Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

ZAJĘCIA I PLAN DNIA

RAMOWY PLAN DNIA 

 

6:30 - 8:00          Schodzenie się dzieci.

                             Zabawy dowolne np.: muzyczne, manipulacyjno-konstrukcyjne.

                             Rozmowy indywidualne z Rodzicami.                       

                             Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka.

                             Zabawy ruchowe, gimnastyka  ogólnorozwojowa.

8:00 - 8:10          Czynności higieniczne, przygotowanie dośniadania.

8:10 - 8:30          Śniadanie

8:30 - 8:40          Czynności sanitarno - higieniczne

8:40 - 9:00          Zajęcia dydaktyczne, plastyczne, tematyczne

9:00 - 9:30          Zajęcia rytmiczne

9:30 - 10:40        Spacer i II śniadanie (owoc)

10:40 - 11:15      Zajęcia z języka angielskiego

11:15 - 11:25      Czynności higieniczne

11:25 - 11:45      Obiad

11:45 - 12:00      Czynnoóści sanitarno-higieniczne

12:00 - 14:00      Leżakowanie

14:00 - 14:20      Podwieczorek

14:20 - 14:30      Czynności sanitarno-higieniczne

14:30 - 17:30      Zabawy ruchowe, zabawy dowolne, konstrukcyjne, muzyczno-ruchowe, integrujące z grupą.

                             Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka.

                             Kontakty z Rodzicami.

                             Rozchodzenie się dzieci.

 

* Powyższy plan dnia jest jedynie planem ramowym. Dostosowujemy go codziennie do potrzeb Państwa dzieci.

 

 

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  • Zabawy dydaktyczne – polegają na nauce wierszyków, śpiewaniu piosenek, oglądaniu ilustracji, nazywaniu przedmiotów, opowiadaniu bajek oraz poznawaniu zwierząt i roślin, dzięki czemu kształtuje się wiedza dziecka o otaczającym go świecie;
  • Zabawy wychowawcze - polegają na wrozpoznawaniu, kontrolowaniu i wyrażaniu własnych uczuć przez dzieci, radzeniu sobie z tak zwanymi uczuciami trudnymi, na rozwiązywaniu konfliktów w grupie, kształtowaniu zdolności do empatii i umiejętności zachowań społecznych, na wspieraniu procesu usamodzielnienia się dziecka.

ZAJĘCIA OGÓLNOROZWOJOWE

  • Wspomagają rozwój zdolności i umiejętności dziecka. Dzięki zabawie maluszek ćwiczy wszystkie zmysły, umiejętności językowe, mowę, koordynację wzrokowo-ruchową oraz uczy się współpracy z rówieśnikami. Ponadto, gry i zabawy stanowią okazję do ciekawego spędzania czasu  i dają dzieciom wiele radości.

ZAJĘCIA RYTMICZNE

  • Polegają na stymulowaniu zmysłów równowagi, wzroku, słuchu i dotyku. W czasie zajęć wykorzystuje się piosenki dla najmłodszych, muzykę klasyczną, relaksacyjną i odgłosy przyrody. Zajęcia muzyczne służą umuzykalnieniu dzieci, nauczeniu ich poczucia rytmu i gimnastykowaniu ciała. Zabawy w takt muzyki sprzyjają również integracji maluszków w grupie. 

ZAJĘCIA DLA ZDRÓWKA

  • Polegają na  zajęciach gimnastyki ogólnorozwojowej, na zajęciach na świeżym powietrzu, na  nauce nocnikowania, na nauce codziennej higieny, wprowadzamy ćwiczenia gimnastyki korekcyjnej w celu zapobiegania wadom postawy i stóp.

ZAJĘCIA  PLASTYCZNE

  • Polegają na wykorzystywaniu  róznorodnych technik m.in. malowanie dziesięcioma palcami, rysowanie świecą, rysunek węglem, pastelami, kredkami ołówkowaymi, stemplowanie, prace wykonane z użyciem krepy, różnego rodzaju kasz i makaronów, zabaw z gliną, masą papierową i wiele innych.
  • Zajęcia rozwijają dziecięcą wyobraźnię, zdolności manualne, ekspresję plastyczna, pomagają uwierzyć we własne siły, wzmagają poczucie własnej wartości, uczą cierpliwości, pobudzają wyobraźnię i kreatywność maluchów oraz stanowią okazję do stymulowania rozwoju zdolności manualnych i usprawniania pracy małych rączek.
    Najważniejszy jest bowiem sam proces tworzenia, a nie efekt końcowy. Podczas tych zajęć dzieci poznają kolory, kształty, ćwiczą zmysł dotyku i bawią się fakturą.

ZAJĘCIA MANIPULACYJNO-KONSTRUKCYJNE

  • Polegaja na rozwijaniu  procesów poznawczych, myślenia, spostrzegania i wyobraźni przestrzennej, rozwijanie zręczności i koordynacji ruchów, usprawnienie pracy dłoni, usprawnianie procesów myślenia i koncentracji, ćwiczenie cierpliwości i wytrwałości.
  • Dzieci budują konstrukcje z klocków,  szeregują klocki, budują i burzą budowle z klocków, nakładają kółka na piramidę oraz dopasowują odpowiednie kształty do otworów, nawlekaja makaron na sznurek itp.

ZAJĘCIA TEMATYCZNE 

  • Polegają na zabawach w kąciku kuchennym, zabawie lalkami, zabawie "w dom", "w sklep" itp. i służą rozwojowi pamięci oraz mowy. Zajęcia te są określane różnymi terminami, jak np. zabawy w role, naśladowcze, twórcze, pory roku, poznawanie kultur innych narodów,
    Treść tych zabaw wzbogaca wiedzę dzieci, pojawia się fabuła, odtwarzane są złożone, czasem trudne sytuacje z życia codziennego, buduje się poczucie własnej wartości u dzieci poprzez wzajemną akcepttację i stosowanie pochwał, kształtuje zdolności do empatii i umiejętności zachowań społecznych, wspierany jest proces usamodzielnienia się dziecka.

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

  • Polegają na wprowadzeniu  dzieci w świat języka angielskiego poprzez zabawę, taniec, grę w zgadywanki-odkrywanki i śpiew. Dzieci osłuchują się z językiem oraz poznają proste słowa i zwroty angielskie za pomocą wierszyków, rymowanek, gier, zabaw i piosenek.
Data dodania: 2019-10-11 18:22:14
Data edycji: 2020-09-17 13:45:30
Ilość wyświetleń: 890
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Godło
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button
Facebook