Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Pisanki, kraszanki, malowane jaja - grupa 3 latków

Pisanki, kraszanki, malowane jaja - grupa 3 latków

Temat: Pisanki, kraszanki, malowane jaja.


CELE OGÓLNE: kształtowanie umiejętności klasyfikowania ze względu na jedną cechę; posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych; liczenie w dostępnym zakresie; budowanie wypowiedzi na temat świątecznych potraw – praca z obrazkiem; kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się przy stole;

Na wielkanocnym stole – słuchanie wiersza K. Kuzior-Wierzbowskiej, swobodna rozmowa na temat jego treści wiersza, czytając wiersz, drodzy rodzice pokazujcie ilustracje związane z jego treścią.
Na wielkanocnym stole
Katarzyna Kuzior-Wierzbowska


Stoją na stole baby lukrowane,
a między nimi cukrowy baranek.
Pobekuje cicho, stuka kopytkami,
bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.
Ale dwa kurczaki tej miski pilnują,
na baranka groźnie oba popiskują.
Więc mały baranek w inną stronę zmierza.
Kilka listków rzeżuchy uskubał z talerza.

 

Praca z książką strona 17 – uzupełnianie obrazka brakującymi fragmentami, kolorowanie kurczaczka. Rozmowa na temat wyglądu stołu wielkanocnego- ( estetyczny, stoją na nim potrawy, należy zachować środki bezpieczeństwa przy stole, czekamy na swoją kolej).

 

 „Co jest w jajku?” – omówienie z dzieckiem wyglądu zewnętrznego jajka: jaki ma kolor, kształt, zapoznanie się z określeniem skorupka ( skorupka jajka to przede wszystkim doskonałe źródło wapnia) , do czego służy (może być wykorzystywana jako nawóz do roślin) oraz czy jest twarda, czy miękka. W nawiązaniu do wcześniejszego tematu, dotyczącego budowy jajka (żółtko, białko, skorupka).
JAJKO

 


Praca z książką 18 – dzieci łączą skorupki pisanek w pary. Puste jajko ozdabiają według własnych pomysłów.
PISANKI


Plany na kolejny tydzień ( od 15-17.04.2020)
W następnym tygodniu dzieci poznają pracą rolnika: czynności, jakie wykonuje i zobaczą niezbędne narzędzia. Zobaczą różne gatunki ziemi i ziarna zbóż, nasion. Dowiedzą się, czym jest kłos i jak z ziarenka wyrasta roślina, a na podstawie wiersza Pieczywo Bogusława Szuta poznają proces powstawania mąki, zetkną się również z różnymi rodzajami pieczywa (bochenek chleba, rogaliki). Będziemy pracować z wierszem: Rolnik Zbigniewa Dmitrocy, Awantura w Rym, cym, cym Małgorzaty Strzałkowskiej, Rodzinka z podwórka Doroty Augsburg, Kurczątko Elżbiety Marii Minczakiewicz, Traktor Cezarego Piotra Tarkowskiego i Tylko nic nie mówcie krowie Haliny Szayerowej (fragment). Będziemy się bawić zdalnie przy piosenkach Rolnik sam w dolinie, Mało nas i Stary Donald farmę miał. Będą brały udział w zabawach nawiązujących do gospodarstwa wiejskiego. Będą porównywały jajka kurze i przepiórcze, zgromadzą wiedzę na temat produktów, które powstają z mleka – masło, mleko, sery, śmietana, jogurt. Będziemy mówić również o tym, iż krowa daje mleko oraz o pojazdach wykorzystywanych przez rolników.
Tematy na kolejny tydzień, to: PRACA ROLNIKA
- Na polu
- Dzień w gospodarstwie
- Ale jaja! Traktor.
- Skąd się bierze ser ?

Data dodania: 2020-04-10 07:01:59
Data edycji: 2020-04-10 07:03:09
Ilość wyświetleń: 394
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Godło
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook