Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

MOTYLKI

MOTYLKI

MOTYLKI MUZYCZNIE 

Poniższych piosenek dzieci słuchają i uczą się w żłobku.

A RAM SAM SAM  https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

KTO JAK SKACZE  https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

STARY NIEDŹWIEDŹ  https://www.youtube.com/watch?v=trY1_BpfM2I

PANIE JANIE  https://www.youtube.com/watch?v=dzMLZrrj5Y0

KUNDEL BURY https://youtu.be/PUggdpHlQBs

 

WIERSZYK "LALA MAŁGOSI" (dzieci uczą się tego wierszyka w żłobku)

Ta lala Małgosi

Robi kosi kosi

Umie chodzić sama x2

Woła tata , mama x2

 

 

„ Motek kotka”

Drukujemy gotowy albo ręcznie rysujemy duży i gruby kontur kota. Zadaniem dziecka jest za pomocą kleju i grubej wełny po śledzie wykleić kontur kotka.

Zadanie uczy dziecko koncentracji i precyzji. Nitka ma być naklejona dokładnie tylko na konturze.

 

Zabawa paluszkowa „Rodzinka”

Potrzebujemy rękawiczkę z wełny lub materiału, klej na gorąco, różne kolory filcu, guziczki, cekiny, wełny (materiały według własnych możliwości),

Przygotowujemy elementy ubioru i innych szczegółów, aby w prosty sposób każdy z palców stał się członkiem rodziny. Zaczynamy od kciuka, który jest dziadkiem,potem babcia, tata, mama i dziecko.

Jak już wykonaliśmy na rękawiczce postacie możemy za pomocą wierszyka przedstawiać dziecku całą rodzinkę;

„ Ten pierwszy to dziadziuś,

A przy nim babunia

Ten duży to tatuś

A przy nim mamunia.

A to jest dziecinka mała

Tra la la la, tra la la la

Ato rączka moja cała

Tra la la la tra la la la”

Dzieci uwielbiają tę zabawę.

 

„ Kolorowa papuga”

Będziemy potrzebować farby, papierowe talerzyki, i inne ozdoby :piórka, kolorowy papier….

Głowę papugi możemy samodzielnie wyciąć i pokolorować z bloku technicznego lub wyciąć gotową do przyklejenia.

I wersja

Jeden talerz przecinamy na pół i z tego będą skrzydła, z dwóch pozostałych robimy głowę i brzuch . Dziecko może wtedy ozdobić papugę według własnego koloru, na pewno musi być kolorowa.

II wersja

Talerzyk to brzuch , oczywiście malujemy go w kolorowe wzory farbami, doklejamy po bokach wycięte z bloku technicznego skrzydełka a gotową głowę ptaka ( wzór z internetu bądź samodzielnie narysowaną) doklejamy u góry talerzyka. I mamy kolorową papugę.

Ciekawa praca manualna, integruje dziecko z rodzicami a i efekt pracy imponujący.

 

„Wielkanocny zajączek” praca plastyczna

Będziemy potrzebować : 1 rolka po papierze toaletowym, farby, klej biurowy( może być klej na gorąco, ale wtedy klei rodzic, żeby dziecko się nie poparzyło), guziczki, filc, kolorowe materiały, papiery itd…

Na początek malujemy rolkę po papierze farbkami. Następnie z dowolnego materiału wycinamy uszka zajączka, wąsiki, z guziczków możemy zrobić oczka, ogólnie wystój zajączka może być dowolny, wszystkie pomysły i materiały dozwolone. Powstanie fajny zajączek, który może doskonale upiększyć nam wielkanocny stół. Zabawa bardzo integruje.

 

Praca plastyczna MOTYLEK

https://youtu.be/ybkOaEYceuI 

 

Malowanie na mleku

https://youtu.be/XoaydlQBUL8 

 

Zabawa w bociana 

Bocian na łące – dziecko biega swobodnie po pomieszczeniu, na sygnał gwizdka przyjmuje pozycje bociana – staje na jednej nodze, druga nogę ma zgiętą w kolanie, ramiona rozłożone na boki. W tej pozycji stoją 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna biegać i czekać na kolejny dźwięk gwizdka.

 

Zabawa w biedronki

„Biedronki”- Dzieci chodzą na "czworaka" po całym pomieszczeniu w jakim się znajdują – udając biedronki. Na sygnał rodzica kładą się na plecach - machają rękoma i nogami.

 

 https://youtu.be/qpKZzDIhLEI -Wycinanki - Biedronka
 https://youtu.be/W_dFYVM8f4A - Wycinanki - Kolorowa Papuga
 https://youtu.be/zJJ9Mbzjzr4 - Makaronowe Korale
 https://youtu.be/ZSFdplca7N4 - Niedoparki

Tor przeszkód

Jedna z ulubionych zabaw dziecka. Wykorzystujemy do tego różne przedmioty, które mamy pod ręką. Może to być wiaderko od klocków, piłki, zabawki, cokolwiek. Ustawiamy z nich slalom, między którym dziecko biega i małe przeszkody, które musi ominąć skokiem (tu warto zwracać uwagę na to, żeby dziecko skakało w prawidłowy sposób, nie obciążając nadmiernie kolan). Można zrobić również mini równoważnię, tworząc linię do przejścia (np. z grubego sznurka, szalika, w zależności od wieku i umiejętności dziecka). Dodatkowo przydaje nam się tunel, przez który dziecko musi się przeczołgać tuż przed metą. Zabawę można sobie urozmaicać np. woreczkami z grochem, szarfami i innymi przedmiotami, które wpadną Państwu do głowy.

Zabawa integracyjna – Wesołe powitanie

Zabawa polega na witaniu się różnymi częściami ciała. Mogą Państwo wykonać ją razem z dzieckiem.

Dzieci i rodzice odwracają się twarzą do siebie, na hasło:
Witają się paluszki – witają się paluszkami,
Witają się dłonie – dotykają się dłońmi,
Witają się łokcie – dotykają się łokciami,
Witają się kolanami – dotykają się kolanami,
Witają się stopy –dotykają się stopami,
Witają się plecy – dotykają się placami.

 

Propozycje na okres 14-22.04.2020 r. 

PROPOZYCJE  PANI KASI :-)

 https://youtu.be/64xbEbdvsGE - Wiosenne Drzewo
 https://youtu.be/h9D9wWrmdrw - Ciecz Nienewtonowska
 https://youtu.be/rNCT8Wwx3F0 - Skarpetkowy Zajączek Wielkanocny
 https://youtu.be/TE2L738W0E8 - Ziemniaczane Pisanki
 https://youtu.be/wRKrPbVgzGI - Pisanka Wyklejanka

 https://youtu.be/HU5F3tQYsTs - Obrazy na Mące
 https://youtu.be/_ZXpVkYlnnw - Ścieżka Sensoryczna
 https://youtu.be/T390ywjyj1g - Wielkanocny Zajączek

https://youtu.be/ZWToAoM2TD0 - Bociany
https://youtu.be/BQB_qp0Mhas - Malowane Kwiaty
https://youtu.be/q6zVYdnmMr8 - Wycinanki - Pszczółka Maja
https://youtu.be/CqW9LkKC9Ss - Przebiśniegi
https://youtu.be/yIk6EXu9Qns - Wycinanki - Kurczaczek

Pocztówkowe puzzle

Będziecie Państwo potrzebować jedynie 4 pocztówki, nożyczki i 4 koperty albo jakieś małe woreczki.

Dziecko musi ze skupieniem przyjrzeć się wszystkim 4 pocztówkom . Następnie rozcinacie Państwo dziecku każdą pocztówkę na kilka części, w zależności od możliwości dziecka i chowacie każdą pocztówka do osobnej koperty. Dziecko wybiera kopertę i próbuje ułożyć obrazek. I tak robi z każda kopertą. Możecie Państwo stopniować dziecku trudność poprzez zwiększanie ilości elementów. A mianowicie można pociąć pocztówki na więcej elementów.

Spinacze dla par

Jest to prosta zabawa dla dwóch osób. Potrzebować będziecie Państwo do niej tylko klamerek do suszenia ubrań. Uczestnicy siadają naprzeciwko siebie, tak aby stykali się kolanami. Każdy z nich otrzymuje kilkanaście klamerek po prawej stronie jego krzesła. Następnie zawiązuje się im oczy i daje dwie minuty na wpięcie możliwie jak największej liczby klamerek w nogawki spodni przeciwnika. Wygrywa ten, komu uda się przypiąć większą ilość klamerek.

Zabawa nie wymagająca dużego przygotowania a jest przy niej dużo śmiechu. Uczy zwinności i pracy pod presja czasu.

 

Pole minowe

Do tej zabawy ustawiają Państwo na dywanie różne przedmioty, które posłużą za tor przeszkód. Będzie poza tym potrzebny tylko balon i miotełka. Dziecko musi przesuwać balon na określonym obszarze tak delikatnie , żeby nie dotknąć żadnego ze znajdujących się tam przedmiotów. Przesuwanie balonu odbywa się przy pomocy miotły. To wcale nie takie łatwe, na jakie wygląda.

 

Kwiatki zabawa muzyczno- ruchowa

Robicie Państwo z dziećmi kółeczko, które kręci się na zmianę w prawo i w lewo. Jednocześnie śpiewana jest pierwsza zwrotka piosenki. W czasie śpiewania naśladujemy zbieranie kwiatków do fartuszka lub do rączek. Przy słowach „la, la” zatrzymujemy się , obracamy w kółko i klaszczemy w ręce. Przy drugiej zwrotce chodzimy wkoło w takt piosenki i naśladujemy ruchami splatanie wianka. Przy trzeciej zwrotce naśladujemy czynności odpowiadające treści zwrotki.

Zabawa jest połączeniem śpiewu, który dzieci uwielbiają z koordynacją ruchową. Takie połączenie pozwala dzieciom szybciej przyswoić tekst piosenki.

 

I. Rosną sobie kwiatki na łące, na łące

Maki, chabry i goździki pachnące

Maki,chabry i goździki pachnące.

Ref: La la la la la la la la la la la la la la

la la la la la la la la la.

II. Nazbieramy kwiatków

kwiateczków, kwiateczków

Nasplatamy, nazwijamy wianeczków

Nasplatamy, nazwijamy wianeczków

Ref: La la la la ….

III. Zaniesiemy mamie te dary, te dary

Uściskamy, upieścimy bez miary

Uściskamy, upieścimy bez miary.

Ref: La la la ….

 

Zgadywanka

Robicie Państwo wspólnie z dziećmi koło. Jedno dziecko staje w środku koła. Na znak któregoś z rodziców zaczynamy wspólnie śpiewać :

I. W drewnianym domeczku szpak wesoło śpiewa:

Co to za przedmioty ludzie robią z drzewa?

Ref: La, la, la..

II. Na żelaznym moście trzy wróble ćwierkają,

Co z żelaza, stali ludzie wyrabiają?

Ref; La, la,la

III. W naszej miejscowości wszyscy nas pytają,

Dokąd na kolonie dzieci wyjeżdżają?

Ref: La la la

IV. Na naszej kolonii wszyscy są ciekawi,

Która nas zabawa najprzyjemniej bawi.

Ref: La lala

 

Koło posuwa się raz w prawą, raz lewą stronę w takt piosenki. Po zakończeniu zwrotki, zatrzymuje się , a uczestnicy stają twarzami do środka koła i klaszcząc śpiewają refren. Dziecko stojące w środku odpowiada na pytania stawiane przez pozostałe osoby,np: co robi się z drewna, żelaza, szkła, akie znasz przedmioty z drewna, żelaza, szkła, jakie ITD...

 

2. „Ugryź torbę”

Postawcie Państwo na środku pokoju dużą papierową torbę i wszyscy zawodnicy siadają dookoła niej na podłodze. Pierwsza osoba podchodzi do torby i podnosi ją zębami, dotykając podłogi całą powierzchnią stóp. Po wykonaniu tego zadania obcina nożyczkami od 2 do 5 centymetrów torby od góry. Następnie osoba siedząca obok wykonuje to samo zadanie. Po każdej rundzie torba będzie coraz krótsza. Osoba, która nie będzie mogła dosięgnąć torby zębami, odpada z gry. Zwycięża ten, kto ostatni podniesie torbę bez upadku na podłogę.

 

3. „ Kotki pija mleczko”

Dzieci- kociątka klęczą obok swojej miseczki. Nachylają się nad nimi i naśladują picie mleczka językiem z miski. Na hasło: Kotki na spacer! Chodzą na czworakach pomiędzy miseczkami. Na hasło: Kotki pija mleko!- wracają do swoich miseczek i dalej naśladują picie mleczka.

 

„ Przyjaciel pies” praca plastyczna

Piesek do złożenia według wzoru z figur geometrycznych. Praca plastyczna, za pomocą której zapoznacie Państwo swoje dziecko z nazewnictwem figur geometrycznych i ich kształtem. Wystarczy, że Państwo wytniecie z dzieckiem trójkąty, prostokąty i kwadraty. W prosty sposób powstanie nasz piesek. Miłej zabawy!

 „Lwy” zabawa paluszkowa.

Czytają Państwo dziecku króciutki wierszyk, w trakcie którego dziecko wykonuje paluszkami odpowiednie ruchy.

Tu jest dobra mama lwica (dziecko zaciska dłoń w pięść)

obok wielki tata lew ( zaciska w pięść drugą dłoń)

Mama z tata tulą lwiątka

leżąc sobie w cieniu drzew ( splata razem palce obu dłoni i lekko nimi

kołysze)

Dzieci uwielbiają zabawy paluszkowe, często bawimy się w nie w żłobku

 Piosenka „ Kundel Bury”

Gdy był mały, to znalazłem go w ogródku
I wyglądał jak czterdzieści osiem smutków:
Taki mały, taki chudy, nie miał domu ani budy,
Więc, go wziąłem, przygarnąłem, no i jest.

Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

Gdy jest obiad to o kundlu najpierw myślę,
Gdy jest brudny to go latem kąpię w Wiśle.
Ma numerek na obroży i wygląda nie najgorzej,
Chociaż czasem ktoś zapyta: "co to jest?!"

Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

Ludzie mają różne pudle i jamniki,
Ale ja tam nie zamieniłbym się z nikim,
Tylko mam troszeczkę żalu, że nie dadzą mu medalu,
Bo mój kundel to na medal przecież pies.

Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

KUNDEL BURY https://youtu.be/PUggdpHlQBs

„ Cytrynada”

Potrzebujecie Państwo jedynie: cytrynę, ołówek i kawałek sznurka bądź tasiemki.

Sznurkiem bądź tasiemką zaznaczamy linię na podłodze. Dziecko toczy cytrynę po podłodze dokładnie po zaznaczonej linii do końca szeregu używając wyłącznie ołówka. Jeżeli cytryna wypadnie z toru, zawodnik zaczyna toczenie od linii startowej.

Cytryna często toczy się w kierunku trudnym do przewidzenia, co dodaje emocji i uroku całej zabawie.

 

 

„Kształty”

Wycinacie Państwo po 5 figur w różnych kolorach: kwadratów, prostokątów, kółek i kwadratów. Następnie wszystkie figury są tasowane. Zadaniem dziecka jest na początek ułożenie figur o tym samym kształcie. Powstaną cztery zbiory. Następnie dziecko może spróbować policzyć ile jest figur o tym samym kształcie, a także posegregować według kolorów. Zabawa jest prosta w przygotowaniu, a uczy dziecko rozpoznawania nie tylko kształtu ale także utrwala kolory .

 

„ Kto za kim?” praca z wierszem Juliana Tuwima

Przeczytajcie Państwo z dzieckiem wierszyk „Rzepka”. W załączniku dołączone są obrazki, które musicie Państwo wyciąć, bowiem posłużą one do zadania dla dziecka.

Polega ono na tym, że dziecko musi tak ponaklejać obrazki, aby ułożyła się kolejność postaci według treści wiersza.

 

Rzepka
Zasadził dziadek rzepkę w ogrodzie,
Chodził te rzepkę oglądać co dzień.
Wyrosła rzepka jędrna i krzepka,
Schrupać by rzepkę z kawałkiem chlebka!
Więc ciągnie rzepkę dziadek niebożę,
Ciągnie i ciągnie, wyciągnąć nie może!

Zawołał dziadek na pomoc babcię:
"Ja złapię rzepkę, ty za mnie złap się!"
I biedny dziadek z babcią niebogą
Ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!
Babcia za dziadka,
Dziadek za rzepkę,
Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!

Przyleciał wnuczek, babci się złapał,
Poci się, stęka, aż się zasapał!
Wnuczek za babcię,
Babcia za dziadka,
Dziadek za rzepkę,
Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!
Pocą się, sapią, stękają srogo,
Ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Zawołał wnuczek szczeniaczka Mruczka,
Przyleciał Mruczek i ciągnie wnuczka!
Mruczek za wnuczka,
Wnuczek za babcię,
Babcia za dziadka,
Dziadek za rzepkę,
Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!
Pocą się, sapią, stękają srogo,
Ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Na kurkę czyhał kotek w ukryciu,
Zaszczekał Mruczek: "Pomóż nam, Kiciu!"
Kicia za Mruczka,
Mruczek za wnuczka,
Wnuczek za babcię,
Babcia za dziadka,
Dziadek za rzepkę,
Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!
Pocą się, sapią, stękają srogo,
Ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Więc woła Kicia kurkę z podwórka,
Wnet przyleciała usłużna kurka.
Kurka za Kicię,
Kicia za Mruczka,
Mruczek za wnuczka,
Wnuczek za babcię,
Babcia za dziadka,
Dziadek za rzepkę,
Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!
Pocą się, sapią, stękają srogo,
Ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Szła sobie gąska ścieżynką wąską,
Krzyknęła kurka: "Chodź no tu gąsko!"
Gąska za kurkę,
Kurka za Kicię,
Kicia za Mruczka,
Mruczek za wnuczka,
Wnuczek za babcię,
Babcia za dziadka,
Dziadek za rzepkę,
Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!
Pocą się, sapią, stękają srogo,
Ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Leciał wysoko bocian-długonos,
"Fruńże tu, boćku, do nas na pomoc!"
Bociek za gąskę,
Gąska za kurkę,
Kurka za Kicię,
Kicia za Mruczka,
Mruczek za wnuczka,
Wnuczek za babcię,
Babcia za dziadka,
Dziadek za rzepkę,
Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!
Pocą się, sapią, stękają srogo,
Ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Skakała drogą zielona żabka,
Złapała boćka - rzadka to gratka!
Żabka za boćka,
Bociek za gąskę,
Gąska za kurkę,
Kurka za Kicię,
Kicia za Mruczka,
Mruczek za wnuczka,
Wnuczek za babcię,
Babcia za dziadka,
Dziadek za rzepkę,
A na przyczepkę
Kawka za żabkę
Bo na tę rzepkę
Też miała chrapkę.

Tak się zawzięli, Tak się nadęli,
Ze nagle rzepkę
Trrrach!! - wyciągnęli!
Aż wstyd powiedzieć,
Co było dalej!
Wszyscy na siebie
Poupadali:
Rzepka na dziadka,
Dziadek na babcię,
Babcia na wnuczka,
Wnuczek na Mruczka,
Mruczek na Kicię,
Kicia na kurkę,
Kurka na gąskę,
Gąska na boćka,
Bociek na żabkę,
Żabka na kawkę
I na ostatku
Kawka na trawkę.

 

„Żabka ze słoiczka”

Potrzebujecie Państwo: 1 słoiczek, zieloną farbę, kawałeczek czerwonej plasteliny, mazaki, klej, kolorowy papier.

Na początek malujemy słoiczek na zielono. Czekamy aż farba wyschnie. W międzyczasie za pomocą kolorowych papierów przygotowujemy oczka żabki, nóżki i koronę (wszystko według własnych pomysłów). Jak słoiczek jest gotowy, przyklejamy przygotowane elementy. I tak oto mamy żabkę jak żywą!!!

 

 

Piosenka „ Była sobie żabka mała”

Była sobie żabka mała
re re kum kum, re re kum kum,
która mamy nie słuchała
re re kum kum bęc.

Na spacery wychodziła
re re kum kum, re re kum kum,
innym żabkom się dziwiła
re re kum kum bęc.

Ostrzegała ją mamusia
re re kum kum, re re kum kum,
by zważała na bociusia
re re kum kum bęc.

Przyszedł bociek niespodzianie
re re kum kum, re re kum kum,
i zjadł żabkę na śniadanie
re re kum kum bęc.

A na brzegu stare żaby
re re kum kum, re re kum kum,
rajcowały jak te baby
re re kum kum bęc.

Jedna drugiej żabie płacze
re re kum kum, re re kum kum,

„Już jej nigdy nie zobaczę”
re re kum kum bęc.

Z tego taki morał mamy
re re kum kum, re re kum kum
trzeba zawsze słuchać mamy
re re kum kum bęc.

To jedna z ulubionych piosenek dzieci.

Pośpiewajcie Państwo z dzieckiem. Przygotowana wcześnie żabka może uczestniczyć w śpiewaniu, jest bowiem bohaterką piosenki.

Na koniec możecie porozmawiać Państwo o zawartej tu przestrodze, albowiem jest to utwór z morałem. Warto porozmawiać z dzieckiem, jakie niebezpieczeństwa czyhają gdy się słucha rodziców.

 

„Żabki” zabawa ruchowa

Doskonała zabawa ruchowa z elementem skoku. Dziecko przykuca, nogi ma szeroko rozstawione, ręce trzyma pomiędzy nogami opierając o podłogę. Naśladuje skoki żabek.

 

„Kto ma brodę , a kto rogi?” zabawa dydaktyczno – ruchowa.

 

Zabawa polega na tym, że wymieniacie Państwo dziecku nazwy zwierząt, ptaków, gadów, ryb a czasem też imiona ludzi i równocześnie pokazujecie, co ma wymieniony człowiek lub zwierzę mówiąc np.: wiewiórka i pokazujecie Państwo, że wiewiórka ma ogon. Dziecko wtedy pokazuje na ogon. Mówiąc: pies – pokazuje dłonią brodę. Dziecko szybko zorientowawszy się, nie powinno pokazać brody, gdyż pies jej nie ma. Mówicie Państwo np. jeleń i pokazujecie palcami przytkniętymi do głowy rogi. Dziecko także naśladuje jego gest, bo wiadomo ,że jeleń rzeczywiście ma rogi. Gdy powiecie Państwo np.: wielbłąd i pokażcie rogi, to dziecko powinno się szybko zorientować i wstrzymać od pokazania rogów, bo wiadomo wielbłąd rogów nie posiada.

Tak możecie Państwo długo testować dziecka czujność, co jakiś czas wskazując niepoprawną podpowiedź.

 

„Zapachowe niespodzianki”

 

Przygotujcie Państwo w małych szklaneczkach, pudełeczkach czy buteleczkach rzeczy znajdujące się w Państwa domu, które mają jakieś zapachy. Umieszczamy je każde osobno, w oddzielnym zbiorniczku. Nasze propozycje zapachów to: ocet, chrzan, mięta, kawa, rumianek, pietruszka, mydło, miód, czosnek, cebula, pasta do zębów, cynamon, jakiś perfum itd…

Następnie zawiążcie Państwo dziecku oczy chustą i po kolei podawajcie do powąchania przygotowane towary. Zobaczycie Państwo ile frajdy będzie miało dziecko przy tej zabawie.

Podobnie można zorganizować zabawę ze smakiem, czy kształtami.

 

„Co z tego wyrośnie?” historyjka obrazkowa.

 

Macie Państwo do dyspozycji cztery obrazki. Poproście dziecko o ułożenie ich w odpowiedniej kolejności. Następnie zapytajcie Państwo dziecko dlaczego właśnie w takiej kolejności je ułożyli? Niech spróbują opisać własnymi słowami, co widzą na każdym z obrazków. Może powstać

niezwykła opowieść, bowiem wyobraźnia dziecka bywa nieprzewidywalna.

 

„Przyklejanka” zabawa ruchowa

Jest to zabawa w stylu -siłowanki. Udajecie Państwo , że Wasza ręka przykleja się do wszystkiego. To może być stolik, ściana, nasze udo, głowa dziecka itd. Wszystko zależy od Państwa wyobraźni. Zadanie malucha polega na oderwaniu ręki od tego miejsca. Musi to jednak robić stopniowo, zaczynając od jednego palca. Jak uwolni ostatni, nasza ręka szybko przykleja się w inne miejsce. Maluch uwielbia tę zabawę. I chociaż wydaje się, że to lekka zabawa, to Maluch musi użyć jednak trochę siły, aby uwolnić rękę (zwłaszcza, jeśli bawi się w ten sposób z tatą).

Zabawa naśladowcza – Już potrafię !

Rodzic prosi, by dzieci naśladowały jego ruchy:

– staje wyprostowany

– wyciąga obie ręce do sufitu

– wyciąga obie ręce w bok

– wyciąga obie ręce przed siebie

– dotyka stóp czubkami palców dłoni

– dotyka lewą dłonią prawego kolana

– dotyka prawą dłonią lewego kolana

– z zamkniętymi oczami, dotyka palcem wskazującym czubka nosa

Zabawa ta sprawi dużo radości , ale też pozwoli rozwijać swoje zdolności naśladowcze oraz potrenuje pamięć dziecka

 

Pociąg z krzeseł

Dzieci ustawiają krzesełka jedno za drugim, tworząc pociąg. Pociągiem jadą dzieci (i nie tylko, w tej zabawie mogą uczestniczyć też dorośli) na wakacje – rodzic jest maszynistą i siada na pierwszym krzesełku. Dzieci ustalają, kto siada za kim, Rodzic woła: „Odjazd!’ – pociąg rusza, dzieci naśladują odgłos pociągu: puf-puf-puf. Rodzic woła: „Stop – stacja!” dzieci wysiadają z pociągu. Rodzic mówi: „Zaraz odjeżdżamy!” – dzieci zamieniają się miejscami.

 

Praca plastyczna –Reksio

Do wykonania pracy będziecie Państwo potrzebowali talerzyk papierowy, brązowy i czarny papier ( wycinamy z niego uszy, łatkę pod jedno oko i nos). Coś imitującego oczy, np. guziczki Nie obejdzie się bez kleju i czarnego pisaka bądź kredki, którym dzieci dorysują buzię naszego Reksia . Zadaniem dziecka będzie stworzenia pieska według załączonego wzoru

Bajka „Reksio ”

MALARZ https://www.youtube.com/watch?v=1vd1-lJ09-Q&list=PLdD_ZqnsrJc9MrHf_oMV_CwKVmlCrkoW1&index=3&t=0s

REMONTUJE https://www.youtube.com/watch?v=24Xi59t3S5U&list=PLdD_ZqnsrJc9MrHf_oMV_CwKVmlCrkoW1&index=3

MEDALISTA https://www.youtube.com/watch?v=zEjPlSapRcw&list=PLdD_ZqnsrJc9MrHf_oMV_CwKVmlCrkoW1&index=1

 

Praca plastyczna – Flaga Polski

W związku z nadchodzącym świętem flagi proponujemy Państwu pomalowanie przez dziecko flagi . Według załączonego wzoru . Można, także odręcznie przygotować dziecku wzór. Potrzebna będzie czerwona farba (jeśli praca będzie wykonywana na papierze innego koloru niż biały potrzebna będzie także biała farba) oraz brązowa farba . Dziecko dzięki tej pracy zapamięta jak wygląda flaga Państwa w którym mieszka Pracę tę można również wykonać wyklejając część flagi czerwonymi kuleczkami z plasteliny, do czego też załączymy wzór. Od Państwa zależy jaki rodzaj pracy wybierzecie. Można skorzystać z obu

Plastelinowa Tęcza

Można wykorzystać do tej pracy załączony wzór bądź ręcznie namalowany wzór przez rodzica na kartce papieru. Zadaniem dziecka będzie wyklejenie kółeczek kuleczkami z plasteliny. Według proponowanych kolorów (kolejność może być inna). Ważne w tej zabawie jest to, aby każdy odcień tęczy był jednolity (przypilnować dziecko żeby nie naklejał w złym miejscu danego koloru). 

Krasnoludki”

(Proponowany podkład muzyczny : https://www.youtube.com/watch?v=2Gyc2h3Kjfo )

Dzieci stoją w kole i pokazują zgodnie ze słowami piosenki:

My jesteśmy krasnoludki – pokazują na siebie

hopsasa, hopsasa! – podskakują obunóż z rękami na biodrach

Pod grzybkami mamy budki, – dłonie złączone nad głową

hopsasa, hopsasa! – podskakują obunóż z rękami na biodrach

Jemy mrówki, żabie łapki, – dłonie naprzemiennie dotykają ust

oj tak tak, oj tak tak! – kiwają głowami, ręce na biodrach, odwracają się do osoby stojącej obok

A na głowach krasne (mamy) czapki – kładą ręce na głowę

to nasz znak, to nasz znak! – pokazują na siebie

Gdy kto zbłądzi, to trąbimy: – pokazują na innych

tru ru ru, tru ru ru! – zwijają obie dłonie w pięści i udają, że trąbią

Gdy ktoś senny, to uśpimy:

lu lu, lu lu lu. Lu – składają dłonie stroną wewnętrzną i przytulają do policzka raz do drugiego

Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,

oj joj joj, oj joj joj! – wystawiają jedną nogę i opierają ją na pięcie, grożą palcem

To zapłacze niezabudka: a ja jaj a ja jaj! – pocierają piąstkami oczy.

 

 

PROPOZYCJE  DO 03.05

PROPOZYCJE PANI KASI

https://youtu.be/Xskx2rbxB2E - Malowanie w Koszulce
 https://youtu.be/ZB5mpFaj1NM - Selerowe Róże
  https://youtu.be/PHR35sRl0F0 - Owocami Malowane
  https://youtu.be/9hVdLxnz5yg - Motylkowa Łąka
   https://youtu.be/kyCytVyTxGc - Kolory, już je znam!

 

Łowienie rybek

Zabawa rozwijająca motorykę małą. Potrzebny będzie nam makaron „rurki”, który dziecko da rade nawlec na słomkę, oraz wyżej wspomniana słomki z możliwością wyginania. Wprowadzają Państwo dzieci do zabawy tłumacząc, że wygięte słomki to nasze wędki, a makaroniki to rybki. Jeśli mamy więcej czasu na przygotowanie zabawy, możemy wspólnie z dziećmi pomalować makaroniki niczym kolorowa ławica morskich rybek. Następnie pokazujemy jak chwycić wędkę (chwyt prawidłowy do trzymania kredki) czyli w sprytny sposób w czasie zabawy uczymy prawidłowego chwytu do nauki pisania Trochę ćwiczeń i możemy urządzać zawody w łapaniu rybek, trenując w ten sposób koordynację, prawidłowy chwyt, cierpliwość i współpracę.

 

Hopsasa”

Dzieci wykonują polecenia wynikające z treści rymowanki, a na koniec klaszczą:

Hopsasa, hopsasa

podskakują nóżki

hopsasa, hopsasa

stańmy na paluszki.

Hopsasa, hopsasa

zakręćmy się wkoło

hopsasa, hopsasa

ale nam wesoło. (B. Szelągowska)

Wyścig żółwi

Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Nazwa może bardziej Państwu się skojarzyć z grą planszową, ale tym razem to nie to! Pamiętacie Państwo ze szkolnych zajęć gimnastycznych woreczki z grochem? Będziecie ich potrzebowali! Bardzo łatwo je uszyć, ale jeśli jednak z igłą i nitką Wam nie po drodze, wsypcie groch lub kaszę do woreczka na mrożonki. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci w pozycji na czworaka (mama czy tata również mogą). Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy od miejsca dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

 

Przeprawa przez rzekę

Dzieci mają za zadanie wyobrazić sobie, że przez pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Dzieci muszą przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je Państwo na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg dziecka zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze

Wesołe słoneczko

W związku z obecną porą roku, słoneczko wita dzieci niemalże codziennie. Do tego zadania będą potrzebne paseczki żółtej krepy , oraz kuleczki z żółtej krepy ( wcześniej przygotowane przez Państwa ) i klej . Jako wzór można wykorzystać gotowy szablon załączony niżej bądź przygotować go odręcznie według szablonu Zadaniem dziecka będzie wyklejenie słoneczka wewnątrz próbując nie wyjść poza krawędzie (ważne jest też, aby nie zakleić oczu i uśmiechu słoneczka, w końcu to wesołe słoneczko ). Promyki słońca też są ważne, do tego przydadzą się dzieciom paseczki krepy . Ta praca uczy dziecko cierpliwości i precyzji.

 

Powitanie

Gdy się rączki spotykają,
To od razu się witają (podanie dłoni).
Gdy się kciuki spotykają,
To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk).
Gdy się palce spotykają,
To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palce drugiej dłoni).

Tomcio Paluch

Tomcio Paluch, (wszystkie palce zwinięte w pięść)
Tomcio Paluch tańczy sam! – (prostujemy kciuka)
Ram, pam, pam, ram, pam, pam! (zginamy i prostujemy kciuk)
Teraz przyszedł tancerz inny, (prostujemy palec wskazujący)
też w tańczeniu bardzo zwinny. (machamy palcem wskazującym)
I środkowy (prostujemy palec środkowy)
już do tańca jest gotowy. (machamy palcem środkowym)
Teraz serdeczny chce tańczyć troszeczkę. (machamy palcem serdecznym)
Ja też, ja też! – mały palec woła, (machamy małym palcem)
i tańczą leciutko raz dokoła, dwa dokoła. (krążymy całą dłonią)

Pieski

Wszystkie pieski spały (zaciśnięta dłoń).
Pierwszy obudził się ten mały (otwieramy mały palec).
Mały obudził średniego,
Który spał obok niego (otwieramy drugi palec).
Gdy średni już nie spał,
To duży też przestał (otwieramy trzeci palec).
Trzy pieski się bawiły,
Czwartego obudziły (otwieramy czwarty palec).
Cztery pieski szczekały,
Piątemu spać nie dały (otwieramy kciuk i machamy całą dłonią).

10 paluszków

Mam 10 palców małych do zabawy doskonałych (podnosimy dłonie do góry),
Mogę wszystko zrobić nimi – paluszkami malutkimi (ruszamy paluszkami).
Mogę zamknąć je w piąsteczki lub rozłożyć jak chusteczki (zamykamy piąstki i rozkładamy paluszki).
Mogę w słonko je zamienić, albo schować do kieszeni (rozszerzamy paluszki, i wkładamy do kieszeni).
Mogę podnieść je wysoko lub rozłożyć tak szeroko (podnosimy ręce wysoko do góry i rozkładamy w bok).
Mogą w koszyk się zaplatać albo jak motylek latać (splatamy dłonie palcami ze sobą, później machamy paluszkami).
Mogę je ustawić w rządku lub rozpocząć od początku! (łączymy paluszki w obu dłoniach).

 

Ciasto Wygibasto

Proponuje Państwu wspólnie z dziećmi zrobienia takiego ciasta. Domowa ciastolina pozwoli dzieciom popracować nad swoimi zdolnościami manualnymi, lepiąc różności. Co tylko dziecko zapragnie Potrzebna Państwu będzie :

1 szklanka soli

1 szklanka wody

2 szklanki mąki

odrobina proszku do pieczenia, łyżka oleju, wanilia dla zapachu.

Wszystkie składniki mieszamy razem w misce, zagniatamy i dzielimy na małe porcje. Można, także barwić ciasto barwnikami spożywczymi, ale można też wykorzystać naturalne np.: kakao, cynamon, kurkuma, sok z buraka, sok ze szpinaku, lub odbarwić od bibuły. Gotową masę można przechowywać w woreczku.

Wymarzone drzewko

Według załączonego wzoru do wydrukowania ( można także przygotować odręcznie szablon drzewka ) zadaniem dziecka jest wyklejenie kulkami z krepy bądź kawałkami papieru drzewka Pień drzewa dziecko może pomalować brązową farbą a resztę wykleić. Państwa zadaniem jest przypilnowanie dziecka, aby nie wyszło poza krawędzie Praca ta nauczy dziecka precyzji i cierpliwości . (załacznik na dole strony).

Mamo, Mamo...

To dość trudna zabawa, która wymaga dużej sprawności palców. Warto ją jednak pokazywać ją już małym dzieciom, które będą zachwycone patrząc na szybko ruszające się palce. Starsze dziecko najpierw będzie pilnie obserwować, a potem będzie chciało powtarzać to, co robią i mówią mama czy tata. I o to chodzi!
Składamy razem swoje dłonie (dotykają się tylko czubki palców). Po każdej sylabie po kolei odrywamy od siebie (zaczynając od kciuka) i z powrotem składamy palce, mówiąc:

        Ma-mo, ma-mo!
        Co, co, co?
        Ja-dą goś-cie!
        No to co?

Teraz trzymając pozostałe palce złączone ruszamy tylko serdecznymi,
które się krzyżują - raz po jednej, raz po drugiej stronie i mówimy: 

Dzień dobry! Dzień dobry!

Następnie palce, które "się kłaniały" całują się, a my cmokamy (trzy razy).
I powtarzamy jeszcze raz gesty i słowa:

Dzień dobry! Dzień dobry!

oraz cmokanie.

 

Ważyła kokoszka kaszkę, ważyła.


Swoim palcem wskazującym robimy kółeczka na wewnętrznej stronie dłoni
dziecka mówiąc:

 Ważyła kokoszka kaszkę, ważyła
      Potem po kolei łapiemy paluszki dziecka: zaczynamy od kciuka. Mówimy
przy tym:
Temu dała na miseczce,
Temu dała na łyżeczce,

Temu dała na spodeczku,

Temu dała w kubeczku,
        A temu malutkiemu nic nie dała
        tylko frrrr poleciała
 (unosimy swoją ręką - udajemy odlatującego ptaka)

Teraz dotykając dziecka (na brzuszku, pod pachami, na plecach) mówimy:

 Tu siadła, tu siadła, tu siadła, tu siadła,
        I tu się schowała.

 

Sroczka

Sroczka kaszkę gotowała - zakreślamy kółeczka w półotwartej dłoni dziecka
Temu dała na łyżeczce - chwytamy czubek małego palca
Temu dała na miseczce - chwytamy czubek serdecznego palca
Temu dała na spodeczku - chwytamy czubek dużego palca
Temu dała w garnuszeczku - chwytamy czubek palca wskazującego
A dla dlatego? nic nie miała
Frrr !!! i po więcej poleciała - chwytamy i odzywamy się od czubka kciuka
udając odfrunięcie.

 

Idzie myszka

Idzie myszka do braciszka (prowadzimy palce po ręce dziecka)
Tu wskoczyła (szybko wsuwamy palec za kołnierz lub pod koszulkę)
Tu się skryła. (wsuwamy rękę w rękaw)

 

Wiosenna burza

Pada deszczyk, pada, pada,
(Uderzamy palcem o podłogę lub o stolik)
coraz prędzej z nieba spada.
(Przebieramy wszystkimi palcami.)
Jak z konewki woda leci,
(Uderzamy całymi dłońmi o podłogę.)
A tu błyskawica świeci...
( Klaszczemy w dłonie nad głową.)
Grzmot !!!
(uderzamy piąstkami o podłogę.)

 

Wiatry” - zabawa ortofoniczna

Rodzic mówi: „Wieje wietrzyk” – dzieci z uniesionymi ku górze rękami lekko przechylają się na boki i szeptem szumią szszsz, a na słowa: „Wichura” – pochylają się na wszystkie strony i głośno naśladują odgłos wiejącego mocno wiatru: uuuu.

Dla lepszego efektu do tej zabawy mogą Państwo puścić odpowiednią muzyczkę np. https://www.youtube.com/watch?v=kaAGsHnjOms

,,Rzeźbiarze”

Dzieci dobierają się w pary, mogą Państwo dobrać się z dzieckiem w parę. Jedno z nich jest rzeźbiarzem, a drugie będzie rzeźbą, która jest tworzona przez artystę. Artysta „ustawia” swojej rzeźbie ręce, nogi, tułów i określa, co ona przedstawia. Wszyscy rzeźbiarze chodzą i oglądają dzieła, które przez ten czas nie mogą się poruszać. Potem następuje zmiana ról.

,,Kto potrafi tak jak ja”

Dzieci próbują utrzymać równowagę podczas naśladowania czynności demonstrowanych przez Państwa:

– rysowania na podłodze kółka palcami stóp

– stania na jednej nodze jak bocian

– podnoszenia kolana i przekładania pod nim woreczka

– stania na jednej nodze i próby klaśnięcia nad głową

– chodzenia z woreczkiem na głowie

– chodzenia z woreczkiem na stopie

– obracania się dookoła i stania na jednej nodze

– stania na jednej nodze i klaskania nad głową

– chodzenia z zamkniętymi oczami w przód, a następnie w tył.

Chusteczka”

Można tą zabawę wykorzystać jako zabawę naśladowczą. Dzieci siadają przy stolikach, naprzeciwko Państwo. Każde dziecko trzyma w rękach chusteczkę higieniczną. Rodzic prosi, by każde dziecko naśladowało jego ruchy tzn. :

– położyło chusteczkę przed sobą na stoliku, nabrało w policzki powietrza i mocno na nią dmuchało

– położyło chusteczkę na dłoni i ją zdmuchnęło

– wzięło chusteczkę za dwa rogi i podmuchało pod chusteczkę, tak aby drugi koniec się unosił

– przyłożyło złożoną chusteczkę do nosa, nabrało powietrza ustami, a wydmuchnęło po wietrze nosem w chusteczkę.

– Wszyscy wyrzucają chusteczki do kosza.

 

Piosenki i bajki o kotku

Kotek - https://www.youtube.com/watch?v=4gSuENvvV1A

Kot w Butach  https://www.youtube.com/watch?v=B7Ofrdarzb0

Kot Staś  - https://www.youtube.com/watch?v=aHL0j1yLEBM

Aaa kotki dwa dla maluszka - https://www.youtube.com/watch?v=cmsCjdUownU

Przygody kota Filemona 37 Słodkie życie - https://www.youtube.com/watch?v=4-DS8XqMRWw

 

Piosenka „Wlazł kotek na płonek”

Do osłuchania dla dzieci i nauczenia

Proponowany podkład muzyczny : https://www.youtube.com/watch?v=oFIcur948JY

Wlazł kotek na płotek
i mruga,
ładna to piosenka,
nie długa.
Nie długa, nie krótka,
lecz w sam raz,
zaśpiewaj koteczku,
jeszcze raz.

Wlazł kotek na płotek
i mruga, i mruga,
ładna to piosenka,
nie długa, nie długa.
Nie długa, nie krótka,
lecz w sam raz, lecz w sam raz,
zaśpiewaj koteczku,
jeszcze raz, jeszcze raz.

Wlazł kotek na płotek
i mruga,

ładna to piosenka,
nie długa.
Nie długa, nie krótka,
lecz w sam raz,
zaśpiewaj koteczku,
jeszcze raz.

Wlazł kotek na płotek
i mruga, i mruga,
ładna to piosenka,
nie długa, nie długa.
Nie długa, nie krótka,
lecz w sam raz, lecz w sam raz

a ty mi koteczku,
buzi dasz, buzi dasz.

A ty mi koteczku,
buzi dasz.

 

Praca plastyczna „ Będę kotkiem”

Myślę, że Państwa dziecko chciało by chociażby przez chwile stać się kotkiem. Maska kotka, której wzór jest gotowy do wydrukowania bądź przerysowania przez Państwa jest idealnym elementem, który pomorze maluchowi wcielić się w rolę kotka Zadaniem dziecka będzie pomalowanie farbkami , ozdobienie różnymi elementami pyszczka kotka .Wszystko zależy od tego co maja Państwo do dyspozycji w domu. Samo pomalowanie farbami też wystarczy . Natomiast Państwa zadaniem będzie wycięcie maski i oczu, aby maluch mógł wszystko widzieć nosząc maskę. Proponuję także zrobienie dwóch dziurek, aby przewlec nitkę bądź sznureczek do zawiązania u dziecka na głowie. Gdy już maska będzie gotowa dziecko może Państwu pokazać jak zachowuje się kotek. Życzę udanej zabawy

1. „ Zabawa ze sznurkiem”- zabawa ruchowa

 

Potrzebny będzie Państwu sznurek długości minimum 2 m.

proszę sobie wyobrazić, że jest to most. Sznurek leży położyć na podłodze i utworzyć z niego dowolny kształt. Zadaniem dziecka jest :
- spacer po sznurku uważając by z niego nie "spaść
- przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę
- przejście po sznurku "stópkami", tyłem i bokiem .

 

 „Skok przez drabinkę”- zabawa ruchowa

 

Wykonajcie Państwo wraz z dzieckiem drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.

Piosenka „ Kolorowe kredki”

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę,
Namalują wszystko to, co chcę!

Namalują domek,
I na płocie kota,
I wesołe słonko
Na pochmurne dni!
A gdy w kosmos lecieć
Przyjdzie mi ochota,
Prawdziwą rakietę
Namalują mi!

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę;
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie;

Kolorowe kredki, kiedy je poproszę,
Namalują…

Na podstawie tekstu piosenki spytajcie Państwo dziecka, co malowały kredki w piosence. Dziecko może spróbować za pomocą swoich kredek namalować jedną z wymienionych rzeczy.

https://youtu.be/W_M5PTTPScs

 

Wyliczanka z partiami ciała- zabawa paluszkowa

W tej wyliczance, dotykacie Państwo palcem poszczególnych części ciała dziecka, które opisujemy niżej:
Tu paluszek, tu paluszek (dotykamy paluszków dziecka)
Kolorowy mam fartuszek (pukamy delikatnie w brzuszek dziecka)
Tu jest rączka (dotykamy rączek dziecka)
A tu druga
A tu oczko do mnie mruga (zakrywamy oczko dziecku)
Tu jest buzia (dotykamy w okolice ust dziecka)
Tu ząbeczki (odchylamy bródkę dziecka, by otworzyło buzię)
Tam wpadają cukiereczki.

 „Magiczne obrazki”- paca plastyczna

Będziecie Państwo potrzebować:

-papier,

-pędzelki,

-kolorowe farby.

Musicie Państwo zagiąć z dziećmi kartki na pół. Rozłóżcie je ponownie i na jednej połówce kartki zróbcie kilka kolorowych plam. Następnie złóżcie kartki, odciskając wzór na drugiej stronie. I co powstało? Możecie zgadywać.

 

1. Zagadkowy turniej

Zaproponujcie Państwo dziecku odgadywanie zagadek. Ciekawa zabawa, która pozwoli poznać dziecku różne ciekawostki dotyczące wiosny i jej mieszkańców.

1. Który wiosenny kwiat ma liście i łodygi włochate, jakby były pokryte futerkiem? (SASANKA)

2. Kto bębni w drzewo? (DZIĘCIOŁ)

3. Czy wszystkie kukułki kukają? (NIE. TYLKO SAMCE)

4. Jakim sposobem żaba pije wodę? (PRZEZ SKÓRĘ)

5. Gdzie pasikoniki maja uszy? (NA PRZEDNICH NOGACH)

6. Które leśne dzieci są w paski? (WARCHLAKI- DZIECI DZIKA)

7. Które dzieci są w ciapki? ( SARNIĘTA)

8. Jakiego koloru mają dziób i nogi młode bociany? (CZARNEGO I SZAREGO)

9. Czy wszystkie komary pija krew? (NIE. TYLKO SAMICE)

10. Co to za latarenki migają nad zielonymi gąszczami: czyja to sygnalizacja? (ŚWIETLIKÓW)

 

„Rzuty woreczkami”

Potrzebne będą woreczki z kaszą bądź grochem i jakiś sznurek lub tasiemka.

Na podłodze ułóżcie Państwo z tasiemki bądź sznurka koło. Następnie wyznaczcie linię z której będziemy rzucać woreczki. Dziecko jak i Państwo musicie trafić woreczkiem w środek koła. Wygrywa ten kto umieści najwięcej woreczków w kole.

Super zabawa integracyjna.

 

„Piaskowy wróbelek”- praca plastyczna

Wydrukujcie sobie Państwo z internetu( lub kto zdolny może sam narysować) duży kontur wróbelka. Następnie rysunek posmarujcie klejem. Zadaniem dziecka będzie posypania piaskiem obrazka. Następnie podnieście Państwo kartkę aby pozostała ilość piasku spadła. Powinien powstać prawdziwy piaskowy wróbelek.

 

4. „Wróbelek stempelek”- piosenka

Pośpiewajcie Państwo. Wasze dzieci bardzo lubią w żłobku śpiewać piosenki. Możecie też spróbować porozmawiać z dzieckiem na temat treści piosenki, kto występuje, co robi?

 

1. Zobaczył wróbelek,
Na śniegu stempelek,
I pomyślał sobie –
Też stempelek zrobię.

Ref: Cieszy się wróbelek ćwir, ćwir, ćwir,
Że ma swój stempelek ćwir, ćwir, ćwir,
Podskakuje żwawo ćwir, ćwir, ćwir,
Na lewo i prawo! Ćwir!

2. Zawołał sąsiadów,
Bo więcej chciał śladów,
Wróble nadleciały,
Skwer ostemplowały.

Ref: Cieszy się wróbelek ćwir, ćwir, ćwir,
Że ma swój stempelek ćwir, ćwir, ćwir,
Podskakuje żwawo ćwir, ćwir, ćwir,
Na lewo i prawo! Ćwir! / x2

 

„Czerwono-zielone” – zabawa ruchowa

Trzymacie Państwo w jednej ręce zieloną, a w drugiej czerwoną rzecz. Podniesienie zielonej rzeczy oznacza, że dzieci mają biec, czerwonej, że mają się zatrzymać. Doskonałe ćwiczenie koncentrację. A przy okazji dziecko utrwala też znajomość kolorów.

 

„Odgadywanie zawodu”- zabawa dydaktyczno- ruchowa

Państwo jako prowadzący grę trzymając w rękach walizkę, teczkę lub torbę, spacerujecie i opowiadacie, że w walizce znajdują się narzędzia pracy i materiały. Wymieniacie je np.: ołówek, diament, cienki drut, książka, miara, wędka, młot, termometr, itd. Dziecko musi na podstawie podanych informacji odgadnąć zawód człowieka, który się nimi posługuje. Możecie Państwo oczywiście naprowadzać dziecko do rozwiązania zagadki poprzez podawanie dodatkowych informacji.

Dziecko dzięki tej zabawie pozna zawody, które wykonują różni ludzie a także niezbędne w danej pracy rekwizyty.

 

 

3. „Miś Uszatek”- piosenki

 

Państwa dzieci poznały bajkę „Miś Uszatek” podczas tygodnia „ Bajki naszych rodziców”.

Szczególnie upodobały sobie wtedy piosenkę zaczynającą i kończąca bajeczkę. Często upominały się o puszczanie ich, a niektóre z dzieci zdążyły nawet utrwalić sobie tekst utworów. Myślę, że z chęcią przypomną sobie pioseneczki. Możecie też Państwo włączyć dziecku jeden odcinek bajeczki, przy okazji sami powrócicie do dziecięcych czasów.

 

„Puzzlowy Miś Uszatek”- praca plastyczna

 

W załączniku macie Państwo obrazek Misia Uszatka. Możecie oczywiście sami poszukać w internecie inną grafikę. Następnie potnijcie obrazek na kilka części, w zależności od umiejętności Waszego dziecka. Jego zadaniem jest ułożenie swojego ulubieńca .

Dzieci lubią takie zabawy kombinacyjne.

 

 

 „Domek z kartonu”- zabawa kreatywna

Do przygotowania zabawy potrzebne będą Państwu: duży karton, nożyczki, farby, klej i dużo, dużo wyobraźni.

Na pewno znajdziecie Państwo w domu jakiś duży, niepotrzebny karton. Pomóżcie dziecku stworzyć własny domek. Wystarczy w środku wyciąć okna i drzwi, a na zewnątrz pomalować farbami, ponaklejać kolorowy papier i domek gotowy.

Sami się Państwo przekonacie ile frajdy sprawi ta zabawa dziecko, a domek z pewnością jeszcze przez długi czas będzie ulubionym miejsce dziecka. Powodzenia !!!!!

 

 „Kartonowy robot” -praca plastyczna

Do tej pracy będziecie Państwo potrzebowali: farb, mazaków, kolorowego papieru , kleju, kawałek druciku albo 2 słomki, nożyczek a przede wszystkim 1 duży karton i kilka mniejszych kartoników w zależności od pomysłu wykonania pracy.

Duży karton to będzie brzuszek naszego robota. Mniejszy kwadratowy karton to będzie głowa, którą mocujemy na dużym kartonie. Oczywiście wszystkie kartony malujemy farbami, żeby robocik był kolorowy. Z prostokątnych kartonów robimy ręce i nogi. Natomiast w głowie na górze przyczepiamy różdżki z drucika albo 2 słomek do picia. Pudełka po zapałkach idealnie nadają się do zrobienia uszek i buzi. Do oczek możemy użyć gotowych, ruszających się oczek dostępnych w sklepach, możemy je zrobić przyklejając guziczki ale tez możemy je po prostu namalować.

I mamy robota!!!!!

 

 „Makaronowe drzewko „ -praca plastyczna

Potrzebujecie Państwo jedynie: kartkę papieru, farby, klej i makaron typu muszelki (czym mniejsze tym lepsze).

Na kartce farbami malujemy drzewko, ale tylko konar i gałązki. Następnie makaroniki malujemy na różne kolory. Po wyschnięciu farby przyklejamy makaroniki na gałązkach, gdyż będą to nasze listki. W ten sposób powstanie piękne, kolorowe drzewko.

 

„ Zielony ogórek” - piosenka

Pośpiewajcie Państwo razem z dzieckiem. Możecie też przy okazji porozmawiać z dzieckiem o tym warzywie : jaki m kolor, jaki ma kształt, gdzie rośnie, jaki ma smak, do czego można go użyć itd...

https://www.youtube.com/watch?v=i0Zh8q2BK-8&feature=youtu.be piosenka "Ogórek"

 

Wesoło jesienią w ogródku na grządce,
Tu ruda marchewka tam strączek,
Tu dynia jak słońce, tam główka sałaty,
A w kącie ogórek wąsaty.

Ref.:
Ogórek, ogórek, ogórek,
Zielony ma garniturek,
I czapkę i sandały,
Zielony, zielony jest cały.

Czasami jesienią na grządkę w ogrodzie,
Deszczowa pogoda przychodzi,
Parasol ma w ręku, konewkę ma z chmur,
I deszczem podlewa ogórki.

 

 „ Bieg kelnera” - zabawa ruchowa

Potrzebne będą Państwu plastikowe lub papierowe talerzyki oraz piłka do ping-ponga. Zawodnicy ustawiają się na mecie. Każdy zawodnik trzyma na podniesionej w górze dłoni talerzyk, a na nim piłeczkę. Po usłyszeniu „start”, każdy zawodnik biegnie do wyznaczonego punktu i zawraca. Przekazuje talerzyk z piłeczką kolejnemu zawodnikowi i on rusza do biegu. Upuszczenie piłeczki – powoduje konieczność powrotu do linii startu i ponowne rozpoczęcie biegu.

Przyjemna forma zabawy integracyjnej i zręcznościowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-03-20 21:33:33
Data edycji: 2020-04-28 20:39:49
Ilość wyświetleń: 755
Szybki kontakt
Marker

Publiczne Przedszkole

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 3

Phone

+48 512 615 955

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole

Oruńska Akademia Przedszkolaka

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 514 315 746

oap@wp.pl

Marker

Publiczne Przedszkole Gdańska

Akademia Przedszkolaka

ul. Sosnkowskiego 1

Phone

+48 516 576 197

oap@wp.pl

Marker

Niepubliczny Żlobek Oruńska

Akademia Malucha

ul. Krzemowa 2

Phone

+48 517 525 239

zlobek.oap@wp.pl

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Godło
Oruńska Akademia Przedszkolaka

Oruńska Akademia Przedszkolaka

+48 509 070 200

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Facebook