Drodzy Rodzice!! Z przyjemnością informujemy o tworzeniu nowej grupy 3-latków w przedszkolu Dwujęzycznym. Serdecznie zapraszamy do rekrutacji! Więcej informacji pod nr tel. 506 552 599; 509 070 200
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Reset
Reset

Na polu, dzień w gospodarstwie - grupa 3 latków

Na polu, dzień w gospodarstwie - grupa 3 latków

Temat: NA POLU, DZIEŃ W GOSPODARSYWIE


CELE OGÓLNE: poznanie pracy rolnika – czynności, jakie wykonuje i potrzebnych mu narzędzi; wiązanie opisu słownego z obrazkiem, opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń, używanie określeń: na początku, potem, na końcu;

Zabawa 1
Rolnik – nauka wiersza Z. Dmitrocy połączona z zabawą naśladowczą.
Rolnik


Zbigniew Dmitroca
Rolnik rano rusza w pole ( dziecko, maszeruje w miejscu)
orać pługiem czarną rolę. (dziecko zatrzymuje się, kładzie ręce na
ramionach (krzyżuje je) i maszeruje w miejscu)
Sieje zboże i buraki, ( naśladuje sianie ziarenek)
z których potem są przysmaki. (dziecko masuje się po brzuchu )

POLE: https://youtu.be/mqNe85mv8R8


Zabawa 2
Rolnik sam w dolinie (fragment) – tradycyjna zabawa ruchowa. Dzieci stoją w kole, trzymając się za
Ręce, wybieramy dziecko, które jest rolnikiem. Dziecko-rolnik wchodzi do środka koła.
Rolnik sam w dolinie
Rolnik sam w dolinie, rolnik sam w dolinie.
Hejże dzieci, hejże ha, rolnik sam w dolinie.
Rolnik bierze żonę, rolnik bierze żonę,
(dziecko-rolnik wybiera jedno dziecko-żonę i razem tańczą w kole)
Hejże dzieci, hejże ha, rolnik bierze żonę.
Żona bierze dziecko, żona bierze dziecko.
(dziecko-żona wybiera dziecko i razem tańczą w kole)
Hejże dzieci, hejże ha, żona bierze dziecko.
Dziecko bierze kotka, dziecko bierze kotka.
(dziecko wybiera dziecko-kotka i razem tańczą w kole)
Hejże dzieci, hejże ha, dziecko bierze kotka.
Kotek bierze myszkę, kotek bierze myszkę.
(dziecko-kotek wybiera dziecko-myszkę i razem
tańczą w kole)
Hejże dzieci hejże ha, kotek bierze myszkę.
Myszka bierze serek, myszka bierze serek.
(dziecko-myszka wybiera dziecko-serek, które
wchodzi do koła i zostaje rolnikiem)
Hejże dzieci hejże ha, myszka bierze serek.

Mało nas – tradycyjna zabawa ruchowa. Dzieci stoją w kole, poruszają się w rytm melodii.
Mało nas
sł. i muz. tradycyjne
Mało nas, mało nas
do pieczenia chleba.
Jeszcze nam, jeszcze nam
ciebie tu potrzeba.
Mało nas, mało nas
do pieczenia chleba.
Jeszcze nam, jeszcze nam
[Marysi] tu potrzeba. (wywołane dziecko wchodzi do środka koła)
Zabawa trwa do momentu, aż wszystkie dzieci będą wywołane.

Drodzy Rodzice, zdaję sobie sprawę, iż te zabawy są trudne do wykonania w środowisku domowym, dlatego też przygotowałam link z tą zabawą, aby pokazać jak się w nią należy bawić.
Rolnik sam w dolinie https://youtu.be/WobFWn17_P8
Mało Nas https://youtu.be/QCcE8pHFQj4

Zabawa 3

Drodzy Rodzice, zamieściłam film przedstawiający pracę rolnika. Bardzo proszę, porozmawiać na temat uprawy różnych zbóż. Dziękuję!

