaganianie owiec do zagrody ćwiczyły motorykę małą – przenosiły kulki z waty za pomocą pęsety.
Dzieci nauczyły się rozróżniać produkty mleczne i bezmleczne, próbowały różnych rodzajów mleka, uczyły się rozpoznawać zapisy na ich opakowaniach. Doskonaliły też umiejętność odróżniania fikcji od rzeczywistości.
W kolejnym tygodniu będziemy realizować temat związany z pracą rolnika.

Data dodania: 2020-03-27 11:27:59
Data edycji: 2020-04-02 16:32:21
Ilość wyświetleń: 972
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
godło Polski - link do strony głównej
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej