Oruńska Akademia Przedszkolaka

Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Plan dnia

PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO  W NASZYM PRZEDSZKOLU REALIZOWANA JEST W GODZINACH OD 8.00  DO 13.00

6.30 – 7.50

  • schodzenie się dzieci,
  • stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci,
  • zabawy indywidualne i w grupach,
  • korzystanie z gier i układanek stolikowych,
  • zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce,
  • prace porządkowe w sali,
  • zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
  • ćwiczenia poranne.

7.50 – 8.00

  • przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk,
  • czynności samoobsługowe,

8.00 – 8.15

  • śniadanie
  • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
  • kulturalne zachowanie się przy stole.

8.15 – 8.20

  • czynności higieniczno-sanitarne – mycie zębów

  8.20-8.50

  • zajęcia dydaktyczne z języka angielskiego

 

  8.50-9.20

  •  zabawy dowolne

  9.20-10.30

Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową - uwzględniające podział na grupy wiekowe w/g 15 obszarów edukacyjnych:

 

1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.

3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.

4. Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.

5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

7. Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem.

8. Wychowanie przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i taniec.

9. Wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne.

10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.

11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń.

 12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.

13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.

15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

10.30 – 10.45

Przygotowania do wyjścia na dwór:

  • ubieranie się dzieci - wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy - zachowanie kolejności zakładania odzieży,
  • wdrażanie do samodzielności.

10.45 – 11.30

  • zabawy dowolne na placu przedszkolnym,
  • zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
  • spacery, wycieczki,
  • zachowanie bezpieczeństwa,
  • przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie
  • w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.

11.30 – 11.45

Powrót z dworu, czynności samoobsługowe w szatni.

11.45 – 12.00

Przygotowanie dzieci do obiadu:

  • wdrażanie dzieci do samoobsługi,
  • wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych.

12.00 – 12.30

Obiad:

  • praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
  • zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
  • dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.

12.30 – 13.45

 

  • odpoczynek poobiedni,
  • słuchanie bajek relaksacyjnych,
  • zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych.

13.45-14.00

 

  • czynności higieniczno-sanitarne –przygotowanie do podwieczorku

 

14.00-14.30

Podwieczorek:

  • praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
  • zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
  • dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.

14.30 – 17.30

Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki:

  • w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
  • praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym,
  • zajęcia specjalistyczne,
  • zajęcia dodatkowe, zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
  • prace porządkowe.

 

Nie zawsze możliwe jest dokładne trzymanie się rozkładu. Czasami zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb (wycieczki, imprezy okolicznościowe, akademie itp.).

 

Rozkład dnia jest dostosowany do potrzeb dzieci w poszczególnych grupach wiekowych.

Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Godło
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button
Facebook