https://youtu.be/9s8USBQEzJw

Jestem rolnikiem” – zabawa dydaktyczna. Oglądanie filmu przedstawiającego pole i rolnika. Wyjaśniamy, kto to jest rolnik ( osoba która zajmuje się pracą na roli, siewem w gospodarstwie, wykonuje bardzo ciężką pracę). Film obrazuje jak rolnik sieje ziarenka zbóż, które wyrastają i później mamy z nich np. chleb, rogaliki. Należy wyjaśnić dziecku, że po jakimś czasie wykiełkują i będą rosnąć, aż pojawią się kłosy (praca z obrazkiem-kłos) i rolnik będzie mógł je zebrać za pomocą specjalnej maszyny – kombajnu (praca z obrazkiem).
KŁOS


Zabawa 4
• „Od ziarenka do kwiatka” – układanie historyjki obrazkowej.

Zabawa 5
• Pieczywo – słuchanie wiersza B. Szut połączone z rozmową na temat pracy rolnika na podstawie obrazków.
• ilustracje:
1. rolnik sieje ziarno,
2. kiełkujące ziarno,
3. kłosy,
4. rolnik zbiera zboże maszyną – kombajnem,
5. rolnik wiezie zboże w workach do młyna,
6. worki z mąką w młynie; mąka na tackach

Pieczywo
Bogusław Szut
Skąd na stole smaczny chlebek?
Rolnik sieje ziarno w glebę.
(Gleba to jest ziemia czarna, w której rośnie zboże z ziarna.)
Kiedy zboże jest dojrzałe, rolnik
kosi je z zapałem, potem młóci,
w swych maszynach
i wywozi plon do młyna.
Młynarz w młynie ziarno miele,
białej mąki robi wiele.
Mąka trafia do piekarza,
który ciasto z niej wytwarza.
Z ciasta robi i chleb, rogale...
W piecu piecze je wytrwale.
Jest pieczywo! Ślinka leci,
więc smacznego, dzieci!

Zabawa 6
• „Chleb i rogaliki” –
KŁOS

ZIARNO

MĄKA

CHLEB

PIECZYWO

ROGAL

Dziecko, opisuje wygląd pieczywa, zapoznaje się z nazwą pieczywo. Rodzic pokazuje obrazki: kłosa, ziarenek, mąki, bochenka chleba. Zadajemy dziecku pytania:
Z czego składa się kłos?;
Co można zrobić z ziarna?;
Co robi się z mąki?.

Zabawa 7
Zachęcam, do wykonania zabawy dźwiękonaśladowczej
•Awantura w Rym, cym cym – słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej połączone z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi i rozmową na temat wiersza. Rodzic czyta wiersz, a dziecko naśladuje odgłosy wydawane przez wymienione zwierzęta.
Awantura w Rym, cym, cym
Małgorzata Strzałkowska
Raz wybuchła na podwórku awantura,
bo zginęły pewnej kurze cztery pióra!
Kura gdacze, kaczka kwacze, krowa ryczy,
(dzieci wydają odgłosy: ko, ko, kwa, kwa, mu, mu)
świnia kwiczy, owca beczy, kwi, kwi, be, be
koza meczy, a na płocie, przy chlewiku, me, me
kogut pieje: „Kukuryku!”. kukuryku, kukuryku)
Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,
ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu.
Odnalazła kura pióra
i umilkła awantura,
a pisklęciu się dostała niezła bura.
Pytania do wiersza:
Dlaczego na podwórku wybuchła awantura?;
Ile piór zginęło kurze?;
Które zwierzęta były na podwórku?;
Które zwierzątko miało pióra kury?.

Zabawa 8
•„Wiejskie podwórko” – praca plastyczno-techniczna. Konstruowanie makiety na kartce papieru przedstawiającej wiejskie podwórko z wykorzystaniem np.: małych pudełek po produktach spożywczych, papierowych zwierzątek występujących w gospodarstwie wiejskim. Pudełka ozdabiają według swoich pomysłów. Mogą użyć np.: kolorowego papieru do oklejenia.
MAKIETA WIEJSKIEGO PODWÓRKA

Data dodania: 2020-04-21 11:46:43
Data edycji: 2020-04-21 12:02:42
Ilość wyświetleń: 2743
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
godło Polski - link do strony głównej
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej